خبرگزاری کار ایران

درستکار: یزدانی، قاسمپور و زارع به تورنمنت بین‌المللی اعزام می‌شوند/ پای قانون و عدالت محوری ایستاده‌ایم/ فدراسیون کشتی با تمام توان از کشتی فرنگی و آزاد حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۱۶۶

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت:خیلی‌ها به من گفتند که در مسابقات مغولستان از نفرات با تجربه تر استفاده کن تا بدون دغدغه قهرمان شویم اما من گفتم باید به دیگر کشتی‌گیران هم فرصت بدهیم.

پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا درباره آمادگی کشتی‌گیران برای مسابقات پیش‌رو عنوان کرد: ابتدا سال نو را به همه ایرانیان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. همانطور که می‌دانید مسابقات قهرمانی آسیا درتاریخ سوم و چهارم اردیبهشت ماه سال جاری را داریم که در کشور مغولستان برگزار می‌شود. ما اردوی تیم ملی کشتی آزاد را به منظور آمادگی بیشتر از اسفندماه 1400 شروع کردیم و اتفاقی که امسال افتاد این بود ملی پوشانی که در مسابقات المپیک توکیو و مسابقات جهانی نروژ مدال گرفته بودند از مسابقات قهرمانی کشور معاف شدند و مبنای انتخاب ما برای مسابقات قهرمانی آسیا از مسابقات قهرمانی کشور بود که مرحله اول انتخاب تیم ملی بوده است.

درستکار: یزدانی، قاسمپور و زارع به تورنمنت بین‌المللی اعزام می‌شوند/ پای قانون و عدالت محوری ایستاده‌ایم/ فدراسیون کشتی با تمام توان از کشتی فرنگی و آزاد حمایت می‌کند

او در ومورد به مسابقات قهرمانی کشوری کشتی آزاد بیان کرد: چندین سال است که استقبال زیادی از مسابقات کشوری نمی‌شد به همین خاطر دو هدف را در نظر گفتیم هم احیای رقابت‌های کشوری و هم اینکه در هر میدانی نفرات اول پا به میدان نگذارند و فرصت و میدان به دیگر کشتی‌گیران هم داده شود و بی شک هیچ کشتی‌گیر مدعی دوبنده تیم ملی بدون انتخابی و عبور از چرخه انتخابی که طبق قوانین فدراسیون کشتی بوده نمی‌تواند وارد تیم ملی شود.

سرمربی تیم ملی کشتی ازاد در اداه صحبت‌هایش اظهار کرد: درواقع انتخابی تیم ملی کاملا عدالت محور و با عبود از چرخه انتخابی صورت گرفته است تا حق کسی ضایع نشود. خداراشکر مسابقات قهرمانی کشور برگزار شد و هر 10 نفری که انتخاب شدند وارد تیم ملی شدند و ما داریم با آنها کار می‌کنیم و از 18 فروردین ماه آخرین اردو برگزار می‌شود و ملی‌پوشان از همین اردو به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شوند.

او ادامه داد: باید بگویم اردوهای خوبی را پشت سر گذاشتیم ضمن اینکه نفرات کم تجربه‌ای را در تیم داریم اما باور داریم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا به یاری خداوند پرچم ایران را در مسابقات قهرمانی آسیا بالا ببریم.

قهرمان اسبق کشتی آزاد آسیا در ادامه صحبت هایش در واکنش به آمادگی کشتی‌گیران بعد از لغو مسابقات دوستانه به میزبانی آمریکا افزود: هیچ لطمه‌ای به کشتی‌گیران وارد نشد چراکه ترکیب نفراتی که برای مسابقات دوستانه و قهرمانی آسیا انتخاب شدند تفاوت داشت. مسابقات قهرمانی آسیا هم با نفرات دیگری است که 3 الی 4کشتی گیر هم کم تجربه و حتی بی‌تجربه هستند اما همانطور که گفتم اما ما امید داریم و پای قانون و عدالت محوری ایستاده‌ایم تا حقی ضایع نشود.

او در ادامه افزود: ما از دل مسابقات قهرمانی کشور هم نفرات اول بعضی اوزان و هم نفرات دوم دو جام یاشاردوغو و دانکلوف اعزام کردیم و برنامه‌های فنی مان را پیش می‌بریم درست است که مسابقات قهرمانی آسیا قدمت دارد اما مسابقه هدف ما نمی‌باشد.

پژمان درستکار در واکنش به آسیب دیده‌گی حسن یزدانی و اعزام قهرمانان مسابقات جهانی نروژ گفت: آسیب دیده‌گی حسن یزدانی جدی نیست! بعد از بازگشت از مسابقات قهرمانی آسیا 3نفری که مدال طلا مسابقات جهانی نروژ را گرفته‌اند: حسن یزدانی، امیرحسین زارع و کامران قاسمپور به تورنمنت بین‌المللی اعزام خواهند شد. تمام پتانسیل کشتی ایران به جز 3 نفری که طلا گرفته‌اند در تورنمنت بین المللی برگزار می‌شود.

درستکار: یزدانی، قاسمپور و زارع به تورنمنت بین‌المللی اعزام می‌شوند/ پای قانون و عدالت محوری ایستاده‌ایم/ فدراسیون کشتی با تمام توان از کشتی فرنگی و آزاد حمایت می‌کند

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به حمایت از سایر کشتی گیران افزود: ما در مسابقات قهرمانی کشور هدفمان آوردن بچه‌هایی است که خودشان را به کشتی ایران نزدیک کنند و ما باید یک میدانی را برای آنها فراهم کنیم که باعث پیشرفت آنها شود و نفرات دوم و سوم هم بیایند چراکه اگر بخواهیم فقط به یک گروه اکتفا کنیم قطعا به مشکل بر می‌خوریم.

او در ادامه صحبت‌هاش افزود: نگاهمان به این شکل است که از الان برای المپیک پاریس برنامه ریزی کنیم چراکه شاید جوانان کم سن 19 و 20 ساله‌ای وجود داشته باشد که باید به آنها هم توجه ود. من همیشه می‌گویم کشتی‌گیر شایسته خودش را در تشک مسابقه نشان می‌دهد. من باید در هر وزن شرایطی را ایجاد کنم که تو هر وزن چند کشتی‌گیر قابل داشته باشیم که به استانداردهای المپیک نزدیک بشوند. متاسفانه در حال حاظر وضعیت به این گونه نمی‌باشد و با این استانداردها فاصله داریم. بعد در مسابقات انتخابی خودش را نشان دهد و بدون اینکه نظر روی فرد خاصی باشد. ما در یکسری اوزان با عدم پشتوانه مواجه‌ایم که باید برنامه ریزی کنیم.

آزاد کار اسبق کشورمان درباره حمایت های فدراسیون عنوان کرد: واقعیت این است که فدراسیون کشتی با تمام توان از کشتی فرنگی و آزاد حمایت لازم را داشته و تمام مسائل سخت افزاری و هرآنچه ما درخواست می‌کنیم و تاجایی که در حد توانشان باشد فراهم می‌کنند. درخصوص حمایت مالی که یک بخشی از کار است باید به تمام مولفه های دگر را هم بگوییم که برگزاری مسابقات اعزام به تورنمنت ها و ... که هزینه بر است و در هر گروه از کشتی آزاد و فرنگی رده های مختلف داریم که باید اینها را هم درنظر بگیریم. با همه‌ی سنگیی کار و تمام مسائل الحق و الانصاف هر آنچه از فدراسیون خواستیم فراهم کردند و کم نگذاشتند  و دریغ نکردند که جا دارد از همیجا از زحماتشان تشکر کنم.

درستکار با اشاره به چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: ما پای عدالت محوری و انتخابی عادلانه ایستاده‌ایم، پای قانون و عدالت محوری ایستاده‌ایم تا حقی ضایع نشود. خیلی‌ها به من گفتند که در مسابقات قهرمانی آسیا مغولستان نفرات با تجربه تر را وارد کنم، برای اینکه در این رقابت‌ها بدون دغدغه براحتی قهرمان شویم، اما من در جواب این دوستان اینگونه پاسخ دادم که مسابقات قهرمانی آسیا به هیچگونه هدف ما نمی‌باشد و ما اهداف فنی داریم که نفرات اصلی خود را حفظ کنیم و در همه‌ی میدان ها آنها را فرسوده نکنیم و به پشتوانه‌ها و دیگر ظرفیت‌های کشتی ایران هم فرصت بدهیم که هم خودی نشان دهند و هم پشتوانه سازی صورت بگیرد. چراکه هدف اصلی ما مسابقات المپیک پاریس می‌باشد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: قطعا در اردوی آخر طبیعی است که از فشار تمرینی کاسته شود و 4 الی5 روز که ملی‌پوشان به اردو باز می‌گردند تمرینات پرفشار را طی می‌کنند و بعد از آن وارد  فاز حفظ آمادگی خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز