خبرگزاری کار ایران

به سکوها خط داده بودند تا علیه من و مردم آستارا فحاشی شود

رأفت: خیلی جلوی خودم را گرفتم که حرف بدتری در نشست خبری نزدم/ پورغلامی عددی نیست که بخواهم با او درگیری داشته باشم/ در این فوتبال کتک و فحش ناموس خوردم ولی صدایم در نیامد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۹۷۳

سرمربی شهرداری آستارا در مورد جنجال‌های بازی با ملوان و صحبت‌هایش در نشست خبری صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، دیدار حساس و جذاب دربی گیلان در هفته بیست و سوم لیگ دسته اول فوتبال کشور تحت تاثیر حواشی و دیگری میان نیمکت دو تیم و پس از آن صحبت‌های جنجالی پایان رأفت در نشست خبری قرار گرفت. به همین بهانه با او گفتگویی انجام دادیم تا دلیل عصبانیت و صحبت‌های تندش در نشست خبری را از زبان خودش جویا شویم.

رأفت در گفتگو با ایلنا در خصوص بازی مقابل ملوان و اتفاقات و حواشی پیرامونی آن اظهار داشت: ابتدا باید بگویم زمانی که 24 ساعت مانده به بازی اعلام کردند بازی با تماشاگر برگزار می‌شود خدا شاهد است خوشحال شدم. هرچند ما زمان نداشتیم تا هواداران خودمان را سازماندهی کنیم و به ورزشگاه برویم و از 10 درصد ظرفیت قانونی استفاده کنیم و 30-40 نفر بیشتر برای تشویق ما نیامدند ولی آن طرف برخلاف اینکه گفته شده بود 1700 نفر اجازه ورود دارند 4-5 هزار تماشاگر انزلی‌چی در ورزشگاه بود. ما با این هم مشکلی نداریم و خوشحال هم شدیم چرا که فوتبال به تماشاگرانش زنده است و جای تماشاگر در این 3 سال خالی بود ولی خب یک سری مسائل که پیش می‌آید آدم اذیت می‌شود.

وی افزود: بازی خیلی خوب مدیریت و سازماندهی شده بود و آدم باید حق را بگوید. نیمه اول هم مساوی به رختکن رفتیم در حالیکه در دقایق پایانی می‌توانستیم گل بزنیم و برنده به رختکن برویم. همه چیز خوب بود تا زمانی که گل دوم زده شد. نمی‌دانم بعد از این گل چه اتفاقی افتاد که بابک پورغلامی به سمت نیمکت ما آمد و مشتش را نشانم داد و الفاظ زشتی به کار برد و به من فحاشی کرد. واقعاً‌ نیمکت ملوان یک نفر ندارد که بتواند این افراد را روی نیمکت کنترل کند؟ ملوان تیم من است و چند سال اینجا بازی کردم و پیشکسوت آنها محسوب می‌شوم و این رفتار درست نبود. من هیچ کاری با نیمکت حریف نداشتم و اصلاً پورغلامی عددی نبود که من بخواهم با او کل کل و کری داشته باشم که بخواهد بیاید به این شکل جواب من را بدهد. آن اتفاقات باعث شد از کنار زمین اخراج شوم و تیمم از لحاظ روحی به هم بریزد. در حالی که ما خوب بازی می‌کردیم و حتی می‌توانستیم به بازی برگردیم.

سرمربی شهرداری آستارا ادامه داد: بعد از آن بود که سکوها به شکل هماهنگ شروع کردن به توهین و فحاشی به تیم من و به شهرِ تیم من. فضا به شکلی بود که صد در صد شعارها هماهنگ شده بود و به لیدرهایشان خط داده بودند. می‌گفتند انزلی عروسی است، آستارا ....، بعد که اعتراض کردیم گفتند این فحش و توهین نیست و یک حرف معمولی است. خب اگر این حرف اشکالی ندارد مقابل دوربین صدا و سیما آن را بگویید ببینید پخش می‌کنند یا نه. ما هم در شهر خودمان به بقیه شهرها این حرف را بزنیم درست است؟

رأفت ادامه داد: همین سال قبل ما ملوان را بردیم و هیچ اتفاقی رخ نداد. زمانی که ما ملوان را شکست دادیم می‌خواستند مازیار زارع را برکنار کنند ولی من تماس گرفتم و گفتم به او فرصت بدهید و مربی جوان و خوبی است. از مسئولان وقت ملوان می‌توانید سوال کنید. همان زمان طرفداران ملوان به خود مازیار هم فحش می‌دادند. خب این چه شکلش است؟

وی در مورد صحبت‌های جنجالی‌اش در نشست افزود: بعد از بازی من در شرایط عصبانیت به نشست رفتم و اعتراضم را گفتم. به هر حال آدم عصبانی می‌شود و ممکن است در عصبانیت هر حرفی بزند. من رفتم نه از خودم بلکه از شهر آستارا و مردمش دفاع کنم که به آنها توهین شد. مردم آستارا آذری زبان هستند و از این بی‌احترامی‌ها خیلی ناراحت می‌شوند. جالب است که همان افرادی که خط دادند تا آن اتفاقات در زمین رخ دهد بعد از بازی هم فضای مجازی را خط دهی کردند. از کل نشست من همان یک جمله را برداشتند بریدند و منتشر کردند و نوشتند ببینید رأفت چقدر بی‌ادب است. من سال‌ها در این فوتبال بودم و کسی از من بی‌ادبی ندیده است. فحش ناموس خوردم، کتک خوردم ولی هیچ بی‌ادبی از من دیده نشد. حتماً اتفاقاتی باعث شد آن حرف را بزنم. بعد هم اگر انصاف و مردانگی دارید کل صحبت‌هایم را پخش کنید نه اینکه فقط آن یک جمله را در فضای مجازی قرار بدهید و بگویید رأفت به ملوانی‌ها توهین کرده است و باعث شوید هواداران این تیم تحریک شوند و بیایند در فضای مجازی به من فحش ناموس بدند.

سرمربی شهرداری آستارا در مورد اینکه اگر الان به نشست خبری برود آن حرف را می‌زند یا نه، گفت: باور کنید به قدری عصبی بودم که ممکن بود حرف‌های به مراتب بدتری بزنم و تازه خیلی جلوی خودم را گرفتم تا فقط همان حرف را زدم و حرف بدتری نزدم و می‌خواستم حرف‌های بدتری بزنم. شاید استفاده از آن کلمه اشتباه بود و باید کمی فکر می‌کردم و به جایش لفظ دیگری به کار می‌بردم ولی تمام حرف‌هایی که زدم درست بود و فقط از لفظ اشتباهی استفاده کردم. به هر حال برایم سنگین است که در شهر خودم و در استان خودم به من، تیمم و مردمم آنطور توهین شود.

وی در مورد اینکه این اتفاق را با ماجرای پیش آمده در دربی معروف سال 79 و درگیری با پرویز برومند مقایسه می‌کنند، توضیح داد: من سال‌ها در این فوتبال بودم و همیشه سرم پایین بوده و هیچ حاشیه‌ای نداشتم. یک پرونده در طول این سال‌ها در کمیته انضباطی نداشتم. از هم تیمی‌ها و کسانی که با من کار کردند بپرسید که من آدم بی‌ادب و جنجالی هستم یا نه ولی متاسفانه همه من را با آن اتفاق و این ماجرایی که جدیداً رخ داده قضاوت می‌کنند. همان جا هم جلوی 100 هزار نفر دیدید که هیچ واکنشی نشان ندادم.

رأفت در مورد اینکه آیا بعد از آن ماجرا از باشگاه ملوان کسی با او تماس گرفت یا نه، گفت: هیچ کس با من تماس نگرفت. من پیشکسوت آن تیم هستم و فقط برای اتفاقاتی که رخ داده می‌توانم ابراز تاسف کنم. واقعاً ملوان این هم هزینه کرده و کلی زیرساخت داشته است برای قهرمانی و صعود دیگر چه نیازی است که این کارها را انجام دهند؟ در هر بازی هر تیمی اینجا می‌آید به مشکل می‌خورند ولی یک نفر باید مقابلشان قرار می‌گرفت.

وی در پایان در مورد اینکه به کمیته انضباطی احضار شده است، توضیح داد: بله من را خواسته‌اند و می‌روم توضیحاتم را ارائه می‌دهم و هر تصمیمی که بگیرند من تابع قانون هستم و هیچ اعتراضی ندارم.

 

 

تصاویر: امیرصالح غنجی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز