خبرگزاری کار ایران

پنج سال، بدون جام: خروج بدبختانه منچستریونایتد از لیگ قهرمانان اروپا!

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۳۱۲

شیاطین سرخ با شکست مقابل اتلتیکو مادرید از لیگ قهرمانان اروپا خارج شدند و همین اتفاق این باشگاه را با سوالاتی در هر سطحی در ماه‌های آینده باقی گذاشت.

به گزارش ایلنا، در فصلی که منچستریونایتد بیشترین افت را داشت، این کمترین اتفاق بود!

شانس نهایی آنها برای کسب عنوان یک قهرمانی از دست رفت، زیرا آنها توسط اتلتیکو مادرید در اولدترافورد از لیگ قهرمانان اروپا کنار گذاشته شدند.

رالف رانگنیک خواستار نمایش بهتری از تیمش نسبت به آنچه در مادرید بود، شده بود و به مدت نیم ساعت به چیزی که خواسته بود، رسید. اما ضربه سر رنان لودی، همراه با ساده لوحی یونایتد در نیمه دوم، شیاطین سرخ را در مرحله یک هشتم نهایی شکست داد.

این نه تنها به این معنی است که انتظار آنها برای کسب جام به ششمین سال می‌رسد، بلکه رکورد بد آنها در مسابقات حذفی لیگ قهرمانان اروپا همچنان ادامه دارد. آن‌ها از سال 2011 فقط دو بار در این مرحله پیروز شده‌اند: یک باشگاه نخبه اروپایی، حداقل در زمین، اینطور نیست!

نگرانی بیشتر این است که بازگشت به رقابت‌ها در فصل بعد هم قطعی نیست. کسب مقام چهارمی در لیگ برتر از دست آنها خارج شده است و با وجود کسب سهمیه بالقوه با قهرمانی در این فصل که اکنون غیرممکن است، آنها در بهترین حالت با چشم انداز واقعی یک سال دیگر از فوتبال در لیگ اروپا روبرو هستند.

با تماشای برخی از نمایش‌های یونایتد در این فصل، استدلال این که آنها به جای بهترین ها، در رده دوم سطح باشگاه‌های اروپا قرار دارند، دشوار نخواهد بود.

اگر بخواهیم انصاف را نسبت به تیم رانگنیک داشته باشیم، آنها در اینجا بهتر از اکثر فصل عملکرد خود را نشان دادند اما مانند بازی‌های قبلی، آن‌ها فقط توانستند آن را در نیمه اول حفظ کنند.

فرد که در هفته های اخیر در فرم خوبی قرار داشته، در قلب خط میانی یونایتد استثنایی بود. یک حرکت شیک که در آن استفان ساویچ را روی خط کناری محو کرد تا در نیمه اول فرصتی برای یونایتد ایجاد کند، آن را به بازیکن برجسته فصل خود تبدیل می کند اما در یک فصل بدون جام دیگر که هیچ ارزشی ندارد.

پرس، تهاجم و دقتی که در بازی اول در واندا متریپولیتانو وجود نداشت، از شروع بازی در اولدترافورد مشهود بود. رانگنیک از بازیکنان و هواداران خواسته بود تا در بهترین فرم برای عبور از آنها باشند و به نظر می رسید که آنها به این حرف گوش داده بودند.

آنتونی الانگا پس از یک حرکت شیک از یونایتد توسط صورت یان اوبلاک بلاک شد، اما علیرغم مالکیت و برتری آنها، نتوانستند واقعا دروازه بان اتلتیکو را خیلی جدی محک بزنند. این اولین بازی کریستیانو رونالدو در لیگ قهرمانان پس از 11 سال بود که در آن 90 دقیقه بازی کرد و گلی به ثمر نرساند.

اگر یک تیم در اروپا وجود داشته باشد که نمی‌خواهید در بازی‌های حذفی به آن گل بزنید، آن تیم اتلتیکومادرید دیگو سیمئونه است. آنها استاد هنرهای تاریک هستند و از اینکه قبل از ضربه زدن به یونایتد روی ضد حمله، عقب بنشینند و فشار را کم کنند، خوشحال بودند.

تاکتیک‌های خارج از توپ آنها باعث عصبانیت بازیکنان، کادرفنی و هواداران یونایتد شد اما آن‌ها دقیقا می‌دانستند که چه کاری باید انجام دهند و این برای میهمانان کاملاً کارساز بود. در حالی که اتلتی دقیقاً می‌داند چگونه باید در این بازی‌های حذفی بازی کند، این تیم یونایتدی است که نمی‌داند وقتی فشار افزایش می‌یابد، چگونه عمل کند.

داوید دخیا به بی تی اسپورت گفت: "آنها می دانند چگونه این بازی ها را انجام دهند. به محض اینکه آنها گل را به ثمر رساندند، کل تیم را در مقابل [یان] اوبلاک قرار دادند. تیمی بسیار دفاعی. ما واقعاً ناراحت هستیم. البته، برای باشگاه، برای ما، برای هواداران، واقعا سخت است. اینجا جایی است که ما در حال حاضر هستیم، شرایط سختی است. ما باید به مبارزه ادامه دهیم، به تلاش خود ادامه دهیم، اما دوباره لحظه سختی است. من برای هواداران و همه ناراحتم. ما به اندازه کافی خوب نیستیم."

دخیا در ارزیابی نهایی خود اشتباه نمی کند و باید تغییرات عمده ای از بالا به پایین در یونایتد ایجاد شود تا این واقعیت تغییر کند. در غیر این صورت، خشکسالی در کسب عناوین قهرمانی همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز