خبرگزاری کار ایران

یزدانی: پاقدم آقای درستکار برای من خیلی خوب بود/ هدفم مدال المپیک است آن هم از جنس طلا!

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۷۸۷

نائب قهرمان کشتی آزاد جهان گفت: باتوجه به وزنم در بازی‌های آسیایی نمی‌توانم شرکت کنم اما هدفم دو بنده تیم ملی به منظور شرکت در رقابت‌های جهانی سال آینده است.

امیرمحمد یزدانی نائب قهرمان کشتی آزاد جهان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا، درباره قهرمانی مسابقات یاشاردوغو ترکیه اظهار کرد: خداراشکر توانستم به مدال طلا این دوره از رقابت‌ها دست پیدا کنم. مسابقات یاشاردوغو ترکیه دارای رنکینگ بود و از سطح مطلوبی برخوردار بود. 

او در ادامه با اشاره به تغییر وزنش افزود: آخرین مسابقاتی که می‌خواستم شرکت کنم مسابقات جهانی بود که گفتم آخرین شانس خودم را امتحان کنم در وزن 65 کیلو که خداراشکر مدال نقره را کسب کردم و در تورمنت یاشاردوغو ترکیه هم قهرمان شدم. باید بگویم چند کشتی در لیگ گرفتم و بعد از آن هم در مسابقات کشوری شرکت کردم و قبل از مسابقات کشوری امیکرون گرفتم و در مسابقات کشوری هم سوم شدم. بعد از مسابقات کشوری با نظر کادر فنی برای جام یاشاردوغو انتخاب شدم و تمریناتم را زیر نظر مربیانم آغاز کردم.

یزدانی درباره مصدومیتش قبل از اعزام به مسابقات ترکیه بیان کرد: قبل از اعزام از ناحیه کمر دچار مشکل دیسک شدم و بین مهره و دیسکم دچار گرفتگی شدم و 4 الی 5 روز هم تمرن نکردم اما با فیزیوتراپی و بعد از آن تمرینات سبک اردو خداراشکر به آمادگی خوبی رسیدم و نتیجه گرفتم. 

او در پاسخ به مبارزه کردن با حریفان با تجربه تر در وزن جدیدش افزود: قطعاً تجربه بیشتری داشتند و این موضوع کمی کار را سخت می‌کند و طبیعی است چرا که در ان وزن جا افتاده‌اند. زورابی یاکوبیشویلی دارنده مدال برنز جهان حریف گرجستانی‌‌ام بود که در نیمه نهایی با نتیجه 3 بر 1 شکستش دادم. حریف ما قبل فینال و فینالم بودند که سال 2015 نوجوانان بودم وزن 42 کیلوگرم بودم آن سال با حسن یزدانی کشتی گرفتند و من از تلویزیون تماشا کردم. جیمز گرین دارنده مدال های نقره و برنز جهان از آمریکا را 8 بر دو شکست دادم، کشتی گیر با تجربه‌ای است. سعی کردم به اسم توجه نکنم و طبق برنامه کشتی بگیرم. 

یزدانی با اشاره به مسابقات سال آینده افزود: باتوجه به وزنم در بازی‌های آسیایی نمی‌توانم شرکت کنم اما هدفم دو بنده تیم ملی به منظور شرکت در رقابت‌های جهانی سال آینده است.

دارنده مدال نقره جهان درباره کار با پژمان درستکار گفت: از همه لحاظ بینظیرند، از لحاظ روحی خیلی به ما کمک می‌کنند. خدارا شکر پاقدمشان برای من خیلی خوب بوده و توانستم دو مدال را بدست بیاورم. دو مربی هم دارم، آقای سید جواد هاشمی و فرشید قبادی هم مربی های من هستند و خیلی زحمت می‌کشند و دست بوسشان هستم و مدیونشان هستم. 

ملی‌پوش کشتی آزاد کشورمان در واکنش به هدفش تصریح کرد: هر ورزشکاری هدفش رسیدن به مدال المپیک هست آن هم از جنس طلاش و من هم هدفم همین است.

یزدانی در پایان با اشاره به حمایت فدراسیون عنوان کرد: فدراسیون کشتی هر وعده‌ای داد عملی کرد و جادارد از آقای  دبیر تشکر کنم و حتی بیشتر از آنچه قول داده بودند به ما رسیدگی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز