خبرگزاری کار ایران

چرا چلسی هیچ شباهتی به قهرمان جهان ندارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۹۵۳

آبی‌ها روز شنبه موفق شدند کریستال پالاس را شکست دهند اما یک عملکرد ضعیف دیگر در لیگ برتر بیشتر از پاسخ، سؤالاتی را ایجاد کرد.

به گزارش ایلنا، پپ گواردیولا هفته گذشته ادعاهایی مبنی بر اینکه منچسترسیتی بهترین تیم جهان است را رد کرد و تاکید کرد که این عنوان متعلق به فاتحان فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا یعنی چلسی است. لندنی‌ها بی‌درنگ این تمجید را با شکست دادن پالمیراس در فینال جام باشگاه‌های جهان به دست آوردند تا تنها جامی را که رومن آبراموویچ در طول دو دهه حضورش در استمفوردبریج از دست داده بود، به دست آورند. در نتیجه، برای اولین بار در دیدار روز شنبه لیگ برتر مقابل کریستال پالاس، روی پیراهن آن‌ها عنوان "قهرمانان جهان" نقش بسته شد. با این حال، چلسی در سلهارست پارک به صورت کامل بررسی شد.

در واقع، در حالی که تیم توماس توخل ممکن است مدعی پیروزی یک بر صفر شده باشد، آن‌ها هیچ شباهتی به تیم شماره یک روی کره زمین نداشتند. ضربه والی پای چپ حکیم زیاش از روی سانتر مارکوس آلونسو باعث شد که تیم میهمان هر سه امتیاز بازی را به دست بیاورد. به هیچ وجه، شکل و فرم چلسی نمی تواند استدلال کند که عملکرد مثبتی در مقابل تیم پاتریک ویرا داشته است. روملو لوکاکو، در 90 دقیقه تنها 7 بار توپ را لمس کرد و بیشتر آفساید داشت تا شوت! از زمانی که Opta شروع به ثبت چنین داده‌هایی در فصل 04-2003 کرد، این کمترین تعداد لمس برای هر کسی بود که یک بازی کامل در لیگ برتر انجام داده بود!

وقتی بعد از آن از توخل پرسیدند که آمار درباره لوکاکو و تیمش چه می‌گوید، توخل به خبرنگاران گفت: «مطمئن نیستم که پاسخ خوبی داشته باشم. نمی‌دانم آمار چه می‌گوید. این نشان می‌دهد که او آشکارا درگیر نبوده و نمی‌توانست نکته‌ای را بیان کند. اما مطمئن نیستم که به طور کلی در مورد ما چیزهای زیادی می‌گوید یا خیر.»

مطمئناً فقط لوکاکو نبود که تلاش کرد. کریستین پولیسیچ و کای هاورتز هر دو نتوانستند دروازه را تهدید کنند تا اینکه زیاش یک لحظه دیگر جادویی را به ارمغان آورد. خط حمله تقریباً در کل فصل نیز ضعیف عمل کرده است. چلسی در فصل 22-2021 موفق به زدن 363 شوت شده که تا حدودی با دو تیم بالای جدول خود فاصله دارد: منچسترسیتی (459) و لیورپول (483). این فقط اندکی بیشتر از منچستریونایتد است و نشان دهنده این است که آبی‌ها به دلیل خط دفاعی درخشانشان تنها در رده سوم جدول قرار دارند. البته قبلاً می گفتند دفاع‌ها عناوین را به دست می آورند اما با ایجاد نوار جدیدی در فوتبال انگلیس توسط گواردیولا و یورگن کلوپ، خط حمله این روزها به همان اندازه مهم است.

در بازی مدرن، کیفیت فردی جایگزین بازی تهاجمی خودکار که توسط دو تیم برتر لیگ برتر انجام شده، نیست. همه این‌ها به این معنی است که چلسی ناسازگار مانند یک تیم در جام حذفی شده است، با توجه به اینکه توخل هنوز راهی برای باز کردن استعدادهای هجومی در اختیارش پیدا نکرده است. چلسی از زمان بردهای پیاپی مقابل لسترسیتی و یوونتوس در ماه نوامبر، زمانی که هر دو صدرنشین لیگ برتر و گروه خود در لیگ قهرمانان اروپا بودند، نمایش تهاجمی روانی از خود نشان نداده است.

چرا چلسی هیچ شباهتی به قهرمان جهان ندارد؟

از آن زمان، آن‌ها به یک مارپیچ رو به پایین رفتند که توخل و دیگران در پشت صحنه استمفوردبریج آن را در برابر شیوع کووید-19 مهار کردند. با این حال، این نگران کننده است که چلسی هنوز خوب به نظر نمی رسد. این هفته در بازی آنها تازگی خاصی وجود نداشت. وقتی از توخل در مورد کندی آنها توسط GOAL پرسیده شد، توخل توضیحات زیادی داد.

او شروع کرد: «ما از اختلاف دمای 30 درجه آمده‌ایم. ما شش بازیکن داریم که از تهویه هوای داخل هواپیما سرما خورده‌اند. ما همچنین جت‌لگ از ابوظبی داریم و هیچ بازیکنی در ابوظبی به دلیل دما و اختلاف ساعت خوب نخوابیده است. بنابراین، اگر فکر می‌کنید که ما یک هفته عادی برای آماده سازی داریم، فقط می توانم به شما بگویم که اینطور نیست. ما در حال حاضر سعی می کنیم زنده بمانیم و می توانید این را ببینید. اگر به جام جهانی باشگاه‌ها بروید و بخواهید برای چلسی قهرمان شوید، فشار زیادی وجود دارد. بازیکنان فشار زیادی به خودشان وارد می‌کنند و بعد از آن ما چهار هفته است که در لیگ برتر بازی نکرده‌ایم. این ترکیبی بزرگ و عجیب از دلایل زیادی است که چرا [ما خوب بازی نمی کنیم]، بنابراین من از نظر عملکرد انتظار زیادی از تیم نداشتم. سپس در تمرینات با آزپی (سزار آزپیلیکوئتا) مشکلاتی داشتیم و کالوم هادسون اودوی مجبور شد تمرین را ترک کند. می‌دانم که می‌توانیم بهتر بازی کنیم و می‌خواهیم بهتر بازی کنیم، اما از نظر دفاعی محکم و منظم بودیم. ما در نیمه به تیم گفتیم که ایمان خود را از دست ندهد و مانند یک بازی جام حذفی به راه خود ادامه دهد؛ شاید یک فرصت از راه برسد و تعیین کننده باشد.»

با این حال، در حقیقت، بهانه های توخل به طور کامل توضیح نمی دهد که چرا عملکردهای تیمش در لیگ غیر استاندارد بوده و مهاجمان او عملکرد ضعیفی دارند. ممکن است تصمیمات بی رحمانه‌ای در پنجره نقل و انتقالات تابستانی گرفته شود، زیرا واقعیت این است که آبی‌ها تیمی پر از بازیکنان گران قیمت دارند و با این حال چلسی حتی به بهترین تیم انگلیس، چه رسد به جهان، نزدیک نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز