خبرگزاری کار ایران

حیدری: نظارت در غواصی را بیشتر خواهیم کرد/ تا پایان سال یک مسابقه بزرگ غواصی را داریم که شاید بی سابقه باشد/ برنامه عقب افتاده در نجات غریق و غواصی نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۰۳۶

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: در واقع نظارت از چند جهت انجام می‌شود و تا پایان سال یک مسابقه بزرگ غواصی را داریم که شاید بی سابقه باشد.

مهدی حیدری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا، درباره فعالیت و کمیته‌های فعال این فدراسیون اظهار کرد: ما 3 حوزه مهم، فعال در فدراسیون داریم، آبدرمانی، غواصی و نجات غریق که در حوزه نجات غریق تقریبا از اوایل شروع به کار فدراسیون جدید با تعطیلی استخرها و مشکلات کرونا مواجه بودیم .

او ادامه داد: با این شرایط تمام تلاشمان را کردیم که فعالیت و به روز رسانی علمی و فنی ناجیان و مدرسین را داشته باشیم که خدا را شکر با برگزاری دوره‌های آنلاین و استقبال خوب علاقه‌مندان مواجه شدیم و اهدافمان را در این راستا به خوبی پیش بردیم. با زحمات کمیته آموزش و پس از بازگشایی برخی استان‌ها که با شرایط کرونایی کمتر و زرد و آبی مواجه شدند، با برگزاری کلاس‌های حضوری که از مدرسین مطرح و برتر دعوت کردیم و این دوره‌ها برگزار شد.

حیدری با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی جهان نجات غریق سال آینده در ایتالیا، و بیمه منجیان افزود: این مسابقات یک بار به دلیل کرونا از سوی فدراسیون جهانی به تعویق افتاد، امیدوارم در سال آینده شرایط از نظر این بیماری به گونه ای نباشد که دوباره زمان برگزاری مسابقات تغییر پیدا کند. این موضوع براساس ماده ۱۴۸ قانون کار چون جزو الزامات قانون قرار گرفته است، بنابراین کارفرما وقتی بحث قرارداد جاری می شود، ملزم به اجرای آن است.

رئیس فدراسیون نجات غریق در ادامه با اشاره ارتقا سطح مدرسین افزود: بحث همسان سازی و ارتقای سطح کیفی و علمی مدرسان را داشتیم که کمیته آموزش به خوبی کار کرد و برای همسان سازی مدرسین درخصوص تدریس مطالب یکسان در سطح کشور با تلاش این کمیته توانستیم یکسان سازی را به خوبی و با موفقیت انجام دهیم و به این مهم دست پیدا کردیم. علم، شیوه تدریس مدرسان برایمان حائز اهمیت است نه رکورد زنی‌اش. شیوه بیان و علم به موضوعات مورد نظر اهمیت بسیار بالاتری دارد.

او در ادامه صحبت‌هایش افزود: خلا های زیادی داشتیم وطبق وعده‌ای که دادیم توانستیم 30 کارگاه حقوقی رایگان برگزار کنیم و خیلی از استان‌ها جلو آمدند و استقبال خوبی صورت گرفت. همزمان با آن دوره مدیریت اماکن آبی هم برگذار شد. که این موضوع پیرو تفاهم نامه خوب بین فدراسیون ما و فدراسیون شنا نوشته شد. دوره نظارت و بازرسی هم در قالب یک سامانه اقدام کرده‌ایم که بحث نظارت و عملکرد قانون مدار بیشتر از پیش مورد توجه باشد تا شاهد اتفاقات بهتری باشیم. فکر می‌کنم در حوزه  نجات غریق دوستانمان فعالیت بسیار خوب و چشمگیری داشته‌اند و دوره‌ها و آمادگی منجیان به خوبی برگزار شد. پس از وقفه 2 ساله آقای کثیر معلم به ایران آمدند و دوره‌های ارتقا را برگزار کردند که جا دارد از ایشان تشکر کنم چراکه همیشه همراهمان بوده و  در جهت پیشبرد و پیشرفت فدراسیون همکاری لازم را داشته‌اند.

مهدی حیدری با اشاره به تفاهم نامه میان فدراسیون و سایر ارگان ها عنوان کرد: تفاهم نامه‌های خوبی میان فدراسیون نجات غریق و غواصی و سازمان بسیج عشایری و همراهی که با ما دارند در راستای کاهش آمار مغروقین قطعا اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد. ما قصد داریم آمار غریق کشور کاهش پیدا کند که حاج آقا سعیدی خیلی ما را همراهی کردند. با وزارت نیرو تفاهم نامه خوبی داشتیم که جلوی دوره‌های غیرمجاز غواصی را درسدها بگیرد. حوادث و اتفاقات عجیب غریب اتفاق افتاده که امیدواریم رفته رفته جلوی این اتفاقات گرفته شود. با آموزش وپرورش تعامل خوبی داشتیم و تعهد دادیم 33هزار معلم ورزش را آموزش رایگان نجات غریق بدهیم به عنوان سفیران ما که  با 14 میلیون دانش آموز در ارتباط هستند و به آنها آموزش دهند چگونه غرق نشوند.

رئیس فدراسیون نجات غریق درباره فعالیت حوزه غواصی بیان کرد: یک قولی را روز اول دادیم که همه سیستم های غواصی را بیاوریم زیر مجموعه فدراسیون نجات غریق و غواصی در ساز و کار مشخص و اساسنامه یکی از این سیستم ها در راس کارمان قرار دارد. علاوه بر سیستم های اصلی فدراسیون سیستم های دیگر هم زیر مجموعه آن باشد. گواهی نامه کلوپ‌های غواصی تدوین شده که مجوزهای لازم را میگیریم که نظارت در کلوپ‌های غواصی هم اجرایی شود. در واقع نظارت از چند جهت انجام می‌شود. برای اولین بار در تاریخ ایران برگذاری چندین دوره داوری غواصی را داشتیم و تا پایان سال یک مسابقه بزرگ غواصی را داریم که شاید بی سابقه باشد.

او با اشاره به فعالیت آبدرمانی خاطر نشان کرد: خانم دکتر سجادی و تیم‌شان خیلی خوب کار را پیش برده‌اند و فعالیت‌های موفق و مثبتی را در جهت اهداف فدراسیون تاکنون انجام داده‌اند. تیم‌شان صد در صد علمی است و تمام سازوکار برگزاری دوره را  بر اساس استانداردهای تعیین شده وزارت ورزش و جوانان پیش می‌بریم. سطح بندی آبدرمانی را برای اولین مرتبه در ایران انجام دادیم. بحث همسان سازی دانش و اطلاعات کیفی و فنی مربیان آدرمانی را انجام دادیم که جا دارد از خانم دکتر سجادی و تیم خوبشان تشکر ویژه داشته باشم.

مهدی حیدری با اشاره به فعالیت و تلاش کمیته پیشگیری از غرق شدگی افزود: جا دارد از دوستان بسیار خوبم در  کمیته پیشگیری از غرق شدگی که دلسوزانه تلاش می‌کنند تشکر ویژه داشته باشم. ساعت‌ها وقت می‌گذارند و کارشناسانه موضوعات این کمیته و اهداف فدراسیون نجات غریق را بررسی و اجرایی می‌کنند. در بحث امداد و نجات فدراسیون ما فعالیت های گسترده‌ای داشتیم و هدفمان پیشگیری از وقوع حادثه است. تمام تمرکز و هدف کمیته پیشگیری از غرق شدگی به وقوع نیامدن حادثه و علم و فرهنگ سازی در این راستا است. با پیگیری های پیاپی و موافقت وزارت ورزش، اول تا هفتم خرداد ماه را به عنوان هفته پیشگیری از غرق شدگی نام گذاری شد که اتفاق بسیار بزرگی بود.

او در پایان صحبت‌هایش با اشاره به مسابقه بزرگ نقاشی با هدف پیشگیری از غرق شدگی و کاهش آمار مغروقین عنوان کرد: کار و هدف اصلی کمیته پیشگیری از غرق شدگی فرهنگ استفاده صحیح از آب است. در مکان های که ناجی غریق حضور ندارد فرهنگ این را داشته باشیم که چگونه غرق نشویم. اگر کسی دچار حادثه شد چه کار کنیم که خودمان دچار این موضوع نشویم؟ 

یکی از مواردی هم که کمیته پیشگیری در دستور کار خود قرار داد و اجرایی‌اش کرد، اقادامات مثبت آقای پیریایی و تیم علمی و فعال آنها بوده است که بحث ارتباط گرفتن با جامعه هدف و مخاطب خاص بود. رده سنی اموزش پذیرهستند. کودک، نوجوان و.. یک فراخوانی را دادند که همه شرکت کنندگان در تمام رده‌های سنی هر آنچه در ذهنشان نقش بسته است را ترسیم و ارسال کنند و همه‌ی شرکت کنندگان در این مسابقه مطمئنا همیار پیشگیری ما در فدراسیون خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز