خبرگزاری کار ایران

یک خبر تکراری: بازی استقلال لغو شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۰۶۴

با وجود لغو و تغییر زمان بازی استقلال مقابل پیکان و هوادار که اخیراً اتفاق افتاده و اعتراض‌هایی که صورت گرفته است، بررسی موارد متعدد گذشته نشان می‌دهد در چند فصل اخیر تعداد زیادی از بازی‌های آبی پوشان به زمان دیگری موکول شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، لغو دو دیدار اخیر استقلال تهران مقابل پیکان و هوادار با اعتراض‌هایی از سوی سایر تیم‌ها همراه بود و شیوع ویروس کرونا در اردوی آبی‌ها باعث شد سازمان لیگ چنین تصمیم پر سرو صدایی بگیرد. سوای اینکه قوانین و پروتکل‌ها در خصوص لغو دیدارهای یک تیم به بهانه تعداد بازیکنان کرونایی چه می‌گوید، بررسی موارد متعدد لغو دیدارهای آبی‌پوشان در سال‌های اخیر نشان می‌دهد همکاری با این تیم در سطح بالایی انجام شده و دیدارهایی از استقلال در سال‌های گذشته لغو شده که صدای اعتراض سایر تیم‌ها را بلند کرده است. به بررسی نمونه‌های آن پرداختیم:

 

* استقلال - نفت مسجد سلیمان؛ هفته ششم لیگ هجدهم

دیدار دو تیم استقلال و نفت مسجد سلیمان در لیگ هجدهم یکی از بازی‌هایی بود که از سوی سازمان لیگ لغو شد و دلیل آن هم شش بازیکن ملی پوش استقلال عنوان شد که به اردوی تیم ملی دعوت شده بودند. این دیدار از هفته ششم لیگ بود و مسجد سلیمانی‌ها در آن مقطع نسبت به این تصمیم ناراضی بودند.

 

* استقلال - پدیده مشهد؛ هفته دوازدهم لیگ هجدهم

یکی دیگر از دیدار های لغو شده استقلال در لیگ هجدهم مربوط به هفته دوازدهم مقابل پدیده بود. در آن مقطع سایت سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد: به دلیل حضور میهمانان خارجی برای شرکت در ‌فینال لیگ قهرمانان آسیا و مشغله فراوان نیروی انتظامی در روزهای جمعه و شنبه در تهران و اعلام شورای تامین استان، دیدار دو تیم استقلال و پدیده از ‌هفته دوازدهم لیگ برتر در روز جمعه ۱۸ آبان ۹۷ برگزار نخواهد شد و زمان جدید این بازی متعاقبا اعلام می شود.

این در حالی است که مسئولان ورزشگاه ازادی پیش از این اعلام کرده بود به دلیل برگزاری فینال آسیا در روز شنبه نمی توانند روز جمعه میزبان استقلال و پدیده باشند و به همین خاطر این بازی باید در ورزشگاه دیگری که احتمالا تحتی بود برگزار می شد.

از این رو استقلالی ها راضی به انجام بازی در ورزشگاهی غیر از آزادی نبودند و خواهان تعویق بازی بودند که ظاهرا سازمان لیگ به درخواست آنها احترام گذاشته است.

 

* استقلال - سپاهان؛ یک چهارم نهایی جام حذفی 98-99

دیدار حساس دو تیم استقلال و سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی لغو و با تاخیر چند ماهه برگزار شد. در آن مقطع آلودگی هوای تهران دلیل این موضوع عنوان شد و با توجه به اینکه برنامه مسابقات فشرده بود با تاخیر چند ماهه برگزار شد. در آن مقطع سپاهانی‌ها به شدت نسبت به تعویق بازی معترض بودند و عقیده داشتند طبق قوانین بازی باید به یکی از شهرهای همجوار منتقل شود و آلودگی هوا دلیل لغو بازی نیست. ضمن اینکه شبهاتی مطرح شد مبنی بر اینکه شرایط نامناسب استقلال در آن مقطع دلیل لغو بازی عنوان شده است. استقلالی‌ها در زمان بازی با سپاهان با خروج استراماچونی سرمربی نداشتند و اوضاع نابسامانی داشتند و سپاهانی‌ها بر این عقیده بودند فدراسیون فوتبال به همین دلیل بازی را لغو کرده و آلودگی هوا بهانه بوده است.

 

* استقلال - فولاد؛ هفته هفدهم لیگ نوزدهم

دیدار دو تیم استقلال و فولاد هم بازی دیگر لغو شده برای آبی پوشان بود که این بار هر دو باشگاه نسبت به زمان برگزاری آن معترض بودند و تهدید کردند که در آن شرکت نخواهند کرد. اعتراض دو تیم به ساعت برگزاری بازی بود و خواستار تغییر آن شدند و سازمان لیگ آن را به زمان دیگری موکول کرد.

پیش از این دو باشگاه فولاد و استقلال نسبت به برگزاری این دیدار در تاریخ فوق اعتراض داشتند و تهدید کرده بودند که حاضر به انجام بازی در این تاریخ نخواهند شد، اما سازمان لیگ مقابل این فشار‌ها تأکید به برگزاری بازی داشت که در نهایت با تغییر نظر با آن موافقت کرد.

 

* استقلال - پارس جم؛ هفته بیست و سوم لیگ نوزدهم

استقلالی‌ها در تیرماه سال 99 باید به مصاف پارس جم می‌رفتند و این دیدار قرار بود در بوشهر برگزار شود ولی به دلیل تعداد کرونایی‌های استقلال که ابتدا 8 و بار دیگر 12 نفر عنوان شد این دیدار لغو و به زمان دیگری موکول شد. این در حالیست که باشگاه فولاد هم به دلیل تعداد کرونایی‌های زیاد درخواست لغو بازی‌اش را داشت که با آن مخالفت شده بود.

در آن مقطع سعید آذری بیانیه تندی در این خصوص منتشر کرد و نوشت که «جمع کنید این بساط را». در بخشی از بیانیه او این طور آمده است: تا کی باید تبعیض را تحمل کنیم؟ در حالی که از صبح روز شنبه تمام مکاتبات قانونی و مستند خود را به سازمان لیگ، فدراسیون پزشکی ورزشی و ایفمارک ارسال کرده بودیم، تیم ما را به جلسه فنی مسابقه بردند. ۱۶ مورد تست مثبت کرونا که بیش از ۲۵ درصد از کل تیم فولاد است، در تیم اثبات شده، ولی گویی نه گوش شنوایی وجود دارد و نه چشم بینایی. قهرمانان و کادر رهبری فولاد فشار روانی وحشتناکی را تحمل می‌کنند، ولی یکی از مسئولان ستاد کرونا هنوز اعلام نکرده فولاد باید به قرنطینه برود. جلوی این تبعیضات ناتمام را باید گرفت. خجالت هم از روی برخی از ما خجالت می‌کشد. تمام کنید این بساط را.

بازی استقلال و پارس جنوبی جم در حالی به دلیل تعداد بازیکنان کرونایی استقلال لغو شد که پس از راستی آزمایی مشخص گردید تعداد افراد کرونایی باشگاه استقلال بسیار کمتر از لیست اعلامی این باشگاه به سازمان لیگ بوده است.

پرونده این بازی به شدت جنجالی شد و کار آن به ارکان قضایی فدراسیون فوتبال رسید و خیلی‌ها عقیده داشتند بازی استقلال به این خاطر باید 3-0 اعلام شود ولی فدراسیون فوتبال رأی به برائت استقلال داد.

 

* استقلال - صنعت نفت؛ هفته بیستم لیگ بیستم

یکی از دیدارهای جنجالی دیگر استقلال که لغو شد بازی با صنعت نفت در فصل گذشته بود.

سازمان لیگ اعلام کرد: به دلیل درخواست مکتوب باشگاه استقلال از ستاد مقابله با کرونا در فوتبال و با توجه به بحران کرونایی  اخیر باشگاه استقلال و قوانین سختگیرانه مسابقات بین المللی و لیگ قهرمانان آسیا  در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی، در شرایط کرونا  با درخواست این باشگاه جهت تعویق بازی این تیم در هفته بیستم در مقابل نفت آبادان موافقت شد. 

این در حالیست که نفتی ها به شدت به این تصمیم معترض و شکایت خود را اعلام کردند ولی نتیجه‌ای نداد. این در حالیست که پرسپولیس

 

* استقلال - فولاد؛ هفته دوازدهم لیگ بیست و یکم

همین چند هفته قبل بود که برخلاف نظر فولادی‌ها، زمان دیدار این تیم با استقلال به درخواست آبی پوشان یک ساعت تاخیر داشت.

محمد علوی سرپرست تیم فولاد درباره تغییر ساعت بازی فولاد و استقلال گفت: ما هم از این خبر شوکه شدیم! تمام برنامه ریزی ها را کرده بودیم. تیم شهرستانی هستیم و باید برای بازگشت به شهرستان طبق برنامه پیش برویم. اگر بخواهیم در تهران بمانیم باید دوباره پرواز بگیریم و هتل رزرو کنیم. اگر به پرواز همان شب نرسیم برنامه‌هایمان به هم می‌ریزد. متاسفانه سازمان لیگ بدون آنکه به ما اطلاع بدهد ساعت بازی را عوض کرد.

علوی ادامه داد: بعضی وقت‌ها التماس می‌کنیم به خاطر شرایطی که در شهرستان‌ها هست بازی‌ها را یک ساعت جلو بیاندازند اما این کار را نمی‌کنند.

سرپرست فولاد تصریح کرد: ما رسماً با تغییر ساعت بازی با استقلال مخالفت کردیم و نامه زدیم. خواهش می‌کنم این اتفاق را بررسی و برنامه صحیح را به ما اعلام کنند.

 

* استقلال - ذوب آهن؛ هفته بیست و یکم لیگ بیستم

دیدار دو تیم استقلال و ذوب آهن هم فصل گذشته به درخواست آبی پوشان و به دلیل فشردگی برنامه و خستگی تیم پس از بازگشت از رقابت‌های آسیایی لغو شد.

این تغییر زمان ذوبی‌ها را با دردسرهای زیادی رو برو کرد و آنها علاوه بر زیان مالی شدید بابت لغو پرواز چارتر، با مشکل پرواز و پیدا کردن زمین تمرین در تاریخ جدید روبرو شدند.

مجتبی فریدونی در آن مقطع اعتراض شدیدی به این موضوع داشت و حتی اعلام کرد حاضر به شرکت در بازی در زمان جدیدی نیست ولی در نهایت سازمان لیگ به خواسته استقلال عمل کرد و بازی با تاخیر دو روزه برگزار شد.

 

* استقلال - پیکان؛ مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی 1400-1401

همین چند روز قبل بود که بازی حذفی استقلالی‌ها به دلیل ابتدای تعدادی از بازیکنان و عوامل تیم به ویروس کرونا لغو شد.

باشگاه استقلال با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ خواهان لغو بازی با پیکان شد و سازمان لیگ هم پس از تایید نتیجه تست استقلالی‌ها از سوی ایفمارک رای به لغو بازی داد.

قرار بود تیم‌های استقلال و پیکان سه‌شنبه در در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور به مصاف یکدیگر بروند و حالا این بازی به زمان نامعلومی موکول شده است.

 

* استقلال - هوادار؛ هفته شانزدهم لیگ بیست و دوم

در حالیکه باشگاه استقلال همچنان درگیر افراد مبتلا به ویروس کروناست و حتی امروز سبحان خاقانی نیز به لیست کرونایی های این تیم اضافه شد، اما سازمان لیگ تصمیم گرفت که دیدار این تیم برابر هوادار را با 4 روز تأخیر و در تاریخ 6 بهمن برگزار کند.

سازمان لیگ ابتدا تاریخ 5 بهمن را برای برگزاری این دیدار انتخاب کرد و پس از گذشت دقایقی، تصمیم گرفت بازی استقلال و هوادار در 6 بهمن به انجام برسد.

حتی اعلام تاریخ جدید برگزاری این دیدار باعث رضایت استقلال نشده و آبی پوشان با ارسال نامه ای به سازمان لیگ نسبت به برگزاری دیدار تیمشان در این تاریخ معترض هستند.

 

به گزارش ایلنا، اینها نمونه‌هایی از تغییر زمان دیدارهای استقلال در 4 فصل اخیر بود و در فصل‌های پیش از آن هم مواردی وجود داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز