خبرگزاری کار ایران

روایت تنها فوتبالیست ایرانی حاضر در مراسم گلوبال ساکر از دیدار با بزرگان دنیا

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۸۱۶

مدافع سابق فوتبال یکی از مدعوین مراسم گلوبال ساکر بود که در دبی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مراسم گلوبال ساکر که بعد از مراسم توپ طلا و برترین‌های فیفا، یکی از معتبرترین جشنواره‌های انتخاب برترین‌های فوتبال دنیا در یک سال محسوب می‌شود، دو روز قبل به میزبانی دبی امارات برگزار شد و بزرگان فوتبال دنیا در این مراسم گرد هم آمدند. حضور یک چهره فوتبالی ایرانی که جزو مدعوین این مراسم بود در نوع خودش جالب توجه بود. پای صحبت های سپهر حیدری نشستیم و از حضورش در این مراسم برای ما گفت.

حیدری در گفتگو با ایلنا در مورد حضورش در مراسم گلوبال ساکر اظهار داشت: از طرف فدراسیون فوتبال امارات من و همسرم به این مراسم دعوت شدیم. مراسم خیلی با شکوه و ارزشمندی بود و بهترین‌های فوتبال دنیا در آن حضور داشتند و افراد کمی به این مراسم دعوت شدند و برای من هم افتخار بود که به عنوان یک چهره فوتبالی ایرانی به این مراسم دعوت شده بودم. همه چیز خیلی عالی و سطح بالا برگزار شد و هر سال این مراسم اعتبار بیشتری از سال قبل پیدا می‌کند و به زودی فکر می‌کنم در کنار توپ طلا از آن یاد خواهد شد.

روایت تنها فوتبالیست ایرانی حاضر در مراسم گلوبال ساکر از دیدار با بزرگان دنیا

وی در مورد نتایج این مراسم و برندگان گفت: فکر می‌کنم ام‌باپه به حقش رسید و استحقاق این را داشت که به عنوان برترین بازیکن دنیا شناخته شود. او بازیکن جوان و با کیفیتی است و در آینده هم پیشرفت بیشتری خواهد داشت و تازه در ابتدای راه فوتبال حرفه‌ای خود قرار دارد. همچنین لواندوفسکی که برترین بازیکن از لحاظ آرای مردمی بود هم بازیکن با کیفیتی است.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد اینکه پیش از این به مراسم توپ طلا بابت انتخاب مسی ایراد گرفته می‌شد، توضیح داد: به نظرم هر مراسم با توجه به تیم رای دهندگان شرایط متفاوتی دارد و انتخاب‌ها قرار نیست یکجور باشد. من به خودم باشد دوست دارم کریستیانو رونالدو این جوایز را ببرد. سوای علاقه شخصی که به او دارم، رونالدو فصل درخشانی داشت و هم در بازی های ملی توانست رکورد زنی کند و هم در باشگاهی عملکرد فنی خوبی داشت. اینکه مرتباً تیم عوض کنی و از یک لیگ به لیگ دیگر بروی و همچنان بدرخشی کار کمی نیست. به هر جهت این مسائل سلیقه ای است و به نظرم ام با په و لواندوفسکی هم حقشان بود این جوایز را بگیرند.

حیدری در مورد دیدارش با بزرگان جهان فوتبال و هم صحبتی با آنها گفت: من در این مراسم دیداری با منچینی، پاتریک کلایورت و بونوچی داشتم. منچینی مربی مورد علاقه من است و به فوتبال بونوچی هم به عنوان یک مدافع علاقه خاصی دارم. فرصت زیادی برای حرف زدن نداشتیم شاید یک مقدار با کلایورت بیشتر صحبت کرده باشم. در مورد فوتبال ایران هم با این نفرات صحبت کردیم و آنها از درخشش چند بازیکن ایرانی شاغل در اروپا که چند وقتی است توانستند برای خودشان اسم و رسمی در سطح جهانی دست و پا کنند مطلع بودند و پیشرفت فوتبال ایران در سال‌‌های اخیر برایشان جالب توجه بود.

روایت تنها فوتبالیست ایرانی حاضر در مراسم گلوبال ساکر از دیدار با بزرگان دنیا

وی در مورد دیدار امروز سپاهان و پرسپولیس در زمین بی طرف توضیح داد: بازی سختی است و دو تیم شرایط خوبی دارند. هم یحیی گل محمدی و هم محرم نویدکیا دوستان خوب من هستند و از مربیان خوب فوتبال ایران محسوب می‌شوند. بازی سختی است ولی فکر می‌کنم پرسپولیس بتواند در آن به برتری برسد.

وی در مورد اینکه هنوز با فرارسیدن بازی سپاهان و پرسپولیس همه یاد او و گل به یاد ماندی‌اش می‌افتند گفت: آن اتفاق واقعاً ویژه و خاص بود و فکر می‌کنم در تاریخ فوتبال کم سابقه باشد که دو مدعی قهرمانی در هفته آخر به هم برخورد کنند و بازی لیگ حکم فینال را داشته باشد و در ثانیه پایانی سرنوشت قهرمانی یک فصل تغییر کند. خوشحالم که در این اتفاق نقش داشتم. فکر می‌کنم بعد از آن بود که به این بازی لقب ال کلاسیکو دادند و رقابت دو تیم از آن به بعد وارد فاز جدیدی شد.

پیشکسوت فوتبال در مورد حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا گفت: هنوز این ماجرا قطعی نشده و AFC چیزی اعلام نکرده ولی اگر این اتفاق بیافتد یک فاجعه است و باید همه نفراتی که در آن دخیل بودند هم استعفا دهند و هم حتی محاکمه شوند چون فوتبال و این دو تیم تنها دلخوشی درصد زیادی از افراد جامعه است و چنین فاجعه‌ای در سطح مدیریت قابل پذیرش نیست. امیدوارم این اتفاق رخ ندهد.

حیدری در پایان در مورد حواشی اخیر که برای مهدی مهدوی‌کیا و حسین کنعانی‌زادگان ایجاد شده توضیح داد: فوتبال همیشه به خاطر مورد توجه بودنش در آستانه ایجاد حاشیه است و فوتبالیست‌ها هم بیش از همه در خطر چنین موضوعی قرار دارند. من نمی‌خواهم رفتار کسی را توجیه کنم ولی به هر حال از هر کسی ممکن است اشتباه و خطا سر بزند و مخالف این هم نیستم که با خطا و اشتباه کسی برخورد شود ولی خب هم مهدی مهدوی‌کیا و هم کنعانی زادگان هرکدام به شکل خودشان زحماتی برای فوتبال این کشور کشیدند و نباید جوری برخورد کنیم که سرمایه سوزی شود. امیدوارم حواشی و اتفاقات ایجاد شده به شکل درستی مدیریت شود و دیگر هم شاهد اتفاقات این چنینی نباشیم که چهره های فوتبالی درگیر مسائل حاشیه‌ای این چنینی شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز