خبرگزاری کار ایران

رویای شنای ایران در کسب مدال بازی های آسیایی تعبیر می شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۰۱۰

نتایج بدست آمده توسط شناگران اعزامی به قهرمانی مسافت کوتاه جهان، روزهای خوبی را در ورزش شنای کشور نوید می دهد.

به گزارش ایلنا، مسابقات شنای مسافت کوتاه قهرمانی جهان از تاریخ ۲۵ لغایت ۳۰ آذرماه در شهر ابوظبی کشور امارات برگزار شد و سه شناگر مستعد و آینده دار کشورمان به عنوان نمایندگان ایران در این رقابت‌های مهم جهانی شرکت کردند که نتایج بدست آمده توسط شناگران اعزامی به این رویداد مهم جهانی ورزش های آبی، روزهای خوبی را در ورزش شنای کشور نوید می دهد.

مهرشاد افقری، متین بالسینی و سینا غلام پور سه نماینده شنای ایران در مسابقات جهانی ابوظبی بودند که به نتایج مهمی در این رقابتها دست پیدا کردند، مهرشاد افقری در دو رشته ۵۰ و ۱۰۰ متر پروانه به رقابت با سایر شرکت کنندگان در این ماده پرداخت، وی موفق شد با  زمان۲۳٫۶۷ رکورد ماده ۵۰ متر پروانه را که به میزان ۲۳٫۷۶ در اختیار مهدی انصاری بود کاهش داده و رکورد جدیدی را برای شنای کشور به ثبت برساند. وی همچنین  در رشته ۱۰۰ متر پروانه هم با ثبت زمان ۵۱٫۸۷ هم موفق شد رکورد ۵۳٫۸ کشور را که آن هم در اختیار مهدی انصاری بود بهبود بخشد.

از سوی دیگر متین بالسینی در رشته ۲۰۰ متر پروانه با تلاش فراوان موفق شد زمان ۱:۵۸٫۸۳ رکورد جدیدی را در این ماده شنا مسابقات ابوظبی به نام خود ثبت کرده و به این ترتیب رکورد قبلی را که به میزان ۲:۰۲٫۰۱ در اختیار خودش بود بهبود بخشد و بالاخره سینا غلامپور هم در رشته شنای ۵۰ متر آزاد رقابت‌های شنای قهرمانی مسافت کوتاه جهان در ابوظبی، رکورد ۲۲٫۶۱ را از خود بجای گذاشت. وی هم  در این رشته از مسابقات شنا، موفق شد بهترین واکنش را در زمان استارت درمقایسه با سایر رقبا با ۵۸ صدم ثانیه بجا بگذارد که این ویژگی، نشان از آمادگی بالای این شناگر برای رسیدن به رکوردهای بالاتر و بهتر برای شنای کشور دارد.

اما جدا از دستاوردهای فوق که بیانگر تلاش همه جانبه نمایندگان اعزامی کشور به رقابتهای جهانی  برای بهبود رکورد های ملی شنای کشور است کسب رکوردهای فوق از جنبه مهم دیگری نیز قابل بررسی و ارزیابی است که در ادامه مطلب به این دستاورد مهم اشاره میشود.

بر اساس اعلام رسمی فدراسیون جهانی شنا در رابطه با رده بندی نهایی شناگران حاضر در رقابتهای جهانی شنای مسافت کوتاه در ابوظبی، در ماده ۲۰۰ متر پروانه  گروه مردان این رقابتها، “پراکاش” از کشور هند با امتیاز ۹۰۰ و رکورد ۱:۵۲٫۱۰ در صدر شناگران کشورهای آسیایی حاضر در این رشته قرار گرفته است و متین بالسینی از ایران  با زمان ۱:۵۸٫۸۳ و امتیاز ۷۵۵ در رده ششم شرکت کنندگان آسیایی قرار دارد. در رشته ۵۰ متر پروانه مردان “سون” از کشور چین با رکورد ۲۲٫۶۴ و امتیاز ۸۸۶ در صدر نمایندگان کشورهای آسیایی حاضر در رقابت‌های جهانی این رشته دیده می‌شود و مهرشاد افقری نماینده کشورمان در این رقابتها با زمان  ۲۳٫۶۷ و امتیاز ۷۵۵ در رده پنجم شناگران اعزامی از آسیا در این رشته از مسابقات ابوظبی قرار دارد و در رشته ۵۰ متر آزاد هم که “هو” از کشور هنگ کنگ با رکورد ۲۳٫۳۶ و امتیاز ۸۴۰ در صدر شناگران آسیایی حاضر در رقابت‌های این ماده از مسابقات شنای جهانی قرار گرفته است، سینا غلام‌ پور از ایران موفق شده است با رکورد ۲۲٫۶۱ و امتیاز ۷۰۸ در جایگاه هفتم رده بندی نهایی نمایندگان آسایی حاضر در این ماده مسابقات شنای جهانی قرار بگیرد. این  جایگاه نمایندگان شنای ایران در بین نمایندگان سایر کشورهای آسیایی در رقابتهای جهانی ابوظبی زمانی اهمیت می یابد که بدانیم کم کم به زمان برگزاری بازیهای آسیایی آینده در چین نزدیک شده و کشورهای آسیایی با تمام قوا خود را برای کسب بهترین نتایج در این مهم ترین رویداد ورزشی قاره پهناور آسیا آماده می کنند.

حال با توجه به رکوردهای فوق مشخص می‌شود که نمایندگان شنای کشورمان در بین شناگران آسیایی سه ماده فوق، در رده‌های پنجم، ششم و هفتم قرار دارند و بالطبع این قابلیت را دارند که در زمان باقیمانده تا آغاز بازیهای آسیایی، علاوه بر حفظ جایگاه کنونی خود در شنای آسیا، این جایگاه را ارتقا داده و به رده های بالاتری نیز  دست پیدا کنند.

حمایت مسئولان از این شناگران آینده دار کشور در جهت حضور مستمراین شناگران در اردوها و مسابقات برون مرزی و تدارکاتی تا زمان باقی مانده به بازیهای آسیایی آینده، بدون شک این شرایط جسمانی و روانی  را در آنها ایجاد میکند که با آمادگی آرمانی و انگیزه بالاتری در رقابت‌های شنای بازیهای آسیایی شرکت کرده و حتی بر سکوهای سه گانه  رشته ای تخصصی خود قرار گرفته و با کسب مدال برای ورزش کشور افتخار آفرینی کنند.

امید است شاهد این حمایت‌های همه جانبه مسئولان رده اول ورزش کشوراز این جوانان مستعد و پر تلاش ورزش شنا و سایر استعدادهایی همچون بنیامین قره‌حسنلو، مهدی انصاری و علی جعفری باشیم تا به این ترتیب مسئولان فدرسیون شنا هم بتوانند با برنامه ریزی های فنی وهمه جانبه به اهداف خود از حضور ملی پوشان شنای کشور در بازیهای آسیایی آینده دست یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز