خبرگزاری کار ایران

کرمانی مقدم: کمیته استیناف رای را برنگرداند فدراسیون فوتبال زیر سوال می‌رود/ پرسپولیس نیاز به تقویت داد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۶۸۴

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در مورد حکم اخیر کمیته انضباطی صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، مرتضی کرمانی مقدم، پیشکسوت پرسپولیس در خصوص بازی با پیکان و حکم اخیر کمیته انضباطی صحبت کرد. صحبت‌های کرمانی مقدم با خبرنگار ما را می‌خوانید:

 

در خصوص برد پرگل پرسپولیس مقابل پیکان چه صحبتی دارید؟

برای تیمی مانند پرسپولیس که پنج دوره متوالی قهرمان لیگ شده و فشار زیادی روی آن برای قهرمانی و پیروزی در هر دیدار وجود دارد خیلی مهم است که تیمی به‌موقع و زودهنگام گل بزند، چه‌بسا که همه دیدند تیمی مانند هوادار وقتی به پرسپولیس گل زد شرایط را برای پرسپولیس سخت کرد، از همین‌رو خیلی مهم است که پرسپولیس گل اول را بزند و به‌لحاظ روانی از حریفان پیش بیفتد؛ اتفاقی که مقابل پیکان به‌خوبی رخ داد و دو مهاجم پرسپولیس با دو گلی که زدند کار را برای تیم‌شان درآوردند و علی شجاعی هم بازگشت خوبی داشت و گل سوم تیمش را به ثمر رساند و به‌نوعی خیال تیمش را آسوده کرد.

در چیدمان پرسپولیس بخصوص خط دفاعی شاهد جابه‌جایی بودیم به شکلی که سیدجلال بعد از مدت‌ها به ترکیب اصلی بازگشت.

به هر حال مربی تیم در مراحلی در فصل و بازی جابه‌جایی را برای تیمش لازم می‌داند و تغییراتی در چیدمانش به وجود می‌آورد. سیدجلال هم با وجود آنکه سنش کمی بالا رفته هنوز هم رهبری بزرگ است و به‌عنوان یک فرمانده و مدافع باتجربه به‌خوبی می‌تواند خط دفاعی را هدایت کند.

اما فکر نمی‌کنید در مجموع جابه‌جایی‌ها در پرسپولیس کمی بیشتر از تیم‌های دیگر است؟

با توجه به شرایط خاص هر بازی بدون شک مربی تیم ترجیح می‌دهد بعضی مواقع تغییراتی را در تیمش لحاظ کند که این امر هیچ مشکلی ندارد و شاید اگر من یا هر مربی دیگری هم در پرسپولیس بود تغییراتی را در این تیم و در بعضی از بازی‌ها لحاظ می‌کرد. یحیی هم باید تیمش را برای سه جام آماده نگه دارد از همین‌رو او نیاز می‌بیند تغییراتی را در ارنجش گاهاً به وجود بیاورد.

فکر نمی‌کنید این تغییرات شاید به‌دلیل نشناختن ارنج اصلی تیم بعد از 10 هفته باشد؟!

نه، اصلاً اینطور نیست و شک نکنید که یحیی ترکیب تیمش را شناخته و سرمربی کاربلد پرسپولیس و کادر خوبش به شکل مناسبی در بعضی از بازی‌ها تغییراتی در چیدمان تیم‌شان لحاظ می‌کنند. از سوی دیگر ما هم در تمرینات تیم نیستیم و با تیم زندگی نمی‌کنیم که به همه موارد فنی تیم به شکل خیلی دقیق مانند کادر فنی تیم پرسپولیس اشراف داشته باشیم. یحیی گل‌محمدی هم بر اساس سبک و سیاق متفاوت تیم‌ها و حریفانش گاهاً تغییراتی را در تیمش به وجود می‌آورد که کاملاً درست و منطقی است و ایرادی در این زمینه به مربی تیم وارد نیست.

پرسپولیس برخلاف فصول قبل هنوز نتوانسته حاشیه امنیتی را به‌لحاظ امتیازی برای خودش به وجود بیاورد؛ این مسأله را برای مدافع عنوان قهرمانی نگران‌کننده نمی‌دانید؟

پرسپولیس نیاز به تقویت داشت؛ اقدامی که تا این لحظه هنوز صورت نگرفته و تیم به شکل کامل تقویت نشده است. بازیکنان تاجیکستانی هنوز منتظر صادر شدن اجازه برای بازی و ثبت قرارداد هستند که این امر متأسفانه هنوز عملی نشده است و قدرمسلم تا زمانی که تقویت به شکل کامل صورت نپذیرد مشکلاتی برای پرسپولیس وجود خواهد داشت.

در خط حمله بضاعت پرسپولیس را کامل می‌دانید؟

عبدی و آل‌کثیر مهاجمان خوبی هستند و شرایط‌شان هم قابل قبول است اما پرسپولیس به مهاجمی هدف که خاصیت نگه داشتن توپ و بازیکنی با خصوصیات سرزنی و تخریبی روی مدافعان حریف نیاز دارد که بعد از جدایی مغانلو متاسفانه هنوز بازیکنی با این مشخصات جذب نشده است.

گل خوردن پرسپولیس تقریباً در هر بازی برای پرسپولیس برخلاف سال‌های قبلی‌اش نگران‌کننده نیست؟!

در بازی مقابل پیکان، پرسپولیس از روی نقطه پنالتی گل خورد؛ نکته‌ای که در فوتبال امری اجتناب‌ناپذیر است و ممکن است برای هر تیمی اتفاق بیفتد، اما حتماً سرمربی پرسپولیس برای نقیصه گل خوردن تیمش بیشتر از هر شخصی به فکر حل مشکل تیمش است.

در خطوط دیگر مشکلی برای پرسپولیس احساس نمی‌کنید؟

امیدوارم بازیکنان تاجیکستانی کیفیت فنی بالاتری داشته باشند چون انتظار دیگری جز این از بازیکنان خارجی نسبت به بازیکنان داخلی وجود ندارد و وقتی مربی بازیکن خارجی را جذب می‌کند حتماً آن بازیکن یا بازیکنان باید سطح بالاتری نسبت به بقیه بازیکنان داخلی داشته باشند.

در رابطه با دیدار پرسپولیس مقابل تیم ذوب‌آهن چه صحبتی دارید؟

تیم‌های مهدی تارتار نظم دفاعی خیلی خوبی دارند و فوتبال خوبی را ارائه می‌دهند. من فکر می‌کنم نباید برای بازی روز جمعه به نتایج قبلی این تیم کاری داشت و آنها را لحاظ کرد، چه‌بسا که ذوب‌آهن در بازی‌های قبلی‌اش بیشتر با بدشانسی مواجه شده و تیم خوبی به‌لحاظ کلی محسوب می‌شود و حریف سرسختی به‌شمار می‌آید، از همین‌رو پرسپولیس بازی راحتی ندارد اما برای نزدیک شدن به صدر باید در ورزشگاه آزادی از سد تیم ذوب‌آهن بگذرد. در این رابطه امیدوارم هواداران پرسپولیس هم هرچه زودتر در ورزشگاه حاضر شوند تا تیم پرسپولیس در بازی‌های خانگی‌اش بیشتر از آن از غیبت تماشگرانش ضرر نکند.

فکر نمی‌کنید با دادن رأی کمیته انضباطی  و برگرداندن امتیازات بازی گل‌گهر به تیم‌های سپاهان و استقلال شرایط برای پرسپولیس سخت‌تر شد؟

کمیته استیناف حتماً رأی را برمی‌گرداند چون اگر چیزی جز این باشد فدراسیون زیر سؤال خواهد رفت، چه‌بسا سازمان لیگ و بقیه ارکان فدراسیون خودشان اجازه بازی برای بازیکن گابنی را صادر کرده بودند از همین‌رو حتماً امتیازات گل‌گهر بازمی‌گردد.

در رابطه با دیدار پرسپولیس مقابل ویستاتوربین در جام حذفی چه دیدگاه فنی دارید؟

اینچنین بازی‌هایی مسلماً از بازی مقابل تیم‌های لیگ برتری برای پرسپولیس دشوارتر است به همین دلیل شاید بازی مقابل ویستاتوربین حتی از بازی مقابل ذوب‌آهن به‌دلیل شراط سخت آن دیدار مشکل‌تر باشد. پرسپولیس به هیچ وجه نباید تیم دسته اولی را دست‌کم بگیرد چون چنین تیم‌هایی با دوندگی و انگیزه‌ای که دارند قطعاً برای پرسپولیس حریف سختی محسوب می‌شوند. برد مقابل ویستاتوربین برای پرسپولیس در اولین گام جام حذفی خیلی مهم است چون هواداران پرسپولیس جدا از قهرمانی در لیگ، این‌بار روی قهرمانی تیم‌شان در جام حذفی هم حساب خاصی باز کرده‌اند.

در رابطه با بازگشت طارمی به تیم ملی برای دیدارمان مقابل عراق چه صحبتی دارید؟

طارمی با عذرخواهی از مربی تیم ملی نه‌تنها خودش را کوچک نکرد بلکه خودش را بزرگتر هم کرد و به ارزش‌های خودش افزود، چون بحث تیم ملی مطرح بود و قطعاً با حضور مهدی که بازیکن ارزشمندی هم به‌شمار می‌آید ما می‌توانیم خیلی زودتر زمینه حضورمان در جام‌جهانی را قطعی سازیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز