خبرگزاری کار ایران

حمله قرمز و آبی به داور دربی؛ جای خالی VAR

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۴۹۰

عملکرد داوران بازی شهراورد روز گذشته مورد اعتراض هر دو تیم واقع شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، شاید سخت‌ترین کار برای داوران فوتبال در ایران قضاوت دربی پایتخت باشد. دیدار حساسی که زیر ذره بین نگاه‌های بخش عمده‌ای از جمعیت ایران قرار دارد و از حساسیت و اهمیت بالایی هم برای هر دو طرف برخوردار است و در این شرایط کافی است یک اشتباه تاثیرگذار در جریان بازی رخ بدهد و در آن صورت روزگار داور در رسانه‌ها و فضای مجازی پیش چشمش سیاه می‌شود.

در سال‌های دور چند بار دیدارهای دربی به جنجال داوری کشیده شد و همین موضوع باعث شده بود تا مدت‌ها فدراسیون فوتبال برای این دیدار از داوران خارجی دعوت کند تا حرف و حدیثی در موردش وجود نداشته باشد. اتفاقی که هم ضربه سنگینی به اعتبار داوری فوتبال ایران می‌زد و هم هزینه قابل توجهی برای فدراسیون فوتبال داشت و هم اینکه از لحاظ کیفی هم منجر به بهبود سطح قضاوت دربی، کاهش اشتباهات و کاهش اعتراضات نشد و به همین دلیل دوباره مسئولان فدراسیون رو به استفاده از داوران داخلی آوردند.

روز گذشته دربی پایتخت با قضاوت موعود بنیادی‌فر برگزار شد و طبق انتظار هر دو تیم در جریان بازی و در پایان بازی در نشست‌های خبری نسبت به تصمیمات وی معترض بوده و اشتباهاتی که علیه تیمشان رخ داده را در نتیجه بازی موثر دانستند.

ابتدا پرسپولیسی‌ها اعتراض شدید به داوری را استارت زدند، یک صحنه مشکوک به خطا نزدیک به محوطه جریمه استقلال از سوی داور گرفته نشد و کاپیتان سرخپوشان از یک طرف و کادرفنی از سوی دیگر به داور بازی با لحن شدید و تندی معترض شدند.

حمله قرمز و آبی به داور دربی؛ جای خالی VAR

سوی دیگر میدان آبی‌ها بودند که اعتراضشان به داور مسابقه روی یک اعلام آفساید شکل گرفت و صحبت‌های مجیدی از کنار زمین که می‌گفت اگر این آفساید باشد مربیگری را کنار می‌گذارم واضح بود. این پایان اعتراض استقلالی‌ها نبود.

حمله قرمز و آبی به داور دربی؛ جای خالی VAR

اوج اعتراض آنها به داور مسابقه روی صحنه مشکوک به خطا روی رودی ژستد در محوطه جریمه بود که داور اعتقادی به پنالتی نداشت. فرهاد مجیدی در نشست خبری پس از پایان بازی اعلام کرد فقط در مورد آن صحنه و تصمیم داور صحبت دارد و کاری به سایر دقایق بازی ندارد.

مطالبه ورورد VAR به فوتبال ایران در دو سال اخیر از سوی باشگاه‌های مختلف خطاب به فدراسیون فوتبال مطرح شده و به نظر می‌رسد هرچقدر بیشتر پیش برویم فشار این انتقادات روی دوش فدراسیون و کمیته داوران سنگین‌تر خواهد شد و بهتر است هر چه زودتر فکر عاجلی صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز