خبرگزاری کار ایران

قضاوت بنیادی‌فر در دربی؛ انتخابی که هیچکس از آن راضی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۲۹۱

داور انتخاب شده دربی 97 مورد هجمه و انتقاد هواداران دو تیم هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، ساعتی قبل فدراسیون فوتبال اسامی داوران هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر را اعلام کرد و طی آن مشخص شد مطابق گمانه‌زنی‌های روزهای اخیر، موعود بنیادی‌فر برای قضاوت شهراورد حساس در این هفته انتخاب شده است. انتخابی جنجالی که اتفاقاً مورد اعتراض هواداران دو تیم هم قرار گرفته است.

اعتراض به تصمیمات داور مسابقه در فوتبال دنیا مرسوم است و در ایران حتی شاید پررنگ‌تر هم باشد و این موضوع در عالم هواداری نمود بیشتری دارد و هواداران تیم‌ها که با دید افراطی به مسائل و موارد پیرامون مسابقات و نتایج نگاه می‌کنند قصور بیشتری را در نتایج تیم‌هایشان متوجه تصمیمات داوری می‌دانند و اعتراض و جبهه گرفتن علیه یک داور امر غیر طبیعی نیست ولی این میزان هجمه و اعتراض به یک انتخاب آن هم از سوی هواداران دو تیم نشان می‌دهد تصمیم کمیته داوران مورد سوال است.

بیشترین اعتراض پرسپولیسی‌ها به بنیادی‌فر مربوط به قضاوت او در دربی‌ها و پنالتی بحث برانگیزی بود که در برخورد شجاع خلیل زاده با داریوش شجاعیان گرفت و اعتراضات زیادی متوجه او شد و پرسپولیسی‌ها به وی لقب داور استقلالی دادند.

در سوی دیگر استقلالی‌ها هم بابت اخراج علی کریمی در دقایق پایانی همان بازی از دست بنیادی فر شاکی هستند و آن تصمیم را اشتباه می‌دانند.

چند هفته بعد از آن بنیادی‌فر همچنین در بازی پیکان برابر استقلال تهران که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، باز هم قاضی میدان بود. در آن دیدار استقلال مقابل حریف خود به تساوی ۲ بر ۲ رسید و ۲ امتیاز حساس را از کف داد. در آن مسابقه استقلال در لحظات پایانی گل مساوی را دریافت کرد و بازیکنان این تیم اعتقاد داشتند که خطایی روی بازیکن حریف انجام نداده و حسابی به تصمیم بنیادی‌فر معترض بودند. در همان دیدار، موعود یک پنالتی نیز برای پیکان گرفت که سید حسین حسینی آن را دفع کرد.

پرسپولیسی ها هم پنالتی اشتباهی که بنیادی فر در یک چهارم نهایی جام حذفی برای استقلال مقابل سپاهان گرفت را دلیل دیگری بر تمایل وی به این تیم می‌دانند و به همین دلیل نگران تصمیمات او در دیدار دربی هستند.

به هر جهت بنیادی فر تصمیمات بحث برانگیز و جنجالی در داوری خود زیاد داشت و از داورانی بوده که اعتراضات زیادی از سوی تیم‌های مختلف و هوادارانشان متوجه او بوده است. قطعاً در سلامت کاری داوران فوتبال ایران شکی نیست و کسی نمی‌تواند بنیادی فر را متهم به جانبداری از تیمی کند ولی این میزان اعتراض با این شدت از الان تا روز مسابقه می‌تواند روی شرایط روحی او تاثیر گذاشته و تمرکزش را برای قضاوت در دربی بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز