خبرگزاری کار ایران

یاوری: سپاهان با نویدکیا در مسیر خوبی قدم بر می‌دارد/ برخی برای تضعیف رقبا بازیکن می‌خرند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۶۴۱

کارشناس فوتبال در مورد کیفیت فنی سپاهان و صدرنشینی این تیم صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، محمد یاوری در گفتگوی تلفنی با میز هوادار «سلام تهران» با اشاره به صدرنشینی سپاهان، گفت: وقتی از رأس هرم کار با برنامه‌ریزی درست و حرفه‌ای انجام می‌شود، شرایط خوبی در دیگر بخش‌ها به وجود می‌آید. سپاهان دارای انسجام مدیریتی، هیأت مدیره ورزشی و مدیرعاملی است که همه او را می‌شناسند. این عوامل باعث می‌شود تا تیم شرایطی خوبی داشته باشد.

این کارشناس فوتبال با اشاره به حضور محرم نویدکیا و ارائه تفکرات جدید و حرفه‌ای، گفت: از سال گذشته شاهد بودیم که سپاهان مسیر خوبی را طی کرده است و اگر اتفاقاتی برای این تیم پیش نمی‌آمد می‌توانست قهرمان شود.

یاوری با بیان اینکه سپاهان در سال جاری به جمع‌بندی خوبی رسیده است، توضیح داد: بعضی از مربیان، بازیکنان را جذب می‌کنند تا در تیم‌های دیگر نباشند و آنها تضعیف شوند. یعنی براساس برنامه تاکتیکی تیم خود، بازیکن نمی‌گیرند.

وی با اشاره به آموزش بازیکنان در پست‌های تخصصی در فوتبال مدرن، تصریح کرد: خوشبختانه امسال سپاهان یک گزینش خوب از پست‌هایی که نیاز به بازیکن دارد، داشته است. بازیکن‌هایی مثل ریگی، مقانلو و احمدزاده توانستند در کنار بقیه نفرات، تیم کاملی بسازند و اهداف تاکتیکی تیم به طور کامل در زمین اجرا می‌شود و سپاهان یک باشگاه حرفه‌ای است.

مربی سابق تیم‌های ملی در رده پایه، مهمترین شاخصه محرم نویدکیا را صداقت با بازیکنان دانست و با اشاره به افت سپاهان در کسب نتیجه اظهار داشت: با توجه به نوع بازی سپاهان و تیم‌هایی که در برابرش قرار گرفتند و با ۳ دفاع مرکزی، ۲ بازیکن در کناره‌های خط و ۲ بازیکن در هافبک، راه سپاهان بسته شد. روش سپاهان این است که هرجا توپ از دست می‌دهد، بلافاصله حمله می‌کند و توپ بیشتر در زمین حریف است. سپاهان بعد از تغییر تاکتیکی در برابر فجر سپاسی، توپ را در اختیار حریف قرار می‌دهد، عقب می‌نشیند و از فضای پشت دفاع استفاده می‌کند‌. کاری که در دو بازی با تراکتور و ذوب‌آهن انجام نداد.

پیشکسوت باشگاه سپاهان، تیم نساجی را غیرقابل پیش‌بینی دانست و گفت: نتایج این تیم در نیم فصل گذشته خوب و بالای جدول بوده است. امسال با ۳ دفاع بازی می‌کند و در ضدحمله فوق‌العاده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز