خبرگزاری کار ایران

آشنایی با روزنامه نگاری که سرمربی اسپورتینگ شد!

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۳۲۴

این بازیکن 34 ساله 12 سال حرفه روزنامه نگاری را با یکی از مشاغل برتر در فوتبال زنان در پرتغال عوض کرد و در حال حاضر تعدادی عناوین هم در کارنامه دارد.

به گزارش ایلنا، اغلب پیش نمی‌آید که یک روزنامه نگار فوتبال در بالاترین سطح، مربی فوتبال شود اما ماریانا کابرال تنها یک ماه پس از 12 سال کار برای Expresso، بزرگترین روزنامه پرتغال،  تصمیمی گرفت که مدت‌ها به آن فکر می‌کرد.

در ماه ژوئن، او به عنوان سرمربی جدید تیم زنان اسپورتینگ پرتغال معرفی شد.  در ماه آگوست، تیم او بنفیکا قهرمان فصل پیش را شکست داد و سوپرکاپ را به دست آورد. در گفتگو با GOAL، کابرال این شغل را به عنوان "رویایی که به حقیقت پیوست" توصیف می‌کند، این رویا از مدت‌ها قبل شروع شده بود، حتی قبل از شروع کار در تیم‌های جوانان در اسپورتینگ در سال 2016، زمانی که تیم زنان آن باشگاه دوباره راه اندازی شد.

قبل از آن، او پس از آویختن کفش‌های خود در اواسط 20 سالگی، به عنوان نماینده قهرمان سابق پرتغال، دزمبرو در لیگ قهرمانان زنان، نقش‌های مربیگری مختلفی در سراسر پرتغال داشت. ادغام همه این‌ها با کار روزانه او قطعاً سخت بود، اما مزایای زیادی داشت. کابرال توضیح می‌دهد: "من مجبور شدم با صدها مربی بزرگ از سراسر جهان مصاحبه کنم. من سعی کردم از همه آن‌ها یاد بگیرم. تاثیرگذارترین مصاحبه‌هایی که داشتم، و احساساتی که داشتم، زمانی بود که تیم ملی زنان آمریکا به جام الگاروه آمد و گاهی اوقات می‌توانستیم جلسات تمرینی آن‌ها را تماشا کنیم یا با بازیکنان صحبت کنیم. قطعا یک دنیای متفاوتی بود. شدتی که در جلسه تمرینی به ارمغان می‌آوردند، بسیار به آن علاقه‌مند بودم. آن‌ها بسیار رقبای قدرتمندی هستند. آن‌ها در پیش بردن توپ مهارت دارند که دیدنی است.

آشنایی با روزنامه نگاری که سرمربی اسپورتینگ شد!

این همیشه به قلب من نزدیک بوده است، زیرا من اهالی خانواده زیادی در ایالات متحده دارم، بنابراین قبل از اینکه حتی بدانم فوتبال زنان در پرتغال وجود دارد، می‌دانستم که فوتبال زنان در آمریکا وجود دارد، زیرا زمانی که من بچه بودم به آنجا می‌رفتم. زمانی که با سارینا ویگمن (سرمربی جدید انگلیس) مصاحبه کردم، برای من نیز تاثیرگذار بود. او چیزی گفت که من کاملاً با آن موافقم: فوتبال زنان هنوز در مراحل اولیه توسعه است و او ترجیح می‌دهد 4-2، 4-3 یا 5-3 برنده شود تا اینکه برای پیروزی 1-0 بازی کند. ما باید یک بازی دیدنی را به نمایش بگذاریم. ما باید کاری کنیم که مردم از بازی تیم لذت ببرند زیرا در غیر این صورت چرا ما را دنبال می‌کنند؟ ما هنوز در حال رشد هستیم. من فکر می‌کنم این واقعا مهم است که برای یک بازی زیبا تلاش کنیم. فکر می‌کنم این به نوعی فلسفه ما در اینجا [در اسپورتینگ] نیز هست، زیرا می‌خواهیم برنده شویم، اما می‌خواهیم نمایش خوبی برای هوادارانمان و به طور کلی مردم به نمایش بگذاریم تا حتی فضای فوتبال زنان را بهتر کنیم.

در حالی که روزنامه‌نگاری به کابرال کمک کرد تا برخی از تجربیات گران‌بها را به دست آورد، فعالیت متعادل با مربیگری او «بسیار دشوار» شد و در نهایت، او بین این دو را انتخاب کرد: «وقتی واقعاً به آن فکر کردم، انگیزه من چه بود؟ انگیزه من رفتن به تمرین، بودن در کنار بازیکنانم، فکر کردن به بازی‌هایمان، تماشای بازی‌هایمان و آنالیز آن‌ها بود. اینکه چگونه می‌توانیم بهتر شویم؟ چگونه این بازیکن می‌تواند بهتر شود؟ چه چیزی را برای پیشرفت نیاز داریم؟ او به چه چیزی نیاز دارد؟ به طور کلی برای بهتر شدن به چه چیزهایی نیاز داریم؟ تیم های جوانان ما برای بهتر شدن به چه چیزهایی نیاز دارند؟ من می‌گویم که 90 درصد از روز من به آن چیزها فکر می‌کردم، بنابراین حدس می‌زنم این یک انتخاب کاملاً واضح بود که در مرحله‌ای فقط رشد، رشد و رشد بود. من باید این کار را انجام می‌دادم. در سال گذشته، من واقعاً به آن فکر می‌کردم و 100 درصد تصمیم گرفته بودم که مربی شوم. حتی اگر این پیشنهاد [از سوی اسپورتینگ] نیامده بود، می‌خواستم به طریقی این کار را انجام دهم. پیشنهادات دیگری هم داشتم، اما اسپورتینگ بی‌نقص بود.»

کابرال توضیح می‌دهد که مادرش تصمیم‌ او را غیرمنطقی می‌دانست: «من قبلاً می‌دانستم که او اینگونه خواهد بود: "اوه خدای من، نه، این مسخره است! شما شغل ثابت دارید. شما کار بزرگی در بهترین روزنامه دارید. این کار را نکن  تو هرگز نمی‌دانید، فوتبال دیوانه است.  اخراج می‌شوی!» اما زمانی که او شروع به صحبت با اطرافیانش کرد، این ایده در ذهن او رشد کرد.

پدرم هم طرفدار پر و پا قرص فوتبال است و از من حمایت کرد. در واقع همه خانواده‌ام از من حمایت کردند. خوب است که کنارم هستند زیرا من در لیسبون هستم. همه آن‌ها [در خانه، در آزور] هستند. ملاقات با آنها راحت با یک پرواز دو ساعته قابل انجام است. من خانواده‌ام را اینجا ندارم، بنابراین، البته، برای من بسیار مهم است که حمایت آن‌ها را احساس کنم. همچنین حمایت زیادی از سوی باشگاه وجود دارد. 

اسپورتینگ که جزو اولین "سه تیم بزرگ" پرتغال است که روی فوتبال زنان سرمایه گذاری می‌کند، به دنبال پس گرفتن عنوان قهرمانی لیگ از بنفیکا در سال جاری است، زیرا سال قبل‌تر نیز شاهد قهرمانی براگا بوده است.

تغییر از تمرکز بر توسعه بازیکنان جوان - که با این وجود، در باشگاهی که کریستیانو رونالدو و لوئیز فیگو را معرفی کردن مهم است - به خواسته‌های مبتنی بر نتایج، بزرگترین تفاوت تجربه گذشته کابرال در رده‌های جوانان است اما، همانطور که نتایج نشان می‌دهد، او تا اینجای کار در حال دنبال کردن این هدف است. او می‌گوید: «این که چقدر از باخت متنفر هستید، باعث می‌شود بیشتر یا کمتر برنده شوید. این همان چیزی است که ما در حال تلاش برای رشد در اینجا هستیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز