خبرگزاری کار ایران

علیرضا نجاتی: در صربستان فقط به طلا فکر می‌کنم/ دکتر دبیر اقدامات مثبتی برای نونهالان انجام داد‌ه‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۱۱۷

ملی پوش کشتی فرنگی در خصوص شرایط تمرینی قبل از شروع مسابقات جهانی و اقدامات مثبت علیرضا دبیر برای برگزاری اردوها صحبت کرد.

علیرضا نجاتی ملی پوش وزن 63 کیلوگرم ایران که سابقه حضور در رقابت های المپیک توکیو را داشته، در خصوص شرایط تمرینی در اردوی آخر قبل از اعزام به مسابقات جهانی امیدهای صربستان با خبرنگار ورزشی ایلنا صحبت کرد.

 

* با توجه به تجربه حضور شما در رقابت‌های جهانی، آسیایی و المپیک، برای حضور در مسابقات جهانی صربستان چقدر آمادگی دارید؟ 

خدا را شکر تمرینات خیلی خوبی انجام دادیم و در 2 اردوی امیدها باتوجه به اینکه به علت شیوع ویروس کرونا اردوی کمتری نسبت به اردوی بزرگسالان داشتیم باید بگویم همه کشتی‌گیرانی که به مسابقات جهانی امیدها اعزام می‌شویم قبل از مسابقات المپیک هم در اردو بودند و با بزرگسالان تمرین می‌کردیم. من با توجه به اینکه ده روز بعد از بازگشت از توکیو بلافاصله وارد اردوی امیدها شدم، بعد از مسابقات المپیک زمان کافی برای استراحت نداشتم.

 

* چقدر از رقیبانتان در مسابقات جهانی شناخت دارید؟

تقریباً همه کشتی گیرانی که هم وزن من هستند و در مسابقات جهانی امیدها حریفم هستند را می‌شناسم و به کمک مربی‌ها و کادر فنی آنالیز بسیار خوبی از آنها داشته‌ام. یکی از حریفان مدعی‌ام که با او مبارزه خواهم کرد در مسابقات جهانی بزرگسالان نروژ توانسب نایب قهرمان شود.

 

* با توجه به سابقه حضور شما در تورنمنت های بین‌المللی مختلف از جمله المپیک 2020 توکیو، فکر می‌کنید این تجربه چقدر به شما کمک خواهد کرد؟ 

میدانی بزرگ‌تر از میدان المپیک نداریم و تجربه‌ای که در رقابت‌های المپیک داشته‌ام قطعاً به من کمک خواهد کرد که نتایج بهتری را در میادین کوچک‌تر بدست آورم. حضور در رقابت‌های مختلف و همچنین اردوهای منظم ومکرر از لحاظ روحی خیلی به من کمک کرده‌ که با انگیزه خیلی بیشتری بتوانم وارد میدان مسابقات جهانی صربستان شوم.

 

* فکر می‌کنید بتوانید از صد حریف‌های سرسخت‌تان عبور کنید؟

تمام تلاشم را می‌کنم تا مدال طلای جهانی را کسب کنم و به جز مدال طلا به چیزی فکر نمی‌کنم. با توجه به صحبت‌هایی که با مربیانم داشتم و همچنین مکالمه تلفنی که روز گذشته با آقای بنا داشتم تمام صحبت‌ها و توقع‌شان از من مدال طلا است چرا که امیدهای جهان یک پله از المپیک و بزرگسالان کمتر است و این انتظار را دارند که بتوانم مدال طلا را بدست بیاورم. من هم تمام توان و تلاشم را می‌کنم تا به عنوان قهرمانی دست پیدا کنم.

 

* با توجه به تغییر وزن شما بعد از مسابقات المپیک فکر نمی‌کنید رقابت در وزن جدید برایتان ریسک به حساب بیاید؟ 

به نظر خودم فکر می‌کنم راحت‌تر بتوانم کشتی بگیرم، چون وزن زیادی اضافه نکرده‌ام. برای اولین دفعه هست که در این وزن وارد میدان خواهم شد و قبلا فقط در 60 کیلوگرم کشتی گرفته‌ام.

 

با توجه به سخنرانی شما در اردوی نونهالان فکر می‌کنید حضورشان در این اردوها باتوجه به سن کم و همچنین صحبت‌های قهرمانان با آنها چقدر تاثیر مثبت خواهد داشت؟ 

اول از همه تشکر می‌کنم از آقای دکتر دبیر ریاست محترم فدراسیون کشتی، ایشان کار بزرگی کردند هم اردوی آزادکاران را تشکیل دادن که حدود 100 نفر با مربیان سازنده و کشتی گیران دعوت کردند که این اقدام خیلی خوبی برای تعلیم و تمرین از سنین کم هست و قطعا آینده ساز خواهند شد و رفته رفته علاقه‌شان به ورزش کشتی بیشتر خواهد شد. در مرتبه دوم یک بار دیگر هم می‌کنم از آقای دکتر دبیر و مربیانی که افتخار حضور در جمع آینده سازان و نونهالان را به من دادند که بتوانم از تجربه چندین ساله‌ام در اختیارشان قرار دهم. باید بگویم قبلاً هم این اردوها برگزار شده اما به مدت خیلی کم حدود 3 الی 4 روز بوده است اما آقای دبیر چند وقتی است که این کار را انجام داده‌اند. اردوی نونهالان آزاد به مدت 8 روز بود که تمام شد و مجدد به اردو دعوت خواهند شد. در این بین استعداد یابی خیلی خوبی صورت گرفته و حضورشان در اردو و قرار گرفتن در فضای کاملا سالم و ورزشی که فدراسیون ایجاد کرده و تماشای تصاویر قهرمانان و پهلوانان نام آور انگیزه نونهالان را برای افتخار آفرینی چندین برابر کرده است.

و صحبت‌ پایانی؟

تشکر می‌کنم از مربیان محترم و کادر فنی و همچنین از ریاست و نائب رئیس  محترم کشتی که فضای خیلی خوبی را در همه رده ها ایجاد کرده‌اند، از مردم عزیز کشورم می‌خواهم دعایمان کنند تا انشالله پرچم عزیز کشورمان را بالا ببریم و دل مردم را شاد کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز