خبرگزاری کار ایران

نه فایزر و نه مدرنا

آشنایی با ستارگان ورزشی که از واکسینه شدن خودداری می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۷۴۳

بسیاری از ورزشکاران تصمیم گرفته‌اند که فاش نکنند که آیا واکسن را دریافت کرده‌اند یا خیر!

به گزارش ایلنا و به نقل از مارکا، چندین ورزشکار برجسته مخالفت خود را با سیاست‌های واکسیناسیون ابراز کرده‌اند و آشکارا به دلایل مختلف از دریافت واکسن کووید-19 خودداری کرده‌اند، علی‌رغم اینکه واکسن‌های مختلفی در حال حاضر موجود است.

برخی از ورزشکاران مانند فلوید می ودر بوکسور وجود دارند که به آزادی فردی متوسل می‌شوند و برخی دیگر مانند ستاره تنیس یعنی استفانوس سیتسیپاس که به سادگی از بیان اینکه آیا واکسینه شده‌اند یا خیر خودداری می‌کنند.

می ودر اخیراً در توییتر نوشت: «انتخاب به عنوان یک عمل انتخاب یا تصمیم گیری در مواجهه با دو یا چند احتمال تعریف می‌شود. آمریکا این انتخاب را به ما داد که واکسن را دریافت کنیم یا واکسن را دریافت نکنیم. با گذشت زمان، این انتخاب به تدریج از ما سلب می‌شود."

 نواک جوکوویچ

فوق ستاره صربستانی تنیس جهان ناراحتی خود را در مورد برچسب‌هایی که بر روی افراد گذاشته می شود با توجه به اینکه آیا آنها تصمیم به واکسینه شدن دارند یا خیر، ابراز کرد. جوکوویچ چند هفته پیش گفت: «در جامعه، نه تنها در ورزش، بلکه در کل جامعه، بین کسانی که واکسینه نشده اند و واکسینه شده اند، اختلاف زیادی وجود دارد. این واقعاً ترسناک است. اینکه ما به دنبال تبعیض علیه کسانی هستیم که اگر بخواهد خودش تصمیم بگیرد آیا می‌خواهد واکسینه شود یا نه."

دومینیک تیِم و استفانوس سیتسیپاس

بر اساس یک نظرسنجی، تنها 50 درصد از تنیسورها این واکسن را دریافت کرده‌اند و طبق گزارش‌ها، تیِم به دلیل واکسینه نشدن از حضور در مسابقات آزاد وین منع شده است. در همین حال، به نظر می رسد سیتسیپاس پس از تاکید در طول مسابقات آزاد آمریکا مبنی بر اینکه نباید او را مجبور به واکسن زدن کرد، نظر خود را تغییر داده است.  ستاره یونانی اخیرا مدعی شد که تا پایان سال واکسینه خواهد شد.

جاشوا کیمیچ

هافبک بایرن مونیخ اخیراً اعتراف کرد که واکسن کووید-19 را دریافت نکرده است، زیرا می‌خواهد بفهمد که آیا این واکسن باعث ایجاد مشکل یا عوارض جانبی می‌شود یا خیر. در همین حال، در ایتالیا گزارش‌ها نشان می‌دهد که بیش از 10 درصد از فوتبالیست‌ها واکسینه نشده‌اند و در انگلیس مواردی مانند کالوم رابینسون، مهاجم وست برومویچ آلبیون وجود دارد که دو بار به کووید-19 مبتلا شده است و هنوز هم از تزریق واکسن خودداری می‌کند!

 کایری ایروینگ

پوینت گارد بروکلین نتس اخیراً به دلیل امتناع از دریافت واکسن جنجال به پا کرده و اخیراً توسط تیمش از بازی در فصل NBA تا زمانی که واکسینه نشود، محروم شده است!

در NBA نیز مواردی از بازیکنانی مانند مایکل پورتر جونیور و بردلی بیل وجود دارد که تمایلی به دریافت واکسن کووید-19 نداشته‌اند اما فاش نکرده‌اند که اخیرا آیا واکسینه شده اند یا خیر.

موارد متضاد: گلف و فوتبال آمریکایی

در حالی که در NBA و NFL تعداد افراد کاملاً واکسینه شده به 90 درصد رسیده است، گزارش شده که تنها حدود 75 درصد از گلف بازان حرفه‌ای واکسن دریافت کرده‌اند.

برایسون دچمبو، گلف باز حرفه ای، اخیراً گفت: "[من] به آن نیازی ندارم. من یک فرد سالم و جوان هستم که به کار بر روی سلامتی خود ادامه خواهم داد."

لیگ فوتبال آمریکایی تدابیر سختگیرانه‌ای را برای تیم‌هایی با بازیکنان واکسینه نشده اعمال کرده و تا ماه ژوئن تخمین زده می‌شد که 93 درصد از بازیکنان قبلاً واکسن زده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز