خبرگزاری کار ایران

ژاوی گزینه اول سرمربیگری بارسلونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۵۸۲

بارسلونا در حال مذاکره برای انتخاب ژاوی هرناندز به عنوان سرمربی جدید خود است.

به گزارش ایلنا و به نقل از گاردین، بارسلونا در حال مذاکره برای انتصاب ژاوی هرناندز به عنوان سرمربی خود پس از اخراج رونالد کومان در چهارشنبه شب است.

هافبک سابق این باشگاه هدایت باشگاه السد قطر را بر عهده دارد اما می‌خواهد به نیوکمپ بازگردد و مذاکرات برای آزادسازی او از قراردادش ادامه دارد.

هیئت مدیره باشگاه بارسلونا چند هفته است که با ژاوی برای این کار در تماس بوده و مدت‌هاست که این سوال در مورد زمان اخراج کومان مطرح بوده است. 

مشخص نیست که قرار ملاقاتی قبل از بازی روز شنبه در خانه آلاوز انجام شود، به این معنی که سرجی بارخوان، سرمربی تیم بارسلونا B، می‌تواند هدایت موقت تیم را بر عهده بگیرد.

ژاوی از آکادمی بارسلونا وارد تیم بزرگسالان شد و قبل از پایان دوران حرفه ای خود با تیم السد قطر، 767 بازی برای این باشگاه انجام داد. او در ماه مه 2019 به عنوان سرمربی السد انتخاب شد و حتی با وجود نداشتن تجربه مربیگری در سطح بالا، یک انتصاب محبوب و متحد در بارسلونا خواهد بود.

این سرمربی 41 ساله هشت بار قهرمان لالیگا و چهار بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا با باشگاه کاتالانی شد که بخشی جدایی ناپذیر از بزرگترین دوره تاریخ آن‌ها بود. ژاوی در سال 1992 به باشگاه بارسلونا آمد، اولین بازی خود را زیر نظر لوئیس فن خال شش سال بعد در تیم بزرگسالان انجام داد و در سال 2015 با کسب 27 جام، 184 پاس گل و به ثمر رساندن 85 پاس گل از باشگاه جدا شد.

اخراج کومان مدت کوتاهی پس از شکست یک بر صفر مقابل رایو وایکانو رخ داد که بارسلونا را با شش امتیاز کمتر از صدرنشین یعنی رئال مادرید، در رده نهم جای داد. خودروی سرمربی هلندی آخر هفته گذشته پس از شکست خانگی مقابل مادرید مورد حمله هواداران قرار گرفته بود‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز