خبرگزاری کار ایران

مهدی اولاد: طبق قول مسئولین قرار است 10 درصد مالیات از جوایزمان کسر نشود/ امیدوارم پاداش دومین مدال‌ پارالمپیک‌ام را کامل بدهند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۶۲۰

مهدی اولاد دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو در رشته پرتاب وزنه و مدال نقره 2020 در رشته پرتاب دیسک با خبرنگار ورزشی ایلنا گفتگو کرد.

 مهدی اولاد تنها نماینده دومدال ایران در پارالمپیک توکیو که توانست در رشته پرتاب وزنه مدال طلا و در رشته پرتاب دیسک مدال نقره را کسب کند در این خصوص با خبرنگار ایلنا صحبت کرد.

 

مهدی اولاد در خصوص برگزاری مراسم تجلیل از مدال آوران المپیک و پارالمپیک گفت: مراسم روز یکشنبه که با حضور رئیس جهمور محترم، وزیر ورزش دکتر سجادی و جمعی از مسئولین و ملی پوشان کشورمان برگزار شد. خداراشکر به قولشان عمل کردند و مراسم  را زود برگزار کردند. حواله جوایز همه مدال آوران را به رئیس فدراسیون رشته مربوطه خود دادند تا انشالله طبق وعده‌ای که داده‌اند تا یک هفته دیگر پرداخت شود.

 

قهرمان کشورمان در خصوص اعتراض مدال آوران المپیک و پارالمپیک به کسر مالیات پاداش های بین‌المللی بیان کرد: موضوعی که در مراسم مطرح شد کسر مالیات 10 درصدی از جوایزمان است که جنجالی پیش آمد بین بچه‌ها و از حدود 82 میلیارد جمع پاداش های همه ورزشکاران طبق صحبت‌‌های مسئولین حدود 8 میلیارد کسر خواهد شد. اما اعتراض کرده‌ایم و قرار است پیگیری کنند تا کسر مالیات تعلق نگیرد.

 

وی درباره پرداخت 30 درصدی مدال نقره‌اش تصریح کرد: من تنها ورزشکار دو مدال کاروان پارالمپیک و المپیک توکیو بودم و الان می‌گویند پاداش مدال طلا را کامل پرداخت می‌کنیم و فقط 30 درصد از پاداش مدال نقره را پرداخت می‌کنیم. برای من یک هزینه شده و دو مدال را در 2رشته کسب کردم چرا باید پاداش‌ام کامل نباشد؟  گاهی برای یک رشته تیمی با 20 ورزشکار هزینه می‌کنید و یک مدال کسب می‌کنند. اما من دو مدال کسب کردم و در جدول هم دو مدال دارم اما متاسفانه نمی‌پذیرند و به هر دری زدم نتوانستم از حقم دفاع کنم. به قوه قضاییه نامه زدم و اعتراض کردم درخصوص قانونی که وجود دارد. حضورا در مراسم تجلیل از مدال آوران به وزیر ورزش گفتم و ایشان گفتند قانون است و نمی‌توانم کاری کنم اما دکتر رئیسی گفتند پیگیری می‌کنیم.

مهدی اولاد: طبق قول مسئولین قرار است 10 درصد مالیات از جوایزمان کسر نشود/ امیدوارم پاداش دومین مدال‌ پارالمپیک‌ام را کامل بدهند

مهدی اولاد  درخصوص شرایط تمرینی برای مسابقات پیش رو بیان کرد: مرداد ماه سال آینده مسابقات جهانی  را پیش رو داریم و مهر ماه همان سال مسابقات بازی های آسیایی چین را داریم. بعد از یک استراحت یک ماه و نیمه تمریناتم را آغاز کرده‌ام، در آذر ماه تمرینات آمادگی جسمانی‌ام آغاز می‌شود و اوایل دی ماه طبق برنامه تمرینات پرفشارم آغاز خواهد شد.

 

مهدی اولاد در خصوص حضورش در پارالمپیک 2024 پاریس گفت: تصمیم دارم ادامه دهم و در پارالمپیک پاریس هم اگر خدا بخواهد حضور خواهم داشت و مدال طلایی‌ام صد در صد است اما با این نحوه جوایز دادن ها انگیزه‌ای برایم باقی نمی‌ماند که در دورشته تمرین کنم، اندازه دو ورزشکار فشار تحمل کنم و در آخر پاداش را اینگونه بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز