خبرگزاری کار ایران

گاوی چطور در 17 سالگی به ستاره بارسلونا و اسپانیا تبدیل شد؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۲۶۷

همیشه انتظار می‌‌رفت که این هافبک با استعداد به اوج برسد اما با روندی که طی کرده او حتی بزرگترین طرفدارانش را هم شگفت زده کرده است.

به گزارش ایلنا، در بارسلونا، آن‌ها مدت‌هاست می‌دانند که مسیر گاوی برای رسیدن به این مقصد بود. افراد نزدیک به باشگاه می گویند: "او یکی از افراد برگزیده است." شکی وجود نداشت که او به موقع به ترکیب تیم اصلی می رسد.

 و با این حال، با توجه به اینکه او در 17 سالگی شروع به تثبیت خود کرده، درخشش فوری او شگفت انگیز بوده است. معمولاً زمان بیشتری طول می‌کشد تا خارجی‌ها حتی از بهترین استعدادهای جوان لاماسیا آگاه شوند، اما رونالد کومان و لوئیس انریکه، مربیان بارسلونا و اسپانیا در این فصل گاوی را در معرض توجه قرار دادند و او از درخشش برای این سرمربیان لذت برد.

ستاره نوظهور لالیگا در اولین بازی‌های خود برای این باشگاه گلزنی کرد و حتی در شرایط سخت تیم نیز تاثیرگذار بود، اما دعوت به تیم ملی اسپانیا آن‌ها را بسیار شگفت زده کرد. با این حال، لوئیس انریکه هیچ ترسی از بازی دادن او در نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا نداشت.

گاوی با نمایش تاثیرگذار مقابل ایتالیا، نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا، به سطح وسیع تری از فوتبال رسید و با مارکو وراتی، هافبک PSG -بازیکنی که او را تحسین می کند- پا به پای بازی کرد و حتی چشم‌نوازتر بود.

سپس، در فینال مقابل فرانسه، او یک نمایش مستحکم دیگر از خود نشان داد، البته او بخشی از شکست 2-1 مقابل برندگان جام جهانی 2018 بود و از دستیابی به جام بازماند. لوئیس انریکه گفت: "او مثل زمین بازی مدرسه یا باغ خانه‌اش بازی می ‌کرد و داشتن بازیکنی با این کیفیت و شخصیت عالی است." در اسکای اسپورت، جیمی ردنپ به شوخی می‌رفت که شناسنامه اش باید بررسی شود. کومان، سرمربی بارسا گفت: "در زمان بسیار کمی، او نشان داد که در تیم اصلی جایی دارد."

در واقع، در حال حاضر درخواست‌هایی مبنی بر اینکه او به عنوان بازیکن ثابت در بارسلونا در کنار پدری گونزالس در خط میانی بازی کند، وجود دارد، هرچند مصدومیت هموطن اوست که هم مربیان باشگاه و هم تیم ملی را تشویق می‌کند تا به او سر بزنند.

مقابل ایتالیا، گاوی 83 دقیقه یعنی بیشتر از هر بازی قبلی در بارسلونا بازی کرد - او هنوز یک بازی کامل برای کاتالان‌ها انجام نداده است. این نشان می‌دهد که سرعت پیشرفت او چقدر بالا بوده است؛ گاوی به عنوان جوانترین بازیکن تاریخ اسپانیا تبدیل شده و رکورد قبلی را که در سال 1936 توسط آنخل زوبیتا ثبت شده بود، شکست.

بازی‌های گاوی و پدری ژاوی هرناندز و آندرس اینیستا، افسانه‌های خط میانی بارسلونا را به یاد آورد. اکثر تصور می‌کردند که برای بارسلونا امکان تولید دو بازیکن به اندازه آن‌ها غیرممکن است، اما اکنون این یک احتمال متمایز است. در واقع، در 17 و 18 سالگی، گاوی و پدری از جایی که ژاوی و اینیستا در آن سنین بودند، جلوتر هستند.

پدری قرارداد جدیدی را تا سال 2026 منعقد کرد، بهترین خبری که باشگاه از زمان آغاز مدیریت خوان لاپورتا در ماه مارس منتشر کرده است! در همین حال، شیوه بازی گاوی او را به عنوان رهبر احتمالی نسل بعدی بارسلونا نشان می‌دهد.

برخلاف پدری با خونسردی و دقت، او آتش و هیجان بیشتری در بازی خود دارد. به دنبال چالش‌ها، گاوی بارسلونا را تشویق کرد حتی در حالی که این تیم در بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان مقایل بایرن مونیخ 2 بر صفر شکست خورد.

این میل به حمله بخشی از بازی اوست و احتمالاً دلیل آن این است که لوئیس انریکه به اندازه کافی مطمئن بود که می‌تواند مقابل ایتالیا بازی کند. گاوی با وجود قد و قامت کوچک خود، بدون ترس، به همان اندازه خوب توپ می‌دهد، بیش از حد قادر است خودش توپ را پس بگیرد.

این باعث می شود او یک هافبک مدرن باشد و مانند پدری، میزان کار او استثنایی است. دیگر کارهای فانتزی روی توپ کافی نیست؛ هافبک‌های مدرن نیز باید ریه‌هایی با حجم بالای دریافت اکسیژن داشته باشند. البته، گاوی از هنرهای زیبای بازی اجتناب نمی‌کند و یک دریبل زن عالی و تماشایی است و همچنین یک بداهه پرداز مبتکر و ماهر در زمین است که مدافعان را برای پیش بینی حرکاتش در حدس و گمان رها می‌کند.

مهمتر از همه برای هواداران بارسلونا، او نمادی از نحوه اعتقاد آن‌ها برای انجام کارهاست. در حالی که بدهی های ناشی از خریدهای بزرگ و اشتباه مدیریت تیم تحت فشار است، گاوی در سن 11 سالگی از آکادمی بتیس آمد و راه خود را تا اینجا پیش برد. تماشای او تنش فزاینده‌ای را که در صندوق بارسلونا نگه داشته شده است، آزاد می‌کند.  مشکلات اقتصادی و نهادی با چنین نمایش‌هایی از ستاره‌های آکادمی لاماسیا در پس زمینه محو می‌شود.

گاوی امید و آغازهای جدید را در حالی نشان می‌دهد که ناامیدی‌های لایه‌ای در نیم دهه گذشته هنوز بر باشگاه حاکم است. او نشان دهنده یک راه اندازی مجدد است.

منبع: گل

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز