خبرگزاری کار ایران

ونگر از فناوری جدید فیفا پرده برداشت: VAR به روزرسانی می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۱۷۰

سرمربی سابق آرسنال بعد از پیشنهاد برگزاری جام جهانی به صورت دو سال یکبار، اکنون می‌گوید که قوانین جدیدی برای تصمیم گیری درمورد آفساید وجود دارد.

به گزارش ایلنا، سرمربی سابق آرسنال معتقد است که تصمیم گیری آفساید با سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) بسیار طول می کشد و او معتقد است که این روند باید سریعتر انجام شود. آرسن ونگر معتقد است تا سال آینده تصمیمات آفساید توسط فناوری‌های جدید و به روز تعیین می‌شود.

با فناوری goalline و VAR نقش داوری در حال افزایش در تصمیم گیری در طول بازی است اما ونگر، سرمربی سابق آرسنال که اکنون مسئول توسعه جهانی در فیفا است، معتقد است که گام بزرگ بعدی رو به جلو است و به زودی قانون آفساید برای داوران تسهیل می‌شود.

ونگر معتقد است VAR در تصمیم گیری آفساید بسیار کند عمل می‌کند و معتقد است این روند باید تا زمان شروع جام جهانی 2022 ساده شود. وی به خبرنگاران گفت: "ما باید در سرعت تصمیم گیری به ویژه در زمینه آفساید پیشرفت کنیم. در جام جهانی 2022، ما می‌توانیم خیلی بهتر و سریع تصمیمات آفساید را بگیریم.

این روند بازی را کمتر متوقف می کند زیرا این همان چیزی است که می‌توان با VAR انجام داد و زمان زیادی می‌برد. یک احساس واقعی وجود دارد، اما بعد از آن باید بدانید که تصمیمات منصفانه می‌خواهید یا نه. شانس خوبی وجود دارد که آفساید در جام جهانی 2022 خودکار شود. من باید رازنگه‌دار باشم اما این آخرین پیشرفت بزرگ در داوری خواهد بود."

علیرغم انتقادات وی از VAR، ونگر معتقد است این فناوری تأثیر مثبتی بر بازی دارد و منجر به اشتباهات داوری کمتری در مسابقات بزرگ شده است: "من فکر می‌کنم مثبت است زیرا اگر فردا اعلام شود، مردم با آن مخالف خواهند بود. ما در مسابقات سرنوشت ساز متوجه شدیم که VAR قادر است از اتخاذ تصمیمات بد جلوگیری کند.

"اما مواردی وجود دارد که هنوز باید کامل شوند. VAR یک فرایند جدید است. سطح افراد VAR ممکن است در سطح داوران نباشد. اما چند سال دیگر اینگونه خواهد بود. یک مسئله وجود دارد زیرا نیاز به افراد زیادی دارد و هنوز هم گران قیمت است. VAR یک کمک مفید است و باید برای تصمیم گیری عادلانه‌تر باقی بماند. قبلاً 93 درصد تصمیمات عادلانه وجود داشت و امروز 97 درصد است. بنابراین این درصدها تصمیم برای یک قهرمانی کامل است. مهم است."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز