خبرگزاری کار ایران

فرزاد آشوبی در گفتگو با ایلنا:‌

آرامشی که اسکوچیچ به تیم ملی داده در زمان کی‌روش وجود نداشت/ عجیب است تیمی با کیفیت پرسپولیس با این مشکلات بزرگ روبه‌رو است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۱۸۸

پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است اسکوچیچ با توجه به زمانی که در اختیار داشته است توانسته نتایج قابل قبولی را کسب کند.

فرزاد آشوبی بازیکن سابق تیم ملی ایران در  گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا خصوص بازی این تیم در برابر امارات در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر گفت: از تیم ملی در بازی با امارات انتظار بیشتری می‌رفت که برآورده نشد. البته این موضوعی نیست که جایی نگرانی داشته باشد و ما روند خوب خود را ادامه می‌دهیم و این نشان می‌دهد چه هارمونی و فضایی مثبتی در تیم وجود دارد. برخلاف سالیان گذشته با توجه به مربیان که داشتیم اسکوچیچ یک روند حرفه ای را در پیش گرفته است و مثل بیشتر تیم های بزرگ دنیا 48 ساعت قبل از بازی بازیکنان در اختیار تیم ملی قرار دارند و در این شرایط کار کمی سخت است. 

وی افزود:  فاصله زیادی هنوز بین خطوط ما وجود دارد. از طرفی نمی توانیم به صورت تیمی پرس را به صورت کامل انجام دهیم و نمی‌توانیم حرف را تحت فشار قرار دهیم و برنامه آنها برای طراحی ضد حمله را از بین ببریم. اگر بتوانیم در این بخش اصلاحاتی را به وجود بیاوریم با توجه به بازیکنانی که در اختیار داریم می‌توانیم نتایج بهتری را رقم بزنیم.

او در مورد بازی با کره جنوبی بیان کرد: ما در بازی نخست در برابر سوریه نیز عملکرد خوبی نداشتیم اما در بازی دوم بعد از اینکه بازیکنان با هم هماهنگ تر شدن در بازی با عراق بهتر ظاهر شدیم. فکر می‌کنم در بازی با کره نیز همین اتفاق برای ما رخ دهد و ما بازی بهتری نسبت به بازی با امارات را از تیم ملی شاهد باشیم. به اعتقادم جنگ صعود بین این دو تیم برای اولی و دومی خواهد بود و سایر تیم ها نمی‌توانند تهدیدی برای صعود ایران و کره باشند.

آشوبی در مورد مقایسه این روزهای اسکوچیچ با کی‌روش اظهار داشت: بازگشت به گذشته و مقایسه سرمربی تیم ملی با مربیان گذشته فقط وقت ما را تلف خواهد کرد. کی‌روش فلسفه خواسته خودش را داشت و  روزهای خوبی را برای ما رقم زد و خدمات بزرگی به فوتبال ما کرد. اما من اخلاق اسکوچیچ و آرامشی که برای تیم ملی به دور از حواشی به وجود آورده را بیشتر دوست دارم. از طرفی سبک بازی ایشان متکی بر خصوصیات بازیکنان تیم ملی است و این اجازه آزادی عمل بیشتری به بازیکنان می‌دهد و همین موضوع باعث شده ما هم موفق به ثبت کلین شیت شویم و هم در فاز هجومی بازی خود را به حریف تحمیل کنیم. اسکوچیچ با توجه به زمان کمی که در اختیار داشته و از طرفی اعتقادی به تعطیلی یک ماه و بی مورد تیم ملی ندارد توانسته نتایج خوبی را کسب کند. 

وی افزود: ایشان توانایی خوبی برای هدایت تیم ملی دارند و جای هیچ نگرانی نیست و ما بازیکنان خوبی را در اختیار داریم. ایران همیشه در مقاطع زمانی مختلف بازیکنان بزرگ و با کیفیتی را در اختیار داشته است. اما چیزی که اهمیت دارد این است که از این بازیکنان با این کیفیت چطور می‌شود استفاده کرد و بازی گرفت.

بازیکن سابق پرسپولیس در خصوص شرایط این تیم در آستانه بازی حساس با الهلال گفت: برای من عجیب است تیمی بزرگ و با کیفیت پرسپولیس چطور با این مشکلات بزرگ روبه‌رو است و این موضوع به هیچ وجه قابل درک و قابل هضم نیست. اما ساختاری که در این تیم  در طول این سالیان ایجاد شده است باعث شده است تا ما را به نتیجه گیری پرسپولیس در آسیا امیدوار کند و این تیم بهترین نماینده ای است که ما در اختیار داریم و می‌تواند بار دیگر در فینال حاضر باشد به ویژه که الهلال علی رغم در اختیار داشتن بازیکنان با کیفیت در خط حمله در سایر خطوط ضعیف است و پرسپولیس به واسطه در اختیار داشتن کیفیت تیمی که در اختیار دارد می‌تواند این تیم را شکست دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز