خبرگزاری کار ایران

محمدرضا طالقانی در گفتگو با ایلنا:

وقتی به حسن یزدانی نگاه می‌کنم تختی را می‌بینم/ چیزی که او را متمایز کرده مسئولیت پذیریش نسبت به مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۳۶۰

رئیس سابق فدراسیون کشتی معتقد است حسن یزدانی برای شادی مردم رقابت می‌کند و همین موضوع باعث شده تا او در بین مردم محبوب شود.

محمدرضا طالقانی رئیس سابق فدراسیون کشتی ایران در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص موفقیت تیم ملی کشتی در مسابقات جهانی اسلو نروژ گفت: همین که غرور مردم ارضا شده خوشحال شدم. واقعاً باید به بچه ها خسته نباشید گفت و کار بزرگی کردند. در آوردگاه بزرگ جام جهانی افتخار آفرینی کردند. از 10 نفر 7 مدال دریافت کردند و 6 ورزشکار ما که غالبا جوان بودند به فینال رسیدند و این موضوع ما را به آینده امیدوار خواهد کرد.

وی در مورد تقابل حسن یزدانی در برابر دیوید تیلور در فینال بیان کرد:  حسن یزدانی شروع خوبی داشت و از همان ابتدا تیلور را کنترل کرد و جای هیچ حرفی نداشت و  با یک بازی حساب شده موفق شد وی را شکست دهد. در دیداری که قبل از اعزام به نروژ با  بچه های تیم ملی کشتی داشتم به او گفتم تو به راحتی می توانی تیلور را شکست دهدی و در گفتگو با او عطش پیروزی را در چشمانش می‌دیدم. باید بگویم پیروزی یزدانی حتی بر روند تیم ملین یز تاثیر گذاشت و باعث شد تا سایر کشتی گیران با روحیه بهتری به رقابت بپردازند.

رییس سابق فدراسیون کشتی با مقایسه وجه تشابه غلامرضا تختی و حسن یزدانی که این روزها توسط مردم انجام می‌شود گفت: الحق که حسن یزدانی یاد و خاطره آقا تختی را زنده کرده است و وقتی به او می‌نگرم در منش و رفتار تختی در او نمایان است. تختی در 16 سال 11 مدال گرفت و از نظر قهرمانی عملکرد برجسته‌ای در تاریخ ورزش ایران داشت. از سوی دیگر به خاطر منش پهلوانی مردم به وی علاقه مند شدند. حسن یزدانی هم دقیقا در این راستا قدم برمی‌دارد. او بعد از شکست در مسابقات المپیک از این ناراحت بود که نتوانست دل مردم را شاد کنند و اعلام کرد که شرمنده مردم شده و درست بعد از قهرمانی نیز اعلام کرد علت خوشحالی او شاد کردن دل مردم بود که محقق شد. ایران احتیاج به چنین کشتی‌گیران و ورزشکارانی دارد این فرهنگ  بسیاز زیبنده و قشنگی است که برگرفته از منش پهلوانی است.

طالقانی درباره کسب مدال طلایی سنگین وزن جهان بعد از 32 سال توسط امیرحسین زارع بیان کرد: امیرحسین زارع از همان سالی که به مسابقات جهانی جوانان رفت به همه گفتم این جوان آینده دار است از این به بعد مدال های خیلی زیادی می گیرد و یقین بدانید که او از المپیک به عنوان یک  دانشگاه بزرگ و کلاس جهانی درس خوبی گرفت و درخشید. ما مدت ها در سنگین وزن نتوانسته بودیم به مدال طلا برسیم اما حالا یک جوان دهه هشتادی به این افتخار رسید. یقین بدانید که نتیجه یزدانی نیز در عملکرد زارع تاثیر گذار بود که این همدلی بازیکنان را به خوبی نشان می‌دهد.

وی در خصوص عملکرد علیرضا سوریان و علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی گفت:‌ من  علاقه ای عجیبی به کشتی دارم و در زمان حضور خود در فدراسیون تلاش کردم تا جوان گرایی کنم و کسانی را به روی کار بیاورم که از بنده همین کشتی باشند. اکنون میبینم جوان های که روزی بر روی تشک رقابت می‌کردند و حالا در عرصه مدیریت در کشتی وارد شده اند به خودم می‌بالم. علیرضا دبیر و حمید سوریان در زمان حضور در میدان مسابقات شایستگی های خود را نشان دادند و حالا در عرصه مدیریت نیز این شایستگی را ثابت کردند. از تمامی آنها چه کادر مدیریتی و فنی و چه بازیکنان تشکر میکنم در این روزها باعث خوشحالی مردم  شدند و خستگی همه ما به در شد.

طالقانی در پایان در خصوص حضور تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی گفت: ما جوانانی را در اختیار داریم که در المپیک حضور پیدا کردند و درس های خوبی از این رویداد گرفتند. از طرفی نباید حضور محمد بنا را نادیده گرفت او یک وزنه است و امید همه ما برای موفقیت تیم ملی فرنگی به او خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز