خبرگزاری کار ایران

شمسایی: جوان گرایی در فوتسال از ضروریات است/ ما هیچ برنامه ریزی و کاری انجام ندادیم و به دنبال کاشتن هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۱۷۰

پیشکسوت فوتسال در مورد شکست تیم ملی در جام جهانی صحبت کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از رادیو ورزش؛ وحید شمسایی معاون کمیته فوتسال در ارتباطی تلفنی با برنامه از فوتبال چه خبر درباره عملکرد بازی شب گذشته تیم ایران اظهار داشت: تدبیر قشنگی بود که به عنوان تیم دوم صعود کنیم. چون اگر به عنوان تیم اول می‌آمدیم باید با تیم‌های رنکینگ اول یعنی روسیه و پرتغال بازی می‌کردیم که کار سختی بود‌. ازبکستان در مسیر یک و قزاقستان مسیر دو بود که در تیم خود ۳ بازیکن برزیلی داشتند. حدودا ۸ سالی است که در آنجا زندگی می‌کنند. یک گلر، شماره ۱۴ و تارنا که حتی در لیگ ایران بازی کردند.

شمسایی با اشاره به آینده نگری در فوتسال ادامه داد: متاسفانه شب گذشته بازی را واگذار کردیم. به بازیکنان و کادر فنی خداقوت می‌گویم. به هر حال زندگی ورزشی با برد و باخت‌ همراه است. از حالا یک تدبیر و فکر جدید برای آینده باید داشته باشیم چرا که ما باید تغییر نسل دهیم حتی اگر به ضرر تیم باشد. میانگین سن سوپر استارهای ما از ۳۳ سال گذشته و البته بهتر از این بازیکنان را هم نداریم. متاسفانه آینده نگری هم نکردیم چرا که فقط به دنبال نتیجه گرایی هستیم. قطعا این شیوه در آینده به پیکره این رشته ضربه شدیدی خواهد زد.

وی جوان گرایی در فوتسال را یک امر ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ما یک فرآیندی در زمان آقای درودگر داشتیم و من از آن به عنوان یک دبستان یاد می‌کنم. سال ۲۰۰۵ و در زمان آقای جوراندیرو شاگردانی تربیت شدند که هنوز از آنان استفاده می‌کنیم چرا که پایه خوبی را بنا کردیم. سپس این فلسفه از بین رفت و ما در این فرآیند بسیار بد عمل کردیم. شماره ۹ تیم ژاپن و تعداد دیگری از آنان در تبریز حدود ۴ سال گذشته در سن زیر ۲۱ سال قهرمان آسیا شدند و در حال حاضر در بزرگسالان بازی می‌کنند و این باعث پختگی بازیکن می‌شود. ما هیچ برنامه ریزی و کاری انجام نداده و به دنبال کاشتن هستیم.

ستاره اسبق فوتسال کشور ضمن تشکر از پشتیبانی رییس فدراسیون فوتبال به دلیل پرداخت معوقات مربیان و بازیکنان گفت: ۶ ماه تلاش برای یک تیم یعنی صفر و اثری ندارد. ما باید از هم اکنون یک جوانگرایی انجام داده و شیب آن را زیاد کنیم. اگر در آسیا هم نتیجه نگرفتیم ولی ۸ سال بعد هدف ما فینال جام جهانی باشد.

معاون کمیته فوتسال در پاسخ به این سوال که لیگ فوتسال ایران از بعد شما افت داشته، گفت: در این مدت که در حال رصد لیگ بودم، متوجه شدم که لیگ فوتسال کشور یکی از لیگ های قوی بین المللی است.

شمسایی با تاکید بر بازیکن سازی در کشور تصریح کرد: باید در کشور به دنبال جوانان بوده و بازیکنان این رشته را گلچین کنیم و ۲ سال آنان را در اختیار تیم‌ملی قرار دهیم. آن‌ها را به تیم امید و سپس به بزرگسالان برسانیم. این کار وظیفه فدراسیون و کمیته فوتبال است. پروسه استعدادیابی را باید به سرعت آغاز کنیم. برنامه مدونی برای جوانان زیر ۲۳ سال طراحی شود تا در آینده بتوانند جایگزین یکدیگر شوند.

بازیکن اسبق تیم فوتسال از عدم‌برگزاری بازی تدارکاتی در این مدت تاکید کرد: بزرگترین ضربه ما عدم برپایی بازی‌های آسیایی بود ولی در اروپا دیدارهای مقدماتی برگزار شد. تیم ازبکستان‌ بازیکنان خود را ۲۳ و ۲۴ ساله کرد و فدراسیون پای بازیکنان ایستاد. آنان در ۲ سال گذشته در اکثر تورنمنت ها شکست خوردند. ما زمانی زنگ خطر را متوجه می‌شویم که برای اولین بار در طول جام جهانی تمامی تیم های آسیایی وارد مرحله ۱۶ تیم شدند.

وی در پایان گفت: همیشه در دوره مقدماتی تیم‌های آسیایی به جز ایران از دور رقابت‌ها حذف شده و حالا همه آن‌ها صعود کردند. وقتی بازی ایران و ازبکستان ۹ بر ۸ می‌شود یعنی دیگر ازبکبی‌ها از ایران نمی‌ترسند. بزرگترین کارشناسان فوتسال، ایران را به دلیل خلاقیت فردی یک تیم جهانی و مدعی در این رشته می‌شناسند. مسلم اولاد قباد توانایی و دوندگی بیشتر داشت. زمانی که تیم ازبکستان و قزاقستان در زمین فشار وارد می‌کرد توپ را به این بازیکنان می‌دادیم. چرا که جوان تر و از قدرت بدنی بالاتری برخوردار بود. اگر روزی ازبکستان ما را شکست داد، بدانید که آنان در حال شکل دادن بازیکنان جوان خود هستند و قطعا ۴ سال دیگر بهتر خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز