خبرگزاری کار ایران

رونالد کومان: مسی تمامی مشکلات بارسلونا را پوشانده بود/ اگر او بود بازیکنان جرات بی‌نظمی نداشتند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۸۷۳

سرمربی هلندی بارسلونا در مورد حواشی به وجود امده در این تیم توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در چارچوب هفته پنجم لالیگا شب گذشته بارسلونا در حالی در ورزشگاه نیوکمپ میزبان گرانادا بود که این بازی در پایان با نتیجه یک بر یک به پایان برسد تا بعد از شکست سنگین آبی و اناری ها در برابر بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا، انتقادهای زیادی از این تیم و در نتیجه رونالد کومان سرمربی بارسا شود.

سرمربی بلوگرانا که حالا زیر بار شدید انتقادات قرار دارد در مصاحبه اخیر خود با سایت فوتبال اینترنشنال گفت: 

 لیونل مسی تمام مشکلات بارسلونا را مخفی می کرد و رویشان سرپوش می گذاشت. با مسی، همه چیز به خاطر وجودش بهتر به نظر می رسید. او خیلی خوب بود و قهرمانی های زیادی کسب کرد. البته که بازیکنان خوبی کنار مسی بودند اما او خودش تفاوت ها را رقم می زند. می دانستم مسی چه قدر خوب است اما خیلی خوب بود که هرروز از نزدیک با او در ارتباط بودم و این را بهتر درک کردم. موقعیت شناسی، حفظ توپ زیر فشار و کنترل سرعت بازی، چیزهایی است که یک مربی دوست دارد به بازیکنش یاد دهد اما مسی در همه چیز، 10 از 10 بود. مسی یک بازیکن فوتبال معمولی نیست. وقتی در جلسه تمرینی، تمرین شوت زنی انجام می دادیم بازیکنانی بودند که خیلی ساده به توپ ضربه می زدند اما شوت های مسی این شکلی بود: بوم، بوم، بومم. مسی هرگز خسته نمی شد. 

 کومان در ادامه در مورد مقایسه مسی با کرایوف اظهار داشت:

 وقتی سرمربی بارسلونا شدم، با مسی در خانه اش دیدار کردم. عشق او به فوتبال مرا تحت تاثیر قرار داد. شروع کار سخت بود و او از این بابت عذرخواهی کرد. عملکرد مسی فوق العاده است. هرگز کسی را جز یوهان کرایوف ندیده ام که هوش فوتبالی مسی را داشته باشد. مسی پارسال در 50 گل مشارکت داشت؛ 30 گل و 20 پاس گل. او برای تمام بازیکنان فوتبال یک الگوست. مسی جام های زیادی برده، جام هایی که بزرگ تر از کوپا دل ری فصل گذشته ما بودند اما آن جام برای مسی بسیار خاص بود. 

سرمربی سابق تیم ملی هلند در مورد ترک این تیم و حضورش در بارسلونا بیان کرد:

  می دانستم که شرایط مالی بارسلونا خوب نیست اما فکر نمی کردم تا این اندازه بد باشد. خوان لاپورتا، رییس جدید باشگاه هم این را نمی دانست و مثل من شوکه شد. از تصمیمم برای ترک تیم ملی هلند و آمدن به بارسلونا پشیمان نیستم. در چنین شرایط سختی من همواره بیشترین تلاشم را برای کمک به تیم انجام می دهم.  اگر به عقب بر می گشتم نیز بازهم پیشنهاد بارسلونا را می پذیرفتم و هیچ حسرتی ندارم. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز