خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته ملی المپیک در رادیو گفت‌وگو:

دستور رهبر معظم انقلاب به رفع مشکلات اشتغال و اقتصاد ورزشکاران

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۹۳۸

صالحی امیری در رادیو گفت‌وگو به دستورات رهبر معظم انقلاب بر حل مشکلات قهرمانان المپیک و پارالمپیک اشاره و عنوان کرد: رفع مشکلات اشتغال، تحصیل، مسکن و معیشت ورزشکاران باید سرلوحه کمیته المپیک و وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو با دکتر سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص دیدار قهرمانان المپیک و پارالمپیک ایران در بازی‌های 2020 توکیو با رهبر معظم انقلاب به صورت تلفنی گفتگو کرد.

سید رضا صالحی امیری با اشاره به دیدار قهرمانان المپیک و پارالمپیک با رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر انقلاب علی رغم همه مشغله‌ها و درگیری‌هایی که در سطح کلان و ملی دارند، وقت مستقلی برای قهرمانان ورزشکار کشور گذاشتند که این موضوع برای جامعه ورزشی اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از نزدیک از زبان قهرمانان ورزش، مسائل و مشکلات را شنیدند، اظهار کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی کاملاً فنی و بر اساس مطالعه بود. رهبر معظم انقلاب فرمودند که آنچه درباره قهرمانان ورزشی می‌گویم از صمیم قلب است.

رئیس کمیته ملی المپیک یادآور شد: هنگامی که در توکیو حضور داشتیم و قهرمانی روی سکو می‌رفت و مدال می‌گرفت، از دفتر رهبر معظم انقلاب تماس می‌گرفتند و پیام تبریک را به خود قهرمان منتقل می‌کردند. این اقدام برای قهرمانان در المپیک و پارالمپیک بسیار جذاب است زیرا شخص اول کشور نسبت به مدال مدال آوران در توکیو حساسیت دارند.

وی به مسئله ورزش، فرهنگ و هویت اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند وقتی قهرمانی به روی سکو می‌رود و پرچم را بالا می‌برد، یک هویت ملی و غرور ملی را نشان می‌دهد و از این جهت در ادبیات اجتماعی به آن قدرت نرم می‌گوییم.

صالحی امیری در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان بر توسعه ورزش در دو حوزه جسمانی و قهرمانی اظهار کرد: یک ورزشکار باید نماد اخلاق، فضیلت و معرفت در کنار نماد قهرمانی ورزشی باشد و در حقیقت ورزشکار باید از سکوی قهرمانی به سکوی پهلوانی عبور کند.

رئیس کمیته ملی المپیک به دستورات رهبر معظم انقلاب بر حل مشکلات قهرمانان المپیک و پارالمپیک اشاره و عنوان کرد: رفع مشکلات اشتغال، تحصیل، مسکن و معیشت ورزشکاران باید سرلوحه کمیته المپیک و وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرد. آنچه امروز بیش از هر امر دیگری پیام آور بود؛ رهبر معظم انقلاب در اوج همه چالش‌ها به مقوله ورزش و ورزش قهرمانی توجه ویژه داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز