خبرگزاری کار ایران

لیگ قهرمانان اروپا

اتلتیکومادرید - پورتو: تقابل مهدی طارمی با قهرمان لالیگا

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۵۵۳

مهدی طارمی امشب به همراه پورتو در چارچوب مسابقات دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا میهمان اتلتیکومادرید خواهد بود.

به گزارش ایلنا، تلاش اتلتیکو مادرید برای کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان از امروز در خانه خود با دیدار با پورتو در گروه B آغاز می‌شود. شاگردان دیگو سیمئونه با پیروزی 2-1 مقابل اسپانیول در بازی آخر هفته لالیگا وارد میدان می‌شوند، در حالی که پورتو با اسپورتینگ لیسبون، قهرمان لیگ پرتغال 1-1 مساوی کرد.

اتلتیکومادرید اکنون با در اختیار داشتن عنوان قهرمانی لالیگا، تلاش می‌کند تا این تسلط داخلی را به موفقیت در مرحله قاره تبدیل کند و آن‌ها در حال حاضر شروع خوبی در کار خود در این دوره از فصل داشته‌اند. اتلتیکو پس از کسب هفت امتیاز از سه بازی اول خود در لالیگا قبل از فیفادی، روز یکشنبه به مصاف اسپانیول رفت و با گل دیرهنگام توماس لمار دو بر یک پیروز شد.

شاید اتلتیکو در هیچ یک از چهار بازی خود در لالیگا تا این لحظه چندان قانع کننده به نظر نرسیده باشد، اما قبل از اینکه مسیر خود را برای اولین مسابقه در لیگ قهرمانان آغاز کنند، با والنسیا و رئال مادرید در کورس کسب عنوان قهرمانی لالیگا، در صدر جدول رده بندی قرار دارند. فصل 22-2021 نهمین دوره متوالی حضور اتلتیکو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان است، اما آنها نتوانستند در سه فصل از چهار فصل گذشته از مرحله یک شانزدهم نهایی عبور کنند.

اتلتیکومادرید - پورتو: تقابل مهدی طارمی با قهرمان لالیگا

با این حال، آن شکست یک بر صفر مقابل چلسی در بازی برگشت یک شانزدهم نهایی نشان دهنده تنها شکست آنها از 14 بازی خانگی قبلی در لیگ قهرمانان بود و همچنین در 7 دیدار از 11 دیدار اخیر با تیم‌های پرتغالی، آن‌ها پیروز شده اند. 

استحکام پورتو در صحنه فوتبال پرتغال توسط اسپورتینگ لیسبون در فصل 21-2020 به پایان رسید و شاگردان سرخیو کانسیکائو در نبرد مورد انتظار شنبه تلاش کردند تا قدرت خود را به قهرمان فصل گذشته اثبات کنند. از پنج بازی در فصل جاری اسپورتینگ و پورتو هر کدام به سه پیروزی دست پیدا کرده‌اند.

پورتو به غیر از موفقیت در لیگ پرتغال به دنبال این است که برای پنجمین بار طی شش فصل اخیر دور حذفی را پشت سر بگذارد اگرچه آنها ابتدا باید در گروهی که اتلتیکومادرید، لیورپول و میلان حضور دارند جواز صعود را کسب کنند. پورتو حداقل می‌تواند 15 بازی بدون شکست را در تمام بازی‌ها از زمان شکست اول خود مقابل چلسی در مرحله یک چهارم نهایی سال گذشته داشته باشد. این نکته قابل توجه است آنها در چهار بازی از 5 بازی خارج از خانه اخیر خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان به برتری رسیده‌اند.

اتلتیکومادرید - پورتو: تقابل مهدی طارمی با قهرمان لالیگا

اتلتیکو در مرحله گروهی مسابقات 2013-2014 پیروزی 2-0 و 2-1 مقابل پورتو کسب کرد -جایی که در فینال مقابل رئال مادرید شکست خورد- اما تیم پرتغالی یک برد 3-0 به یاد ماندنی را در ویسنته کالدرون کسب کرد. در سال 2009، جایی که رادامل فالکائو در مقابل تیم آینده خود گلزنی کرد و خوش درخشید.

یکی از نکات بسیار جالب این مسابقه برای طرفداران ایرانی لیگ قهرمانان اروپا، حضور مهدی طارمی در ترکیب اصلی پورتو مقابل قهرمانی فصل گذشته لالیگا خواهد بود. مهدی طارمی پس از حضور در مسابقات انتخابی جام جهانی قطر به همراه تیم ملی ایران به پرتغال بازگشت و برای این دیدار حساس آماده شده است.

اتلتیکومادرید - پورتو: تقابل مهدی طارمی با قهرمان لالیگا

طارمی از قیچی برگردان فصل گذشته مقابل چلسی در دور حذفی لیگ قهرمانان که به عنوان بهترین گل فصل هم انتخاب شد اکنون مهاجم مورد علاقه طرفداران پورتو و همچنین شانس اول گلزنی تیمش در بازی حساس امشب است. با توجه به حضور میلان و لیورپول در گروه B تیم پورتو به عنوان یکی از شانس‌های عدم صعود به دور بعدی شناخته می‌شود ولی طارمی و یارانش آماده هستند تا با شروع مقتدرانه به دنبال اثبات شایستگی‌هایشان باشند.

مسلما طارمی و دیگر مهاجمان پورتو برای گلزنی در بازی امشب کار دشواری خواهند داشت. اگرچه فصل پیش اتلتیکو در لیگ قهرمانان مقابل 7 گل زده 11 گل دریافت کرده بود اما عملکرد آنها در لالیگا موجب شد که یان اوبلاک بهترین بازیکن فصل شناخته شود. او فصل پیش طی 38 بازی 18 کلین شیت داشت و 25 گل دریافت کرده بود. اوبلاک با 103 مهار موفق به ثبت آمار مهار 80 درصد از ضربات به سمت دروازه‌اش شده بود که این نشان می‌دهد که کار سختی امشب پیش روی طارمی خواهد بود.

طارمی فصل پیش در لیگ پرتغال طی 34 بازی موفق به ثبت 16 گل شد و در فصل جاری از 5 مسابقه‌ای که به میدان رفته تنها یک گل به ثمر رسانده است. او در 6 بازی فصل پیش لیگ قهرمانان اروپا دو گل به نام خودش ثبت کرده بود و برای بازی امشب هم مصمم خواهد بود که برای نمایش توانایی‌هایش مقابل قهرمان لالیگا در گلزنی و نتیجه گیری تیمش تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز