خبرگزاری کار ایران

درباره مارسل جیکوبز: چطور قهرمان پرش سریع‌ترین مرد جهان شد؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۷۹۴

برای اولین بار در تاریخ یک ایتالیایی به عنوان سریعترین مرد جهان شناخته می‌شود.

به گزارش ایلنا، لامونت مارسل جیکوبز یکشنبه شب فینال دوی 100 متر مردان را فتح کرد و جهان را شوکه کرد زیرا با کسب اولین مدال طلای ایتالیا در این مسابقات تاریخ سازی شد. این اولین بار از سال 2004 است که کسی که اوسین بولت نیست این عنوان را به دست می‌آورد. با این حال، بسیاری پیش بینی نمی‌کردند که جیکوبز جانشین قهرمان جامائیکایی شود.

این یک سفر عجیب برای جیکوبز بود، که در ال پاسو، تگزاس در 1994 متولد شد، از مادری ایتالیایی و پدری آمریکایی. او در یک ماهگی به همراه مادرش به اروپا رفت. این ورزشکار با استعداد قبل از اینکه به دو و میدانی برسد، تعدادی از ورزش‌ها را امتحان کرد، اما موفقیت او در همان ابتدا از پیست دویدن به دست نیامد.

این ورزشکار 26 ساله ابتدا در بخش پرش طول فعالیت می‌کرد. جیکوبز در 21 سالگی عنوان قهرمانی پرش طول کشور را در مسابقات قهرمانی ایتالیا 2016 با ثبت رکورد مسافت 7.89 متر به دست آورد.

تنها دو هفته قبل از آن، او در مسابقات قهرمانی پرش سه گام زیر 23 سال ایتالیا به ارتفاع 8.48 پریده بود. با این حال، علیرغم استعداد آشکار او در دو و میدانی، او حتی در مورد این که چه کسی ممکن است فینال 100 متر در توکیو شرکت کند، صحبت نکرده بود.

حمله به مدال توکیو

جیکوبز نام خود را در پیست دوی 100 متر تا سال 2018 مطرح نکرد تا زمانی که اولین عنوان قهرمانی کشوری خود را کسب کرد و به شکستن رکورد 10 ثانیه نزدیک شد. سپس ، اوایل امسال، او در مسابقات داخل سالن اروپا در لهستان، 60 متر مردان را در 6.47 ثانیه به پایان رساند. این سریع ترین زمان جهان در سال جاری بود و یک رکورد جدید برای این ورزشکار ایتالیایی بود.

او در اولین رویداد خارج از سالن خود در سال، رکورد جدید ایتالیا را در ماده 100 متر ثبت کرد و زمان 9.95 ثانیه را پشت سر گذاشت. با این حال بسیاری از افراد به این ایتالیایی توصیه نکردند که معتبرترین رویداد خود را در المپیک توکیو برگزار کنند.

"این رویای کودکی من بود"

اما در یکی از بهترین لحظات بازی‌های المپیک تاکنون، جیکوبز با شکست یک میدان پر از ستاره‌های نام آشنا، به تسلط 25 ساله دوندگان سرعت از قاره آمریکا پایان داد. شروع نادرست از ژارلن هیوز بریتانیایی چندان نتوانست او را متوقف کند.

ستاره ایتالیایی در نیمه دوم مسابقه به یک پیروزی شگفت انگیز رسید تا با رکورد اروپا در 9.80 ثانیه به پیروزی برسد. فرد کرلی از ایالات متحده آمریکا، که تا همین اواخر یک متخصص ماده 400 متر بود، مدال نقره را با 9.84 ثانیه دریافت کرد، در حالی که آندره دگراس از کانادا در دقایق پایانی برنده شد و در 9.89 ثانیه برنز گرفت.

جیکوبز اولین اروپایی است که پس از لینفورد کریستی بریتانیایی در بارسلونا در سال 1992 عنوان قهرمانی ماده 100 متر المپیک را کسب کرد. "برنده شدن در بازی‌های المپیک رویای دوران کودکی من بود. بدیهی است که یک رویا می تواند به چیزی متفاوت تبدیل شود، اما اجرای این فینال و برنده شدن آن یک رویاست که به حقیقت پیوست. می خواهم از خانواده ام که همیشه از من ، فرزندانم و مادرم که از بچگی طرفدار شمارهیک1 من بوده اند و تیمی که مرا دنبال کرده اند و کسانی که از من حمایت می کنند، تشکر کنم. "

در یکی دیگر از لحظات به یاد ماندنی بازی های توکیو، جیکوبز لحظاتی بعد از کسب مدال طلا در ماده خود توسط قهرمان پرش ارتفاع ایتالیایی یعنی جیانمارکو تانبری مورد استقبال قرار گرفت. تامبری و معتز برشیم از قطر به طلای مشترک المپیک دست پیدا کرده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز