خبرگزاری کار ایران

اتفاقات عجیب درباره متین بالسینی از زبان مربی‌اش؛

کاوه بیک اوغلی: متین از بی‌تجرگی صحبت‌هایی کرد که رسانه های خارجی از آن سو استفاده کنند/ همانطور که تشویق اش می‌کنم اینبار رفتار و صحبت هایش را تایید نمی‌کنم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۸۵۱

کاوه بیک اوغلی مربی متین بالسینی شناگر المپین ایرانی گفت: اخلاق حرفه ای و احترام به قوانین رفتاری کشورمان برای من خیلی اهمیت دارد و مهم تر از نتیجه است.

کاوه بیک اوغلی مربی متین بالسینی تنها نماینده کاروان شنا ایران در مسابقات المپیک در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره شکستن رکورد شنای ایران و کسب سهمیه المپیک اظهار داشت: حدود دوسال است که با متین کار می‌کنم. ما از جایی شروع کردیم که خیلی با رکوردهای استاندارد جهان فاصله داشتیم و اول به رکوردهای ایران نزدیک شدیم و سپس طی 5مرتبه توانستیم رکوردهای شنای 200 پروانه را بشکنیم.

 وی در ادامه افزود: متین بالسینی دومین شناگر تاریخ شنا ایران است که در المپیک رکورد ثبت کرد. رکوردی که 12 سال در ایران تغییر نکرده بود را ما توانستیم بشکنیم. پس از آن 5مرتبه دیگر هم در مسابقات متفاوت شرکت کردیم و نتیجه اش را در المپیک توکیو مشاهده نمودیم. متین خیلی بالاتر از شنای ایران شنا کرد و در ایرن در حال حاظر کسی مثل او نتوانسته این رکورد را به ثبت برساند و با اختلاف 200 متر پروانه را زیر 2 دقیقه شنا کرد. اخیرا در تمرینات بارها رکورد 200 متر پروانه را زده بود و بهتر از نتیجه مسابقه اش در رقابت های المپیک توکیو تمرین می‌کرد. اما شرایط و فشار مسابقه باعث شد کمی بالاتر رکورد بزند، درکل متین پرچم کشورمان ایران را بالا برد. 

بیک اوغلی در خصوص همراهی نکردن متین بیان کرد: متاسفانه امکانش نبود که همراهی‌اش کنم. خیلی از این راهی که با متین تا به امروز آمده ام آنلاین در ارتباط بودیم و از انگلستان ارتباط تلفنی برقرار می‌کردیم من در انگلستان زندگی می‌کنم. روزانه 7 الی 8 ساعت برنامه تمرینی اش را آنالیز می‌کردم و گام به گام در تمام مسیر همراهش بوده ام.  ساعت 3 صبح باید از خواب بیدار می‌شدم و متین را همراهی می‌کردم به تایم ایران ساعت 6 بود و باید برنامه هایش را با او هماهنگ می‌کردم و گاهی آموزش می‌دادم. من باید به متین درس شنا می‌دادم چون با استایل شنای استاندارد تفاوت داشت و خیلی موارد دیگر، با وجود همه مشکلات جنگیدیم و دست از تلاشمان برنداشتیم. دوسال از زندگی ام را برای متین گذاشتم و متین موفق شد بهترین شناگر ایران بشود و در آن تایمی که فدراسیون جهانی اعلام کرده بود بالاترین امتیاز را ثبت کند. درپنج هفته ایی که ما فرصت داشتیم تا مسابقات المپیک، ما با بزرگترین چالش ها مواجه شدیم اما توانستیم با هرآنچه در دست داریم تلاش کنیم، ناامید نشویم و به هدف‌مان فکر کنیم.

بیک اوغلی افزود: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم مسابقه ندادن هست، باید شناگری که اهداف بزرگ دارد مرتب مسابقه بدهد تا بازخورد بگیرد و پیشرفت کند. متین 3الی 4ماه زیر رکود ثبت شده در المپیک اش را تمرین می‌کرد. شنا ورزش خیلی سختی است و خیلی  فشار روی مربی و ورزشکارش وجود دارد. باید حمایت وجود داشته باشد.

وی از اهداف بلند مدت متین گفت: یک برنامه 8 ساله برای متین گذاشته ام که همینطور که به جلو حرکت می‌کند بتواند کم کم به بهترین استاندارد های دنیا برسد و در المپیک 2024پاریس بتوانیم به عملکرد بهتری دست پیدا کنیم و در المپیک 2028 لس آنجلس متین بتواند به عنوان اولین ایرانی در فینال شنا کند.در فاصله ایی که تا المپیک بعدی وجود دارد متین باید برای مسابقه قهرمانی جهان و لیگ جهانی شنا که ورودی کسب کرده است آماده شود. همچنین مسابقات قهرمانی آسیا را داریم که متین با پیشرفت کنونی‌اش می‌تواند در فینال شنا کند و احتمالا بتواند مدال کسب کند.

وی در خصوص برنامه های کوتاه مدت پس از المپیک افزود: بعد از یک استراحت دو هفته ای کوتاه تمرینات را آغاز می‌کنیم و برای مسابقات بعدی مان آماده می‌شویم. اولین مسابقه در قطر برگزار می‌شود و پس از آن در ابوظبی مسابقه قهرمانی جهان است که تمام تمرکزمان را می‌گذاریم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم.

بیک اوغلی در پاسخ به خبرنگار ما درباره اتفاقات پس از مسابقه متین بالسینی در المپیک و استقبال نکردن در فرودگاه گفت: ما همه می‌دانیم در کشورمان ممکن است خیلی مشکلات در زمینه ورزش وجود داشته باشد، از برنامه ریزی تا سخت افزار و خیلی موارد دیگر که ورزشکاران ما نتوانند در استاندارد ایده آل جهانی تمرین کنند اما همه اینها دلیل نمی‌شود که ما در مسابقات المپیک درباره مشکلاتی که به خانواده بزرگ ورزش ارتباط دارد صحبت کنیم و متاسفانه بی‌تجربگی متین باعث شد صحبت هایی کند که خیلی از رسانه های خارجی از آن سوءاستفاده کنند. این موضوع باعث شد یک چهره اشتباه از کشور عزیزمان ایران و ورزش‌مان به دنیا نشان داده شود.

وی ادامه داد: اخلاق حرفه ای و احترام به قوانین رفتاری کشورمان برای من خیلی اهمیت دارد و مهم تر از نتیجه است. باید بگویم من متین را دوست دارم  و همانطور که تشویق اش می‌کنم اینبار رفتار و صحبت هایش را تایید نمی‌کنم و به همین دلیل تصمیم گرفته ام صبر کنم و بعد از برگشتن رئیس فدراسیون شنا از توکیو در حضور ایشان همدیگر را ملاقات کنیم و در خصوص این مسائل صحبت کنیم.

وی در آخر خاطر نشان کرد: من به متین کمک کردم چون ایرانی هستم و هدف من کمک به بچه های ایران است که پدرم زمانی که در قید حیات بود ازمن خواسته بود روزی به ایران بیایم و به مردم کشورم کمک و خدمت کنم. من دوسال از زندگی ام را برای متین گذاشتم و قرادادم با خداوند بود. همیشه سعی کردم قبل از اینکه به ورزشکارم شنا آموزش بدهم به او انسان بودن، خوب بودن، سالم بودن وزندگی حرفه ای را یاد بدهم تا محبوب باشد و به هر جایگاهی که می‌رسد همه اورا دوست داشته باشند. من در قبال کاری که انجام داده‌ام یک پوند هم دریافت نکرده‌ام و خیلی ها فکر کردند من قرارداد چند صد میلیونی بسته ام در صورتی که اصلا اینطور نبوده است. دوست داشتم اینکار را انجام بدهم و امیدوارم در آینده شنای ایران 10 متین داشته باشد و پرچم ایران عزیزمان را با افتخار بالا ببرند این آرزوی من است.در آخر تشکر می‌کنم از رئیس محترم فدراسیون شنا آقای دکتر رضوانی که در این مسیر همراهمان بوده، کمیته ملی المپیک و آقای دکتر صالحی امیری که افتخار ملاقات با ایشان را داشته ام، همچنین از آقای فرید فتاحیان که خیلی به من کمک کردند و در آمدن من به ایران نقش بسیار بزرگی داشتند تشکر می‌کنم وهمچنین از همه‌ی دوستانی که در این راه حمایت‌مان کردند تشکر و قدردانی می‌کنم و آرزوی موفقیت روز افزون دارم برای ورزش ایران مخصوصا خانواده ی بزرگ شنا.

 

 

گفتگو از: محدثه بخشی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز