خبرگزاری کار ایران

رئیس دپارتمان مسابقات بین المللی فدراسیون فوتبال : فساد در گذشته هم بود اما فضای مجازی برای انتشار نبود

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۷۲۷

دهقانی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو عنوان کرد : در زمان مدیریت آقایان صفایی و دادکان ، شبکه های اجتماعی وجود نداشت و اینترنت به گستردگی امروز نبود به همین دلیل اخبار فساد و تبانی انتشار گسترده نداشت .

به گزارش ایلنا، علی دهقانی ، رئیس دپارتمان مسابقات بین المللی فدراسیون فوتبال و غلامعلی هنرپیشه ، رئیس هیئت فوتبال استان فارس در ارتباط تلفنی با برنامه « ورزش بدون ویرایش » درباره تبانی درلیگ دسته اول و دسته دوم و معضل شرط بندی گفتگو کردند.

دهقانی در آغاز با بیان این که فعالیت ایجنت ها در فوتبال اشاره کرد و گفت : ایجنت یا کارگزار در فوتبال تمام کشورها شناخته شده است ، کارکرد خاص خود را دارد و حتی فیفا هم آن را به رسمیت شناخته است و سالیانه فعالیت ایجنت ها را در قالب یک فایل پی دف اف ارائه می دهد اما در ایران به اشتباه نام دلال بر آن گذاشته ایم .

وی در واکنش به گفته قاسم پناهگر مبنی بر این که دلالی و فساد در دوره آقایان صفایی و دادکان وجود نداشت ، گفت : در آن زمان شبکه های اجتماعی وجود نداشت و اینترنت به گستردگی امروز نبود یعنی در آن زمان هم این مسائل وجود داشت اما مانند امروز انتشار پیدا نمی کرد .

به گفته رئیس دپارتمان مسابقات بین المللی فدراسیون ، تخلفات و احکامی که در گذشته صادر می شده است کمی با هم تناقض داشته است . به عنوان مثال در گذشته اگر فردی در لیگ برتر که توجه و دقت بر آن زیاد است تخلف می کرد ، او را به سطح پایین تر که نظارت کمتر است می فرستاندند اما فدراسیون جدید این قول را می دهد که بابت هر تخلف ، تنبیه  متناسب را اعمال کند تا وضعیت فعلی به آرامش مطلوب برسد.

دهقانی در پاسخ به پرسش مجری رادیو گفت‌وگو درباره برنامه فدراسیون آقای عزیزی خادمی برای فوتبال پایه و مبالغ هنگفتی که در این بازار رد و بدل می شود ، گفت : اگر بخواهیم چشم هایمان را ببندیم و مشکلات را نبینیم به ریشه دواندن فساد کمک کرده ایم و از سویی اگر بخواهیم همه چیز را آلوده بنگریم ، چالشی حل نخواهد شد .

وی با تاکید بر این که فدراسیون جدید قصد هیچ گونه مماشات و سازش با متخلفان و فساد را ندارد ، اظهار کرد : فدراسیون جدید به محض این که کار خود را آغاز کرد ، ساختمان و سپس میزبانی را از آن گرفتند یعنی هر مشکلی که حل می شد بلافاصله مسئله جدیدی اضافه می شد . درواقع مشکلات پیوسته و سلسله وار توان را از فدراسیون گرفته است که بر روی مشکلات ریشه ای که از گذشته به ارث رسیده است ، تمرکز کند.

در بخش دیگری از برنامه « ورزش بدون ویرایش » ، غلامعلی هنرپیشه عنوان کرد : در طول فصل هر چه به انتهای مسابقات نزدیک می شدیم نگرانی ما افزایش پیدا می کرد چرا که شاهد فساد و تبانی ها بودیم .

وی گفت : سال گذشته فردی با من تماس گرفت و ادعا کرد با دریافت مبلغی ، می توانند تیم فجر سپاسی را به نتیجه مورد نظر برساند اما خوشبختانه این تیم با بازی های سالم و تلاش بی وقفه با وجود مشکلات مالی ، به لیگ برتررسید.

رئیس هیئت فوتبال استان فارس خاطر نشان کرد : با شناختی که از آقای عزیزی خادم دارم مطمئنم در برابر این مسائل سکوت نمی کنند . اثبات تبانی کار بسیار پیچیده و مشکلی است اما خواهشی که از فدراسیون داریم این است که پس از محرز شدن فساد ، با آن برخورد قاطع داشته باشند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز