خبرگزاری کار ایران

سلطانی­ فر: دستاوردهای دولت تدبیر و امید برای جوانان حائز اهمیت است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۹۵۰

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در هیچ جامعه ی ناآرامی، توسعه تحقق نمی یاید، اظهار داشت: این دوره یکی از آرام‌ترین و هماهنگ ترین دوره های مدیریتی در ورزش کشور بوده که با بیشترین همکاری و همگرایی بین ارکان تصمیم گیری و مدیران عالی ورزش کشور به دستاوردهای مهمی دست پیدا کردیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، وزیر ورزش و جوانان در نشست شورای معاونین وزارت­خانه با اشاره به تلاش­های مسئولین و همکاران این دستگاه پرمخاطب، از مسوولان فعال در بخش­های مختلف که با اهتمام ویژه­ در اجرای سیاست­ها و برنامه ­های وزارتخانه و دولت در چهار سال ‌و هشت ماه گذشته باعث پویایی دو حوزه ورزش وجوانان شدند، قدردانی کرد .

وی در ادامه از تدوین، به روز رسانی و اجرای اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی که جزیی از وظایف و‌ برنامه­های دولت و در قالب سند توسعه و چشم انداز کشور و برنامه پنج ساله ششم بوده، خبر داد و هدف از انجام این مهم را برداشتن گامهای اساسی در راستای توسعه امور ورزش به خصوص در ابعاد همگانی، روستایی و عشایری، قهرمانی، بانوان، توسعه زیرساخت­ها و استعدادیابی اعلام کرد.

دکتر مسعود سلطانی فر درادامه توسعه سازمان های مردم نهاد ، ایجاد خانه های جوان، افزایش تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ،راه اندازی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده، کارآفرینی، مشارکت­های اجتماعی و جانشین­پروری را بخشی از اقدامات توسعه ای در حوزه جوانان دانست .

وی با مهم خواندن دو حوزه ورزش وجوانان در کشور این نکته را متذکر شد که با وجود شرایط حساس ورزش و قضاوت­های بسیار، بااهتمام وِیژه تلاش شد با صبر و سعه صدر در راه محقق ساختن اهداف وزارتخانه، با هیچ مجموعه ای درگیر حواشی نشود.

وزیر ورزش وجوانان در ادامه نقطه نظرات کارشناسان در خصوص تعامل میان این وزارتخانه با جامعه مخاطبش را مورد توجه قرار داد و گفت : این دوره از آرام‌ترین دوره های مدیریتی در ورزش کشور بوده و بیشترین همکاری و همگرایی بین ارکان تصمیم گیری و مدیران عالی ورزش کشور از جمله وزارت ورزش و جوانان، کمیته­های ملی المپیک و پارالمپیک، فدراسیون ها و ادارات کل استانی وجود داشته است.

دکتر سلطانی فر با بیان اینکه محوریت قانون در اجرای امور مختلف وزارتخانه از مهمترین نکاتی است که طی این سال ها مورد توجه ویژه قرار گرفته، دراین خصوص به تصویب قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، تهیه دستورالعمل ها و قوانین مختلف از جمله اساسنامه کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک، تصویب لایحه نظام جامع باشگاه داری و تعیین و تغییر ماهیت حقوقی فدراسیون ها اشاره کرد .

وی همچنین درباره وضعیت اساسنامه فدراسیون های ورزشی گفت : اساسنامه فدراسیون های ورزشی هم یک سال و نیم پیش توسط دولت تصویب شد و تاییدیه شورای نگهبان را گرفت.

وزیر ورزش و جوانان با در خصوص بازدیدهای استانی اش در سالهای گذشته این نکته را مورد توجه قرار داد که هدف از انجام این مهم با توجه به رویکردی که داشتیم بخشی از سفرهای استانی را به بازدید از اماکن ورزشی ملی و استانی در دست احداث اختصاص دادم تا تمرکز مدیران استانی و ستادی به این سمت سوق داده شود. در این بخش نیز اتفاقات خوبی روی داد که پنج شنبه گذشته در چند محور، گزارش دقیقی را در حضور جناب آقای رییس جمهور به هنگام افتتاح پروژه های عمرانی به مردم ارائه کردیم.

وی در ادامه با بیان اینکه حدود 5 هزار و 500 پروژه ورزشی در کل کشور به غیر از خانه های ورزشی روستایی تکمیل و به بهره برداری رسیده اظهار داشت: تعداد خانه های ورزش روستایی در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید حدود 600 مورد بود که هم اکنون به مرز ۷ هزار مورد رسیده که نشان دهنده افزایش ۱۲ برابری و رشد ۱۲۰۰ درصدی است.

دکتر سلطانی فر با اشاره به سیاست عدالت محوری و توسعه متوازن زیر­ساخت­ها و امکانات در دولت تدبیر و امید، گفت: در بخش ایجاد امکانات مناسب برای مردم عزیزمان در مناطق محروم و کمتر برخوردار روستایی، مرزی و عشایری، سیاست توسعه زمین های مینی فوتبال مصنوعی به شدت مورد استقبال قرار گرفت و کاری که حدود ۵ سال قبل آغاز شده بود، به همه استان ها تسری داده شد و از 311 زمین چمن مصنوعی به حدود 2 هزار و 500 مورد در مناطق مختلف کشور رسیدیم و ظرف 4 ماه آینده نیز 200 مورد دیگر آماده افتتاح و بهره­برداری خواهد بود.

وی با اشاره به افتتاح سالن های ۶ هزار نفری سنندج، ساری و شیراز و ۳ سالن سرپوشیده دو و میدانی در بروجن، خرم آباد و اردبیل، افزود: در حال حاضر از ۲۵مرکز استان دیگر، ۲۴ استان آن دارای استادیوم ۱۵هزار نفری هستند و استادیوم زنجان نیز در حال ساخت و تکمیل است.

وزیر ورزش و جوانان اتمام ورزشگاه ۷۵ هزار نفری نقش جهان اصفهان در سال 95، افتتاح ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس شیراز در سال ۹۶ و بهره برداری از پیست های دوچرخه سواری گیلان و کرمان را از جمله دستاوردهای بزرگ این دولت نام برد که در دوره های قبل عملیات ساخت آن آغاز شده بود اما با پیگیری و تلاش ویژه در این دوره تکمیل و آماده بهره­برداری ملت عزیز ایران شد.

وی ضمن اشاره به آمار پروژه‌های نیمه تمام در آغاز حضور خود در این وزارتخانه اظهارداشت: حدود ٩ هزار پروژه نیمه تمام وجود داشت و اکنون این تعداد به کمتر از سه هزار و 500 مورد می‌رسد.

دکتر سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش دستاوردهای ورزش قهرمانی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: بازی‌های آسیایی جاکارتا با کسب 62 مدال رنگارنگ که بیشترین تعداد مدال را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای کشورمان به ارمغان آورد. موفقیتها در مسابقات کشورهای اسلامی، مسابقات داخل سالن ترکمنستان، جام جهانی فوتبال ٢٠١٨ و فینالیست شدن متوالی باشگاه های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا بخشی از نتایج ارزشمندی است که برای کشورمان به دست آمده است.

وی ادامه داد: صعود از مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال همراه با افتخارات تازه‌ای مانند غلبه بر بحرین در زمین این کشور برای نخستین بار و برد عراق پس از ١١ سال، از نتایج خوبی بود که در این دولت رخ داد.در لیگ قهرمانان آسیا ٣ تیم از ۴ تیم ایرانی از مرحله گروهی صعود کردند و وارد مرحله حذفی شدند که در غرب آسیا از ٨ تیم حاضر در این مرحله، ٣ تیم از ایران حضور دارند که اتفاق خوبی برای کشورمان است.

وزیر ورزش و جوانان درخصوص مسائل مرتبط به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: کسانی که می گویند سرخابی های پایتخت مشکلات زیادی دارد به اعتقاد من اینگونه نیست و هر دو تیم، در شرایط خوبی، فعالیت هایشان را پیگیری می کنند.

وی پرداخت بدهی‌های دو باشگاه بزرگ، پرطرفدار و مردمی پایتخت، بدون یک ریال ارز و اعتبار دولتی، حق پخش تلویزیونی و بلیت فروشی را از اهم اقدامات ۴ سال و نیم گذشته عنوان کرد و افزود: برای خصوصی سازی این دو باشگاه نیز تمام حسابرسی ها انجام و مجامع آن دو برگزار شده و اکنون سرخابی های پایتخت در آستانه ورود به بازار سرمایه هستند.

دکتر سلطانی فر افزود: بیش از دو ماه است که تمام امور مربوط به ورود استقلال و پرسپولیس به بازار سرمایه و خصوصی سازی در این وزارتخانه انجام شده و در سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس و اوراق بهادار درحال پیگیری است. از منظر ما تمام مدارک، مستندات، گزارشات، اطلاعات و اسناد مورد نیاز تحویل تمام دستگاه های اصلی مرتبط باخصوصی سازی شده و کار ما در این بخش به پایان رسیده و مشکلات مالی مقطعی آنها نیز بزودی برطرف می شود.

وی در ادامه با مطلوب خواندن عملکرد ورزشی دو تیم استقلال و پرسپولیس گفت: یکی از این تیم ها شانس قهرمانی در لیگ برتر ایران و دیگری شانس قهرمانی در جام حذفی را دارد. این دو تیم در آسیا هم از مرحله گروهی صعود کرده اند و در بهترین شرایط خودشان به سر می‌برند.

وزیر ورزش و جوانان با مطلوب خواندن وضعیت مالی دو تیم پایتخت افزود: درحال حاضر پرسپولیس بیش از 3 میلیون و ۱۰۰هزار دلار که معادل ۸۰ میلیارد تومان می شود در کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد که با وصول آن بخش اعظمی از مشکلات مالی این تیم رفع خواهد شد، وضعیت مالی استقلال نیز با کمک کارگزاری که دارند نگران کننده نیست.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به کسب 68 سهمیه حضور در بازی های المپیک گفت: در این رقابت ها ۶۶ نفر از ملی پوشان کشومان در رشته های مختلف حضور دارند که ۱۰ نفر از آنان بانوان هستند. علاوه بر کسب بیشترین تعداد سهمیه المپیک نسبت به ادوار گذشته، توانستیم در دو رشته تیمی والیبال و بسکتبال به این رویداد مهم ورزشی راه پیدا کنیم.

دکتر سلطانی فر در مورد توسعه ورزش روستایی نیز به برگزاری نخستین دوره جام خوشه­چین اشاره کرد و گفت: نزدیک به هفتصد هزار نفر از نوجوانان و جوانان روستایی و عشایری از سراسر کشور در این رقابت بزرگ شرکت کردند. در دو دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور هم بیش از 37 هزار نوجوان و جوان ایران حضور داشتند.

وی با اشاره به برنامه های حوزه جوانان گفت: تعداد سازمان های مردم نهاد جوانان پیش از سال ۹۲ کمتر از 82 مورد بود که اکنون این عدد به 3هزار و 760 مورد یعنی رشدی معادل 40 برابری رسیده است.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: راه­اندازی بیش از 142 خانه جوان و 430 مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در سراسر کشور و پرداخت 1.318.390.396میلیون ریال تسهیلات قرض­الحسنه ازدواج به زوج­های جوان بخش دیگری از دستاوردهای دولت تدبیر و امید برای جوانان عزیز کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز