خبرگزاری کار ایران

کارشناس بسکتبال در انتقاد از لیست بازیکنان المپیکی مطرح کرد؛

خیانت بزرگ شاهین طبع با انتخاب دورگه‌های بی‌کیفیت

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۳۶۲

رضاپور در مصاحبه با رادیو گفت‌وگوعنوان کرد: در حوزه اجتماعی خیانتی که به ورزش بسکتبال شده است در هیچ دوره‌ای نشده است چرا که دورگه‌هایی با کمترین عملکرد و پایین ترین کیفیت به تیم ملی راه یافته‌اند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ افشین رضاپور، کارشناس بسکتبال در ارتباط تلفنی با برنامه « ورزش بدون ویرایش » درباره بسکتبال و وضعیت تیم ملی ایران برای حضور در رقابت‌های المپیک گفتگو کرد.

رضاپور با یادآوری این که مربیان تیم ملی در سه سال گذشته داخلی بوده‌اند، خاطرنشان کرد: مربیان خارجی مربوط به دوره پیشین فدراسیون بود و در سال‌های اخیر مربیان ایرانی سکاندار هدایت تیم ملی بسکتبال بوده‌اند.

* استعداد یابی بدون پرورش صحیح

وی در پاسخ به پرسش شنونده رادیو گفت‌وگو درباره استعدادیابی فدراسیون، اظهار کرد: به زعم فدراسیون بسکتبال در حال حاضر این فرآیند در انجام است و تیم ملی جوانان که شب گذشته به مصاف صربستان رفت از میان 700نفر از استعدادهای این ورزش برگزیده شده است.

این کارشناس بسکتبال خاطرنشان کرد: به طور قطع استعدادیابی صورت می‌گیرد اما وقت آن رسیده است که در روش‌های آن تجدید نظر کنیم و به این موضوع تمرکز کنیم که نوجوانان برای پرورش استعداد زیر نظر چه کسانی قرار می‌گیرند و چگونه به تیم ملی می‌رسند. همچنین نباید افرادی که در فرآیند استعدادیابی برگزیده نمی‌شوند را رها کرد.

* سرمربی دورگه‌های بی کیفیت را به بازیکنان خوب نرجیح داد

رضاپور از شیوه انتخاب بازیکنان توسط سرمربی تیم ملی انتقاد کرد و گفت: آقای مهران شاهین طبع و مدیران ورزش بسکتبال باید انصاف بیشتری در گزینش بازیکنان به کار می‌گرفتند و در این تصمیم که سه بازیکن دو رگه را انتخاب کنند دقت بیشتری می‌کرد و از جوانان کشور بهره می‌بردند. مجموعه فعلی شامل سرمربی، آقای مسعود قاسمی و... خود را مسئول و پاسخگو نمی‌دانند.

وی با تاکید بر این که مشکلات این رشته در دوره پیش خیلی زیاد بود، گفت: امثال شاهین طبع پرورش یافته فدراسیون پیشین هستند. فدراسیونی که کوتوله است و توانایی کنترل چنین افرادی که با وجود فضای جولان، با یک برچسب دکتر و با ژست فاتحانه کاری می‌کنند که پیشتر رخ نداده است.

* خیانت بزرگ به ورزش بسکتبال

این کارشناس ورزشی درباره تبعات اجتماعی وضعیت فعلی هشدار داد و گفت: در حوزه اجتماعی خیانتی که به ورزش بسکتبال شده است در هیچ دوره‌ای نشده است چرا که دورگه‌هایی با کمترین عملکرد و پایین ترین کیفیت به بازی گمارده شده‌اند اما افرادی مانند سجاد مشایخی که 10 سال برای راه یافتن به المپیک تلاش کرده‌اند، از این رقابت‌ها باز می‌مانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز