خبرگزاری کار ایران

بررسی عملکرد تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها از نگاه کارخانه

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۰۲۱

مصطفی کارخانه درباره عملکرد تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها گفت: بازیکنان والیبال اعتماد به نفس زدن سرویس‌های قدرتی با ریسک و سرعت بالا را در این رقابت‌ها پیدا کردند اما دریافت تیمی به شدت افت داشت.

به گزارش ایلنا و به نقل از رادیو گفت‌وگو، مصطفی کارخانه در ارتباط تلفنی با برنامه « ورزش بدون ویرایش » به ناکامی‌های تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملتهای 2021 ایتالیا اشاره کرد و گفت: باید توجه داشته باشیم که بازی‌های لیگ ملت‌ها به اتمام رسیده است اما والیبال ایران هنوز با اقتدار وجود دارد و باید در رقابت‌های المپیک شرکت کند.

وی با بیان این که عملکرد تیم ملی ایران در این رقابت‌ها خوب نبوده است، اظهار کرد: گرچه بازی نامطلوب بازیکنان تیم ملی قابل توجیه نیست اما تجربه‌های بسیار گران بهایی به دست آمد چرا که تیم ظرف مدت زمانی یک ماه در 15 بازی سطح بالا شرکت کرده است.

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال تاکید کرد: هدف ما از بازی‌های لیگ ملت‌ها آمادگی تیمی و جسمانی، دیدارهای تدارکاتی، هماهنگی تیم و کسب خودباوری و اعتماد به نفس جوانان برای حضور قوی تر در مسابقات المپیک بوده است.

کارخانه با یادآوری این که بازیکنان تیم ایران در این رقابت‌ها زدن سرویس‌های قدرتی با ریسک و سرعت بالا را به خوبی یاد گرفته‌اند، عنوان کرد: سرمربی جدید این باور و اعتماد به نفس را به بازیکنان ما القا کرد که می‌توانند این نوع سرویس را به خوبی اجرا کنند.

وی در ادامه بیان کرد: دفاع روی تور در این دوره از مسابقات در مقایسه با دوره‌های پیشین رشد چشمگیری را نشان می‌داد و در برخی از بازی‌ها رالی‌های والیبال به 35 ثانیه رسید که رکورد قابل توجهی به شمار می‌آید. همچنین در حمله قدرت بیشتری پیدا کرده بودیم.

از نظر کارخانه، افت و خیزهای این دوره از رقابت‌ها ناشی از چالش‌های پیش روی تیم ملی والیبال ایران بود که عدم تمرین تیمی در مدت طولانی و سرمربی تازه وارد یکی از آنها بود.

مدیر فنی سابق تیم‌های ملی والیبال تاکید کرد: تیم ملی ایران از نظر روانی دچار نوسان‌هایی بود و بازیکنان ما در برخی از تکنیک‌ها از مهارت کافی برخوردار نبودند و ایرادات بنیادی داشتند که به آموزش‌های مربیان و کمیته آموزش فدراسیون والیبال مرتبط است.

وی معتقد است با وجود این که یکی از برترین پاسورهای دنیا را در اختیار داریم از نظر دریافت تیمی افت داشتیم. همینطور از نظر آمادگی جسمانی برای چنین مسابقاتی باید خیلی زودتر اردو برگزار می‌کردیم.

کارخانه خاطرنشان کرد: شروع خوبی در بازی‌ها نداشتیم اما هفته‌های دوم با برد مقابل تیم‌های مطرحی چون ایتالیا و امریکا روند مثبتی را طی کردیم. در هفته‌های آخیر سرمربی به دنبال این بود که ترکیب اصلی را به کار بگیرد چرا که در بازی‌های المپیک باید با 12 بازیکن تیم را تعیین کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز