خبرگزاری کار ایران

فکر می‌کنم ورزش های دیگر اسمشان هم نمی‌آورند.

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۶۵۸

چون کشتی است و امید به مدال آوری بالاست در المپیک یعنی پررنگ تر نگاه می‌کنند فکر می‌کنم به ورزش های دیگر اسمشان هم نمی‌آورند.

رسول جزینی در  خصوص شرایط برگزاری اردوها گفت: با توجه به اردوهایی که برگزار شده ، مسابقات و تورنمنت ها طبق بر نامه ها پیش رفته وطبق انتظاراتی که داشتیم تا الان خداراشکر به اهدافمان رسیدیم. و سه اردوی دیگر باقیمانده تا المپیک و امیدداریم با دعای مردم و تلاش همه بچه ها بتوانیم افتخار آفرینی کنیم.

سرمربی کشتی فرنگی درباره اهداف کشتی گیران و شانس مدال آوری آنها بیان کرد: کشتی یک ورزش بی رکورد و غیرقابل پیش بینی است. و خیلی چیزها در مدال آوری و حتی رنگ مدال کشتی گیر تاثیر دارد، از جمله داوری و خیلی شرایط دیگرتاثیر گذار خواهد بود.

با توجه به شرایطی که بچه های ما دارند وبا توجه به شرایطی که حریفانشان دارند امیدداریم که بتوانند از شایستگی هایشان استفاده کنند  و هرچه که هستند را روز مسابقه از خود نشان دهند.

رسول جزینی در ادامه در خصوص آمادگی و انگیزه کشتی گیران تصریح کرد: مسابقات نشان داده که از لحاظ بدنی مشکلی ندارند. وروش درست تمرینی و نحوه مسابقات و نتیجه ها نشان می دهد برنامه ها درست دنبال شده و از لحاظ انگیزه از نظر جوان بودن بچه های ما انگیزه لازم را دارند. وتشنه این هستند که پرچم ایران را بالا ببرند.

وی در اد امه درباره تعویق المپیک و شرایط  کرونا گفت: از جهتی بعد مثبت دارد و از جهتی بعد منفی به همراه داشته. کلا کشتی در رکود قرار گرفت. شاید تمرین ها برگزار نشد متضرر شد و اردوهای تیم ملی برگزار نشد. این بخش منفی بوده و بخش مثبت این بود که به هرحال یک سال گذشت و بچه های ما که جوان تر بودند به پختگی بیشتری رسیدند.از این لحاظ اوضاع بهتر شد.

جزینی در خصوص انتخاب عادلانه کشتی گیراند و سهمیه اعزامی ها توضیح داد: هر کشتی گیر نقشه و راه مخصوص به خودش را داشت. و در آخر در سنگین وزن هم در مسابقات لهستان کشتی خودشان نشان داد که فرد شایسته  چه کسی است. بدون هیچگونه دخل و تصرف از طرف داوران ایرانی و کادر فنی بود که سپرده شد به مسابقات و کسانی که شایسته بودند درآمدند و البته کسانی که باختند هم افراد شایسته ایی بودند اما کشتی برد و باخت است و به هر حال یک نفری باید در می‌آمد که هادی ساروی در 97 کیلوگرم و  امین میرزازاده در 130 کیلوگرم موفق تر عمل کردند.

در ادامه در باره موج شایعات وجام تختی افزود: هیچ کشتی گیری مدعی نمونده که در این آمایش ها قرار نگیرد. در تورنمنت های مختلف وبیس کار که در جام تختی ایران بود و از آن به بعد منتخب هر کدام از این مسابقات در اردو ها و مسابقات قرار گرفتند تا به این انتخابی رسیدند. متذکر می‌شوم هر سرمربی هر کادر فنی مگر آبرویش را از سراه آورده است که 95 کیلوگرم را رها کند و 90 کیلوگرم را بگیرد. همه ی کادر فنی علی الخصوص سرمربی هم و غمشان بهترین کسی که می‌تواند نتیجه عالی کسب کند را انتخاب کند.

و بهترین گزینه های ما در مسابقات داخلی و خارجی انتخاب شدند. و این که یک نفر متخصص قهرمان شدن در ایران باشد برای ما کفایت نمی‌کند و حتما آزمایشات در مسابقات بین المللی ومسابقات خارجی باید پس می‌داده که من فکر می‌کنم عادلانه ترین روشی که وجود داشت که یک کشتی گیر از عهده کشتی گیرهای داخلی وبعد از عهده کشتی گیر های خارجی بر بیاید این کنکورهای مختلف معیار خوبی برای انتخاب بوده.

 

و کسانی الان عضو تیم ملی و اعزامی المپیک هستند از بهترین ها هستند.

 

در ادامه مربی کشتی فرنگی از حمایت ها نسبت به کشتی گفت: به نظر من اصلا هیچ حمایتی نبوده. یک حمایت در باره برگزاری اردو شرایط وامکاناتی که برای گذران اردوهاست که در حد فدراسیون که واقعا خوب برگزار می‌کنند با توجه به اوضاعی که دارند.و هرچه که لازم بوده برای برگزاری اردوها اعزام به تورنمنت ها با هر سختی  که وجود داشته انجام دادند.

ولی واقعا ما حرکتی، حمایتی از طرف وزارت ورزش وکمیته ملی المپیک که مشروط باشد در مورد کشتی گیران و مربیان ندیدیم. و لازم هست در این یک ماه باقیمانده تا المپیک هیچ مسئله انگیزشی لحاظ نشده است. بوی المپیک در ورزش کشتی نمی‌آید.

به هرحال چون کشتی است و امید به مدال آوری بالاست در المپیک یعنی پررنگ تر نگاه می‌کنند فکر می‌کنم به ورزش های دیگر اسمشان هم نمی‌آورند.

رسول جزینی در خصوص وعده جوایز میلیاردی بعد از المپیک بیان کرد: الان مسائل انگیزشی کشتی گیران چیست که به المپیک و جوایز برسند. مثل این می ماند که بگیم به هیچ فوتبالیستی هیچ کمک مالی نمی‌کنیم تا قهرمان جام جهانی شود.

هیچ وقت این اتفاق نمی‌افتد باید مسائل انگیزشی باشد تا درصد موفقیت بچه ها افزایش پیدا کند. این مسئله اصلا دیده نشده نه اینکه کم دیده شده و انگیزش قطعا تاثیر گذار خواهد بود. مسائل مادی و معنوی در مسائل انگیزشی که برای موفقیت می‌تواند خیلی تاثیر بگذارد.

در آخر از اصحاب رسانه ایی که در این مدت باقی‌مانده تا المپیک ورزش مارا حمایت می‌کنند. و این مدت باید حمایت بشود و از حاشیه دور شود و از کسانی که برای اطلاع ورزشمان کمک می‌کنند تشکر می‌کنم و تشکر ویژه از کسانی که دغدغه ورزش این مملکت را دارند و امیدوارم با دعای مردم بهترین نتیجه  حاصل شود چرا که المپیک می‌تواند یک دیپلماسی موفق برای ایران باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز