خبرگزاری کار ایران

دوباره نقل و انتقالات: مقصد این ستاره‌ها کجاست؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۶۷۴

با نزدیک شدن به فصل تابستان دوباره گمانه زنی پیرامون ستاره‌های دنیای فوتبال به مانند همیشه قابل توجه است.

به گزارش ایلنا، تابستان سال گذشته، نقل و انتقالات تا حدی تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های مالی ناشی از آن بود اما حالا که اوضاع کمی بهتر شده، می‌توان انتظار فعالیت بیشتری در تابستان پیش رو داشت بخصوص بازیکنان بزرگی که احتمال جدایی از تیم فعلی‌شان وجود دارد.

کریستیانو رونالدو یوونتوس، قرارداد تا ژوئن 2022

اینکه رونالدو در آخرین بازی فصل برابر بولونیا 90 دقیقه روی نیمکت نشسته بود، معنادار بود. بیانکونری به پیروزی نیاز داشت تا شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان را داشته باشد که در نهایت به آن رسید اما آندره‌آ پیرلو ترجیح داد بهترین گلزنش را بازی ندهد. شاید این تصمیم نشانه‌ای برای پایان دوران مهاجم پرتغالی در تورین بود اما دستمزد سالانه 60 میلیون یورو قبل از کسر مالیات مشکل بزرگی برای یوونتوس به حساب می‌آید. مشکلات مالی باشگاه را مجبور کرد در راه‌اندازی سوپرلیگ اروپا مشارکت کند و همین موضوع شاید باعث شد تا مجازات‌های مالی برای این باشگاه در پی داشته باشد. در این شرایط یووه نمی‌تواند یک فصل دیگر به رونالدو دستمزدبدهد.

مقاصد احتمالی رونالدو به این دلیل محدود است. پاری‌سن‌ژرمن یک مهاجم قابل اعتماد می‌خواهد و منابع مالی لازم را دارد اما نمی‌خواهند بازیکنی اضافه کنند که به تیم موریسیو پوچتینو فشار وارد کند.

بازگشت به اولدترافورد غیرممکن نیست چون منچستریونایتد پولش را دارد اما اینکه با برنامه‌های اوله گونار سولشر همخوانی داشته باشد، موضوع دیگری است ضمن اینکه بعید است رونالدو بخواهد به تیمی برود که حداقل در دو فصل آینده شانس کمی برای بردن لیگ قهرمانان دارد.

گرت بیل، رئال مادرید، قرارداد تا ژوئن 2022

رئال مادرید بیل و دستمزدش را نمی‌خواهد و تاتنهام هم توان پرداخت ندارد. برای همین کار او در فصل پیش رو سخت است بخصوص حالا که در یک فصل قرضی بازی در اسپرز نتوانست فرم خودش را پیدا کند.

بیل می‌خواست برای یورو آمادگی لازم را داشته باشد و حالا هم هیچ مشکلی برای بازگشت به پایتخت اسپانیا و نشستن روی نیمکت در سال آخر قراردادش ندارد. احتمالاً رئال باید او را نگه دارد با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری چینی‌ها هم ته کشیده است.

ارلینگ هالند، بوروسیادورتموند، قرارداد تا ژوئن 2024

او شاید پرهوادارترین بازیکن حال حاضر جهان فوتبال باشد. آمار گلزنی او خارق‌العاده بوده و جای تعجب نیست که رئال مادرید و بارسلونا هر دو برای جذب این نروژی ابراز علاقه کرده‌اند.

هالند تنها 20 سال دارد و می‌تواند بازیکنی باشد که برای تیمی طراز اول یک دهه بازی کند. انتقال او با درنظرگرفتن صعود دورتموند به لیگ قهرمانان در این تابستان سخت است علاوه بر آنکه باشگاه آلمانی بیش از 100 میلیون یورو روی او قیمت گذاشته. ضمناً شایعه بند فسخ قرارداد 75 میلیون یورویی در قرارداد او مشتری‌ها را به یک سال صبر دعوت می‌کند.

منچستریونایتد یک سال دیگر قرارداد ادینسون کاوانی را تمدید کرد تا ثابت شود قصد سرمایه‌گذاری روی هالند را ندارد اما چلسی به خاطر اینکه با تبدیل شدن به یک تیم درخشان تنها یک مهاجم قابل اتکا فاصله دارد، گزینه خوبی است.

کیلیان امباپه، پاری‌سن‌ژرمن، قرارداد تا ژوئن 2022

معنادار است که امباپه هنوز قراردادش را با پاریسی‌ها تمدید نکرده. او می‌خواهد انتخاب کند و رئال مادرید بیش از همه برایش جذاب است.

البته پاری‌سن‌ژرمن تحت فشار مالی نیست برای آنکه مجبور به فروشش در تابستان باشد.

از آن طرف مشکلات مالی رئال مادرید این تیم را از انجام فعالیت‌های بزرگ در این تابستان باز می‌دارد. لیورپول او را می‌خواهد اما دستمزدش مشکل بزرگی است.

شاید امباپه تا تابستان آینده و پایان قراردادش صبر کند تا یک بار دیگر با پاریسی‌ها شانسش را برای بردن لیگ قهرمانان امتحان کند.

جیدون سانچو، بوروسیادورتموند، قرارداد تا ژوئن 2023

بازیکنی که بیشترین احتمال جدایی‌اش وجود دارد چون دورتموند نسبت به سال قبل تخفیف قائل شده و مشتری‌ها زیاد شده‌اند. لیورپول و منچستریونایتد بازیکنی با توانایی تاکتیکی او را نیاز دارند و سولشر در 18 ماه گذشته سانچو را در صدر فهرست خواسته‌هایش قرار داده اما سیاست‌های نقل و انتقالات اد وودوارد در منچستریونایتد قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان گفت تصمیمی برای اجابت خواسته اصلی مربی‌شان دارند.

لیورپول باید یکی از سادیو مانه یا محمد صلاح را بفروشد تا سانچو را بخرد اما او تا مدت زیادی مشکل سمت راست‌شان را حل می‌کند. قیمت 90 میلیون یورو روی او قابل قبول است و نمی‌توان چلسی را نیز از این رقابت خارج کرد.

ادن آزار، رئال مادرید، قرارداد تا ژوئن 2024

انتقال آزار به رئال را باید عبرت‌انگیز تلقی کرد. این بلژیکی بازیکنی بود که بهترین سال‌های بازی‌اش را پشت سر گذاشته بود و بارها از ناحیه مچ آسیب دیده بود.

آن ضربات توان او را گرفته بود و رئال مادرید برای بازیکنی 100 میلیون یورو پول داد که هنوز خیری از او ندیده و شاید هرگز نبیند. رئال حالا به تمام پیشنهادها به جز تیبو کورتوآ و کریم بنزما توجه می‌کند هرچند بعید است با توجه به مصدومیت‌های آزار تیمی حاضر شود روی او ریسک کند.

رسانه‌های ایتالیایی گزارش داده‌اند ژوزه مورینیو در رم مایل به جذب او است اما باید دید آیا باشگاهی که سهمیه لیگ قهرمانان نگرفته و مشکلات مالی زیادی دارد، می‌تواند از پس مبلغ انتقال و دستمزد او بر‌بیاید.

منبع: مارکا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز