خبرگزاری کار ایران

مچ اندازی بزرگ در لهستان با حضور منچستر و ویارئال

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۰۹۱

منچستریونایتد با سرمربی نروژی خود، اوله گونار سولسشائر، هنوز نتوانسته از زیر سایه سنگین تیم رقیب و همشهری، منچسترسیتی خارج شود

به گزارش ایلنا،  فصل 2020-2021 برای تیم‌های منچستریونایتد و ویارئال رو به پایان است و جدال فینال از سری رقابت‌های لیگ اروپا در کشور لهستان، آخرین مسابقه دو باشگاه در فصل جاری خواهد بود؛ شیاطین سرخ و زیر دریایی‌های زرد پاداش یک‌سال تلاش و کوشش خود را می‌توانند با کسب قهرمانی در لیگ اروپا دریافت کنند و حالا که هر دو باشگاه در مسابقات داخلی دست‌شان از رسیدن به جام کوتاه مانده، حساسیت نبرد گدانسک حساسیتی چند برابر پیدا کرده است. 

منچستریونایتد با سرمربی نروژی خود، اوله گونار سولسشائر، هنوز نتوانسته از زیر سایه سنگین تیم رقیب و همشهری، منچسترسیتی خارج شود و قهرمانی پپ‌گواردیولا در لیگ برتر انگلستان، قدرت و پیشرفت دوباره سیتیزن‌ها را نمایان کرد.

 یونایتد طی سالیان گذشته همواره یک پله از منچسترسیتی عقب‌تر بوده و اگر شیاطین سرخ از کسب رتبه دوم لیگ جزیره خوشحال بودند، این سکوی قهرمانی بود که برای شاگردان گواردیولا تزئین می‌شد! سیتی در پرتغال، فینال لیگ‌قهرمانان برابر چلسی را برگزار خواهد کرد و یونایتد به رسم عادت، پایین‌تر از سیتیزن‌ها، لیگ اروپا و بازی با ویارئال را پیش رو خواهد داشت؛ اونای امری و تیمش توانستند با غلبه بر باشگاه آرسنال تیم سابق امری، جواز حضور در لهستان را پیدا کنند و منچستری‌ها با بردی تاریخی برابر رم ایتالیا، دیگر فینالیست لیگ اروپا لقب گرفتند. 

دو باشگاه تاکنون ۴ مرتبه در رقابت‌های مختلف اروپایی مقابل هم قرار گرفته‌اند و طی این ۴ مسابقه، هیچ نتیجه‌ای بهتر از تساوی صفر به صفر به دست نیامده. دو تساوی‌ در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل 2005-2006 و دو تساوی‌ در فصل 2008-2009 نشان از آن دارد که شاید فینال چهارشبنه شب همچون تقابل‌های گذشته، نبردی کم‌گل و درگیرانه باشد.

اونای امری فصلی نه چندان موفق پشت سر گذاشته و کسب رتبه هفتم لالیگا و قرار گرفتن پایین‌تر از رئال بتیس، رئال سوسیداد و سویا مدنظر هواداران و مدیران نبوده؛ زرد‌پوشان ال‌مادریگال از سهمیه فصل آینده UCL جا مانده‌اند و قهرمانی در لیگ اروپا به قدری برای‌شان حائز اهمیت بوده که مربی اسپانیایی در شب بازی با رئال مادرید نیم نگاهی نیز به فینال گدانسک داشته.

او می‌گوید از ابتدای حضور در ورزشگاه آلفردو دی استفانو شهر مادرید، بیشتر از آنکه تب و تاب پیروزی برابر کهکشانی‌ها را داشته باشد، در‌ اندیشه چگونه شکست دادن منچستر بوده.

در آن سوی میدان لیگ جزیره برای یونایتد با برد ۲ بر ۱ برابر وولورهمپتون به انتها رسید و فینال لیگ اروپا می‌تواند سکوی پرتابی‌ باشد برای‌ موفقیت در فصل آینده! چه اونای امری و چه اوله گونار سولسشائر بتوانند به این مهم دست پیدا کنند، با روحیه‌ای مضاعف به فکر شروع فصل جدید خواهند بود. یونایتد و ویارئال هر دو با شایستگی‌ کامل‌ قدم به نبرد گدانسک خواهند گذاشت و تصاحب لیگ اروپا، اعتبار و اعتماد به نفس مربیان‌شان را افزایش خواهد داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز