خبرگزاری کار ایران

منچستریونایتد و شروع یک رویای دوباره با فتح جام

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۰۸۹

طرفداران یونایتد همیشه هواداران باشگاه‌های حاضر در لیگ دوم اروپا را مسخره می‌کردند و خطاب به‌ آنها شعار می‌دادند: «پنجشنبه، کانال 5».

به گزارش ایلنا، مسابقات لیگ اروپا از کانال 5 پخش می‌شود اما در یک دهه گذشته، موفق‌ترین باشگاه تاریخ انگلیس با لیگ اروپا بیشتر آشنا شده است

زمانی که اوله گونار سولشر چهارشنبه شب به ورزشگاه میژسکی گدانسک پا بگذارد، به خود افتخار خواهد کرد. او چهار بار در مرحله نیمه‌نهایی جام‌ها شکست خورده است و این اولین باری است که او منچستر یونایتد را به فینال یک رقابت می‌رساند. آنها بخت خوبی برای فتح لیگ اروپا دارند و این قهرمانی می‌تواند نشان دهد که آنها در راه پیشرفت قدم برمی‌دارند.

اگر یونایتد، ویارئال را ببرد و جام را بالای سر ببرد، جشن‌های بزرگی به پا خواهد شد. حق هم دارند.

این اولین جامی خواهد بود که این گروه از بازیکنان با سولشر به دست می‌آورند و باشگاه بر این باور است که فتح اولین جام، می‌تواند راه را برای کسب قهرمانی‌های بیشتر هموار کند.

سولشر به طرفدارانی که در آخرین بازی خانگی فصل مقابل فولام به ورزشگاه آمده بودند، گفت: «ما در جایگاهی که می‌خواهیم، نیستیم.» منظور او جایگاه یونایتد در لیگ بود اما در اروپا هم همین است.

از سال 2011 که یونایتد به فینال لیگ قهرمانان راه یافت، آنها حتی یک بار هم از مرحله یک‌چهارم نهایی عبور نکرده‌اند و تنها دو بار به جمع هشت تیم پایانی رسیده‌اند (14-2013 و 19-2018).

اما بخت آنها برای قهرمانی در لیگ اروپا بسیار بیشتر از لیگ قهرمانان بوده است. یونایتد با ژوزه مورینیو در سال 2017 قهرمان لیگ اروپا شد، در حالی که آخرین قهرمانی یونایتد در لیگ قهرمانان به سال 2008 و در فینال مقابل چلسی برمی‌گردد.

طرفداران یونایتد همیشه هواداران باشگاه‌های حاضر در لیگ دوم اروپا را مسخره می‌کردند و خطاب به‌ آنها شعار می‌دادند: «پنجشنبه، کانال 5». مسابقات لیگ اروپا از کانال 5 پخش می‌شود.

اما در یک دهه گذشته، موفق‌ترین باشگاه تاریخ فوتبال انگلیس با لیگ اروپا بیشتر آشنا شده است.

ولی چرا؟

مسأله آنها در چند فصل گذشته، نبود استمرار بوده است. عملکردهای درخشان مقابل پاری سن ژرمن و آر بی لایپزیگ در این فصل لیگ قهرمانان بی‌فایده بود، چرا که آنها در ترکیه مقابل استانبول باشاک‌شهیر لغزیدند؛ برابر تیمی که در این فصل سوپرلیگ ترکیه دوازدهم شد.

البته تیم سولشر بی‌تجربه است و گاهی ممکن است چنین نمایش‌هایی داشته باشد اما دغدغه اصلی این است که تیم به اندازه کافی بازیکن ندارد که در بالاترین سطح، در تمامی رقابت‌ها بجنگد.

به پارسال نگاه کنید، زمانی که یونایتد در مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا حذف شد. سولشر مقابل سویا تا دقیقه 87 تعویضی انجام نداد، در حالی که تیمش کاملاً خسته شده بود.

حسی که او به بینندگان داد این بود که به قابلیت‌های بازیکنان ذخیره‌اش اعتماد ندارد اما با نگاه به تیمی که قهرمان لیگ قهرمانان در سال 1999 شد، این شاید بزرگ‌ترین تفاوت این گروه با تیمی باشد که سر الکس فرگوسن در اختیار داشت.

اوون هارگریوز، هافبک سابق یونایتد می‌گوید: «اگر به لیست بازیکنان من‌سیتی نگاه کنید، با نهایت احترامی که برای تیم‌های دیگر قائلم، باید بگویم که سیتی بهترین تیم کشور است. برای اینکه یونایتد رقیبشان باشد، باید سرمایه‌گذاری سنگینی انجام دهد و از اوله حمایت کند.»

البته در سال‌های گذشته، سرمایه‌گذاری برای یونایتد معضل نبوده است اما از زمانی که سولشر به باشگاه آمده، آنها تلاش کرده‌اند اشتباهاتی که در دوران پس از فرگوسن در خرید بازیکنان داشتند را جبران کنند.

یونایتد بازیکنان بزرگ را نمی‌خواهد و به سراغ بازیکنانی رفته که بینش باشگاه را دارند و متعهد به حضور در پروژه بازسازی هستند.

الکسیس سانچس، روملو لوکاکو و اشلی یانگ رفتند و هری مگوایر و آرون وان-بیساکا آمدند. میسون گرین‌وود هم به تیم اصلی رسید.

فرم گرین‌وود در هفته‌های آخر فصل، در کنار حضور ادینسون کاوانی و بازی پل پوگبا در سمت چپ خط میانی، به این معناست که سولشر پیش از فینال، باید تصمیمات مهمی بگیرد.

او هر ترکیبی که انتخاب کند، باید دست کم یک بازیکن با قابلیت تغییر بازی را روی نیمکت داشته باشد. این نشان از پیشرفت تیمش خواهد داشت. داشتن بازیکنان بیشتر می‌تواند باعث شود تحول آنها این بار جدی باشد اما آیا تحول به معنای فتح لیگ اروپا است؟

هارگریوز می‌گوید: «من می‌دانم که همه می‌خواهند در لیگ قهرمانان باشند، به‌ویژه بازیکنان من‌یونایتد اما یک فینال اروپایی در هر حال خاص است و وقتی جام می‌دهند و همه کادر تیم و بازیکنان و مربیان جشن می‌گیرند، اتفاق زیبایی می‌افتد. اگر شما یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های دنیا باشید که در مورد منچستر یونایتد صدق می‌کند، می‌خواهید در بزرگ‌ترین رقابت حضور داشته باشید. یونایتد پیش‌تر فاتح لیگ قهرمانان شده و این مسابقات جایی است که می‌خواهد در آن حضور پیدا کند.»

بودن در لیگ قهرمانان یک مسأله است و فتح آن مسأله‌ای دیگر. هارگریوز می‌گوید: «این کار سختی است. به پی‌اس‌جی و من‌سیتی نگاه کنید و اینکه چقدر خرج کردند تا بلکه بتوانند فاتح این جام شوند و تاکنون هم این اتفاق نیفتاده است. البته سیتی امسال در آستانه قهرمانی است، ولی در نهایت تنها یک تیم قهرمان می‌شود. به رقابتی فکر کنید که بایرن مونیخ، بارسلونا، رئال مادرید و همه تیم‌های انگلیسی بزرگ در آن حضور دارند. این رقابت سخت است. همه می‌خواهند قهرمانش شوند اما فقط یک تیم این افتخار را کسب می‌کند و امیدوارم که فتح لیگ اروپا، سکوی پرتاب یونایتد باشد.

به نظرم یونایتد و اوله می‌توانند به این افتخار کنند که نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده‌اند. آنها در مرحله نیمه‌نهایی دچار مشکل می‌شدند و امسال این مشکل را برطرف کرده‌اند. آنها یک گام به پیش نهاده‌اند اما آیا می‌توانند گام بعدی را بردارند و قهرمان شوند؟

اینکه آنها قهرمان لیگ اروپا شوند و لیگ را هم در رده دوم به پایان برسانند، به این معنا است که دارند به جلو گام برمی‌دارند و این تمام چیزی است که به عنوان یک طرفدار می‌خواهید.»

نکته کلیدی از دید همه این است که یونایتد سرمایه‌گذاری داشته باشد. در گذشته، هنگامی که یونایتد به لیگ قهرمانان راه می‌یافته، بودجه نقل و انتقالات در تابستان کم می‌شده است اما حالا فرصتی برای اشتباه نیست.

سولشر در چند سال گذشته داشته پایه‌های تیم را بنا می‌نهاده اما یونایتد بدون سرمایه‌گذاری بیشتر و جذب هوشمندانه بازیکن، نمی‌تواند پا به مراحل بالای لیگ قهرمانان بگذارد.

هر اتفاقی که در گدانسک بیفتد، انتظار می‌رود قرارداد جدیدی با سولشر امضا شود و او زمان بیشتری را در اختیار خواهد داشت تا رویایش در منچستر یونایتد را به حقیقت تبدیل کند.

اولین گام این است که آنها فاتح لیگ اروپا شوند اما او و اطرافیانش می‌دانند که این پایان کار برای باشگاهی در قواره یونایتد نیست. برخلاف سال 2017، این باید تازه نقطه شروع باشد.

منبع: Goal

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز