خبرگزاری کار ایران

آخرین شب سرپرستی بهاروند: از انتخابات فدراسیون فوتبال چه خبر؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۷۷۴

حیدر بهاروند برای آخرین بار امشب به عنوان سرپرست ریاست فدراسیون فوتبال شناخته می‌شود و فردا رییس جدید این فدراسیون معرفی می‌شود.

به گزارش ایلنا، حیدر بهاروند که از دی ماه سال 1398 پس از استعفای مهدی تاج به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال رسیده است فردا شاهد انتخاب ریاست جدید این فدراسیون خواهد بود و این پست را تحویل می‌دهد.

مدیرعاملان در هتل مستقر شدند

مدیرعامل‌های باشگاه‌های لیگ برتری، لیگ یکی و چند باشگاه دسته دوم فوتبال ایران که به تهران رسیده‌اند تا فردا در سالن اجلاس سران حضور پیدا کنند، در هتل المپیک مستقر شده‌اند.

هیئت رئیسه، پست مورد علاقه کاندیدها

انتخابات فردا در شرایطی برگزار می‌شود که در کنار نام‌هایی نظیر بهنام ابوالقاسم پور، علی علیزاده، ابراهیم شکوری، حسین شمس، میرشاد ماجدی، نیما نکیسا و .. که چهره های شناخته شده فوتبالی هستند، شاهد حضور چشمگیر جامعه داوری هم هستیم؛ ممبینی، افشاریان، رفعتی،  رسول فروغی، کامرانی فر، جمیله کشاورز (داور بانوان)، محسن ترکی و .. از چهره های معروف جامعه داور هستند. 

دو نفر انصراف دادند

آخوندی عضو سابق هیئت مدیره پرسپولیس و جواهری مدیرعامل باشگاه گل گهر سیرجان دو چهره ای به شمار می روند که تا پیش از شروع رای گیری قید حضور در انتخابات هیات رئیس را زدند و به صورت رسمی انصراف دادند.

غیبت مهدوی‌کیا

مهدی مهدوی کیا که نایب رئیس اول علی کریمی به شمار می رود، فردا در سالن اجلاس سران حاضر نیست تا مهم ترین غایبی باشد که این انتخابات در روز رای گیری در دل خود ثبت خواهد کرد.

عزیزی خادم نایب رئیس ندارد!

عزیزی خادم به علت رد صلاحیت بهاروند و انصراف قنبرزاده، بدون نواب رئیس اول و دوم است و در صورت پیروزی در انتخابات باید افرادی را برای سرپرستی این سمت‌ها معرفی کند.

انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود؟

ظهر فردا رئیس 4 سال آینده فدراسیون در صورتی مشخص می‌شود که فرد مورد نظر نصف آرای اعضای مجمع که 87 نفر هستند، به علاوه نصف را به خودش اختصاص داده باشد. یعنی اگر یکی از نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال 44 رای آورده باشد، شانس زیادی برای تصدی صندلی ریاست دارد ولی در صورتی که رای کمتری بیاورد، انتخابات به دور بعدی کشیده خواهد شد.

علی کریمی که اندازه شانس دارد؟

از میان 32 رای که روسای هیات‌های فوتبال برای انتخاب رئیس فدراسیون دارند، بعید می‌رسد که حتی یک رای هم به علی کریمی اختصاص داده شود؛ چرا که آنها به شرایط موجود عادت دارند.

از میان 16 مدیر باشگاه‌های لیگ برتری، 8 مدیرعامل باشگاه‌های دسته اول و 4 مدیرعامل باشگاه‌ها در دسته دوم، 3 مدیرعامل تیم‌های لیگ برتر فوتسال و 2 مدیرعامل تیم‌های فوتبال ساحلی، تعداد آرای علی کریمی شاید به اندازه انگشتان یک دست بشود.

اما در بخشی که به احتمال فراوان علی کریمی بخش عمده ای آراء را به خودش اختصاص بدهد، جایی است که در اساسنامه برای 5 مربی تیم‌های ملی (فوتبال، فوتسال، ساحلی، فوتبال زنان، فوتسال زنان) و 5 کاپیتان تیم‌های ملی حق رای در نظر گرفته شده است. احتمالا در این بخش که افرادی نظیر احسان حاج صفی، فرزانه توسلی، وحید هاشمیان، اصغر حسن زاده، زهرا قنبری، شهناز یاری، مریم آزمون، ناظم الشریعه، هاشم پور و احمدزاده حق رای دارند، علی کریمی حداقل بیش از نیمی از آراء را به نام خود کند. نماینده اتحادیه مدیران عامل باشگاه‌ها و نماینده داوران سه عضو دیگری هستند که تعداد آرا را به عدد 87 می‌رسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز