خبرگزاری کار ایران

درخواستا جالب خانواده‌های عربستانی از مسی : به رژیم سعوی نه بگوید

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۶۹۷

مسی و کریستیانو رونالدو، دو بازیکن برتر فوتبال جهان، از ماه گذشته به جنبش به عربستان سعودی سفر کنید پیوستند.

به گزارش ایلنا،  به نقل از میدل ایست آی، خانواده‌های زندانیان سعودی از لیونل مسی خواستند پیشنهاد قرارداد گردشگری عربستان را رد کنند.به دنبال تصمیم کریستیانو رونالدو برای نپذیرفتن قرارداد ۶ میلیون دلاری با ریاض، از اسطوره بارسلونا خواسته شد تا به قصاب خاشقچی نه بگوید.

خانواده‌های چندین زندانی عقیدتی سعودی نامه‌ای به لیونل مسی، فوتبالیست، نوشتند و از وی خواستند که پیشنهاد پرمنفعت سعودی برای تبدیل شدن به چهره تبلیغات گردشگری این کشور را رد کند.طبق گزارش تلگراف، مسی و کریستیانو رونالدو، دو بازیکن برتر فوتبال جهان، از ماه گذشته به جنبش به عربستان سعودی سفر کنید پیوستند.

رونالدو، این قرارداد را که ارزش هر ساله آن ۶ میلیون دلار داشت، رد کرد و این در حالیست که تصویر وی در تمام تبلیغات و اشیا این کشور استفاده می‌شد.نظر مسی اما در مورد این پیشنهاد مشخص نیست؛ نمایندگان وی گفتند که آنها در مورد پروژه‌های تجاری اظهار نظری نکردند و از تأیید اینکه آیا به او مراجعه شده است یا خیر، خودداری کردند.

عدم اطمینان در مورد تصمیم نهایی این مهاجم آرژانتینی باعث شد خانواده‌های بازداشت‌شدگان سعودی وارد بازی شوند و برای وی نامه‌ای بنویسند که توسط گروهی از فعالان حقوق بشر گردآوری شد:

شما الهام بخش میلیون‌ها نفر هستید و آنچه می‌گویید و انجام می‌دهید واقعا مهم است. به صراحت می‌توان گفت شما قدرت عظیمی دارید، اما این قدرت، مسئولیت بزرگی را نیز به همراه می‌آورد. رژیم سعودی می‌خواهد از شما برای شستن بدنامی خود استفاده کند. زندانیان عقیدتی در عربستان سعودی شکنجه شده‌اند، مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند و اغلب ماه‌های متوالی در سلول انفرادی نگه داشته شده‌اند.

روز دوشنبه نیز، ۴۵ گروه حقوقی با استناد به نگرانی در مورد جنگ جاری در یمن و بازداشت فعالان حقوق زنان، از لوئیس همیلتون که هفت بار قهرمان جهانی فرمول یک شده است خواستند که عربستان سعودی را که اولین جایزه بزرگ (گرندپری) خود را در سال جاری برگزار خواهد کرد، تحریم کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز