خبرگزاری کار ایران

مرفاوی: با انتقادات هدف‌دار انسجام کادرفنی استقلال بیشتر می‌شود / سرمربی حق‌‌ دارد که ترکیب تیمش را جابجا کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۹۸۵

پیشکسوت استقلال درباره بازی هفته سیزدهم مقابل نفت مسجد سلیمان و انتقادات از کادرفنی این تیم صحبت کرد.

صمد مرفاوی در گفتگو با ایلنا، درخصوص درگذشت مهرداد میناوند اظهار داشت: من به خانواده مهرداد عزیز و جامعه ورزش و به خصوص فوتبال تسلیت می‌گویم. کرونا باعث شد که یکی از پیشکسوتان ارزنده فوتبال از بین ما برود و این بسیار دردناک است. من برای خانواده او عادت صبر و شکیبایی دارم و امیدوارم که روح او را در آرامش و شادی باشد.

او ادامه داد: فکر کنم فوت میناوند به ما درس می‌دهد که این دنیا ارزش ندارد و بیخود از صبح تا شب با یکدیگر در حال مبارزه هستیم و نمی‌دانم که فایده‌اش چیست. پس تا زمانی که هستیم قدر یکدیگر را بدانیم که پشیمانی به هنگام از دست دادن دیگران فایده‌ای ندارد.

صمد مرفاوی با اشاره به بازی نفت مسجد سلیمان درخصوص کیفیت زمین مسابقه گفت: کیفیت زمین خوب نبود. وظیفه میزبان این بود که به ما زمین بدهد و میزبان یک روز قبل از مسابقه به ما زمین مناسب نداد. مجبور شدیم که در یک زمین کوچک خوابگاه تمرین کنیم و این حرفه‌ای نبود ولی به هر حال به ما زمین ندادند. زمین مسابقه هم خوب نبود و از تصاویر تلویزیونی دیدید که چگونه بود.

مربی تیم استقلال درباره انتقادات پس از تساوی برابر نفت مسجد سلیمان گفت: حق ما تساوی نبود و ما باید بازی را برنده می‌شدیم. تیم ما شایسته پیروزی بود و موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم و بچه‌های ما هم فوتبال خوبی بازی کردند و هم موقعیت‌های زیادی ایجاد کردند. متأسفانه از موقعیت‌ها خوب استفاده نکردیم، بدشانس بودیم که سه ضربه فقط به تیر دروازه زدیم ولی روی هم رفته خوب بازی کردیم و شایسته برد بودیم.

مرفاوی درخصوص جابجایی‌ها در ترکیب استقلال گفت: بازیکنان ما همین بازیکنان هستند و شاید شما یک هافبک را چپ یا راست بازی بدهید ولی به صورت کلی اگر هم می‌گویند جابجایی هست اما در همین جابجایی هم تیم ملی فوتبال خوبی بازی کرد متأسفانه موقعیت‌ها هدر رفت و نتوانستیم استفاده کنیم. جابجایی در فوتبال طبیعی است و شاید سرمربی یک تیم از بازیکنانش ناراضی باشد که ترکیب را عوض می‌کند. وقتی یک بازیکن در تمرینات یا مسابقات شرایط خوبی نداشته باشد این حق طبیعی مربی است که بتواند بازیکن را جابجا کند و از نفرات دیگری که در دست دارد استفاده کند، یا توجه به اینکه ما روی نیمکت بازیکنانی داریم که می‌توانند جانشین شوند و هیچ کدام از این‌ها بازیکنان کوچکی نیستند، بازیکنان بزرگی هستند که می‌توانیم هرزمان روی آنها حساب کنیم.

مربی آبی‌پوشان همینطور درخصوص اشتباه سیدحسین حسینی گفت: اتفاقات جزو فوتبال است و کسی هم نیست که بگوید در فوتبال بدون اشتباه بوده. من این تجربیات را دیدم و به خصوص دروازه‌بان که اشتباه این بچه‌ها خیلی سنگین است اما نمی‌توانیم دروازه‌بان را متهم کنیم و او را نابود کنیم که چرا گل خورده است. تمام تیم در شکست و برد سهیم هستند و بنابراین این درست نیست که اگر بخواهیم تقصیر را گردن یک نفر بیندازیم. ما یک تیم هستیم و اگر نتیجه بازی تساوی بوده پس برای همه بوده است. 

مرفاوی همینطور درباره انتقادات ادامه‌دار از کادرفنی اضافه کرد: نمی‌دانیم. نمی‌توانم صحبتی در این باره داشته باشم چون خودم عضو این کادر هستم. به نظرم ما کادر خوب و منسجمی داریم و کارمان را خوب انجام می‌دهیم، این انتقادات هدف‌دار است و هر چه انتقادات بیشتر باشد، انسجام کادر ما بیشتر می‌شود. تلاشمان بیشتر می‌شود و سعی داریم با تمام قوا پیش برویم که بهترین نتایج را کسب کرده و جایگاه مناسبی هم داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز