خبرگزاری کار ایران

رد صلاحیت کیومرث هاشمی در انتخابات فوتبال قوت گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۵۸۱

گفته می‌شود کیومرث هاشمى به عنوان مشاور عالى وزیر طبق اساسنامه حق حضور در انتخابات را نخواهد داشت.

به گزارش ایلنا، فدراسیون فوتبال اعلام کرد نتیجه تایید یا رد صلاحیت کاندیداها روز ٢١ بهمن اعلام مى شود اما این احتمال وجود دارد که یک گزینه زودتر از زمان مقرر رسما از انتخابات فوتبال حذف شود.

شاید رد صلاحیت کیومرث هاشمى گزینه نزدیک به وزارت ورزش عجیب ترین اتفاقات انتخابات ١٠ اسفند محسوب شود. گفته مى‌شود هاشمى با عنوان مشاور عالى وزیر ورزش و حقوق و مزایاى متناسب با این سمت حداقل تا پایان دى ماه رسما کارمند این وزارت بوده است. اگر این ادعا صحت داشته باشد هاشمى به عنوان مشاور عالى وزیر طبق اساسنامه حق حضور در انتخابات را نخواهد داشت.

بند ج از ماده ٣ ضمیمه اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال که به تایید فیفا و تصویب مجمع رسیده مى گوید:"هر یک از اشخاصى که در مناصب دولتى،حکومتى و لشکرى در سطح مدیرکل و معادل آن یا بالاتر مسئولیت دارند نمى توانند در انتخابات هیچ یک از ارکان فدراسیون شرکت نمایند. اینگونه اشخاص باید در هنگام ثبت نام براى انتخابات از سمت خود استعفاى رسمى داده باشند."

بر اساس این ماده کیومرث هاشمى باید اثبات کند که اساسا چنین سمت و جایگاهى در چارت وزارت ورزش نداشته اما مسعود سلطانى فر در تاریخ ٣١ اردیبهشت ٩٧ رسما اعلام کرده بود: " کیومرث هاشمى مشاور من در امور مختلف است و به عنوان مشاور در وزارت ورزش فعالیت می کند."

پس از این نیز هرگز اعلام نشد که هاشمى دیگر از این سمت کنار رفته است. از سوى دیگر گفته مى شود کمیته بدوى به هاشمى اعلام کرده باید از سمت مشاور وزیر که بالاتر از عنوان مدیرکل است کناره گیرى کند در حالى که طبق متن اساسنامه این کناره گیرى مى بایست قبل از ثبت نام انجام مى شد که تا تاریخ ٢٠ دى صورت نگرفت.

باید دید اجراى اساسنامه در نهایت یکى از نامزدهاى انتخابات فوتبال را از رقابت کنار مى گذارد؟ البته علی نژاد معاون قهرمانی وزیر ورزش و جوانان در این خصوص گفته است: کیومرث هاشمی از سال گذشته به خاطر شرکت در انتخابات مجلس، از مشاوره وزیر ورزش استعفا کرده بودو از حکم جدید یا انتصاب جدید در سال ۹۹ برای ایشان از طرف وزیر ورزش اطلاعی ندارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز