خبرگزاری کار ایران

چطور داوری بازی پرسپولیس برای استقلال سوت زد؟

رضایی: بعد از آلومینیوم حقایق را بازگو می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۲۱۳

سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان درخصوص اتفاقات داوری علیه تیمش صحبت کرد.

رحمان رضایی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل آلومینیوم اراک اظهار داشت: فکر می کنم فردا بازی سختی مقابل تیم آلومینیوم اراک داریم. آنها تیم خیلی جوان، دونده و جنگنده ای هستند. کادرفنی خوبی در اختیار دارد و فکر می‌کنم بازی فردا، یک دیدار خیلی مشکلی برای ما باشد. با توجه به اینکه ما هم یکی دو نفر از بازیکنانمان متاسفانه به دلیل مصدومیت غایب هستند، کار سختی در پیش داریم. انشالله فردا بازی خوبی را به نمایش بگذاریم. جدا از بحث بازی، بحث مهمی که وجود دارد مربوط به داوری است. با تمام احترامی که برای همه داوران قائلم داوران کار بسیار سختی دارند و باید در لحظه تصمیم بگیرند. با توجه به دستمزدهایی که دارند و فشاری که از طرف تیم ها به آنها وارد می شود، به صورت لحظه ای باید تصمیم بگیرند و VAR نیز وجود ندارد که بخواهند تصمیامتشان را تصحیح کنند.

او با اشاره به مسائل مربوط داوری گفت: تیم ما 9 بازی انجام داده که در هر بازی اتفاقاتی پیش آمده است که همه آنها در نوع خودش جالب بوده است. بخصوص دیداری که با شهرخودرو داشتیم و دکتر حیدری قضاوت آن را به عهده داشتند. با تمام احترامی که برای ایشان و برادرشان قائلم، اما این چینش داوران من را مجاب نمی کند که ایشان دوباره بخواهد بازی تیم ما را قضاوت کند. ایشان در بازی با شهرخودرو سوت اشتباهی زد و تیم ذوب آهن را در بحث نتیجه گیری دچار مشکل کرد. دکتر حیدری یک پنالتی به ضرر ما گرفتند که تمام کارشناسان داوری اعلام کردند ایشان اشتباه سوت زده است و در بازی با آلومینیوم نیز دکتر حیدری داور بازی ماست.

 

او در ادامه گلایه از مسائل داوری بیان کرد: بخواهم به صورت عامیانه بگویم، سر تیم ما را در خانه بریدند. من با آقایان صحبت کردم و ارتباط تلفنی داشتند و اذعان کردند که حیدری در آن دیدار مرتکب اشتباه شد. اشتباه داوری برای همه تیم ها وجود دارد ولی خیلی جالب است که همه اشتباهات داوری که سوت زده شده است، به ضرر ذوب آهن بوده است. در مسابقات گذشته تمام اشتباهات داوری رخ داده به ضرر ما بوده و یکبار نشد اشتباه داوری به نفع ما باشد. هر زمانی که ما اعتراض می کنیم، یا داوران با ما لج می کنند یا ما را محروم می کنند. زمانی که داوری اشتباه سوت می زند و حقایق گفته می شود و از خودمان دفاع می کنیم، چرا داور باید با من لج کند یا اصرار داشته باشند داوری که در بازی ما اشتباه کرده است را دوباره برای دیدار تیم ما انتخاب کنند؟ حتی اگر بهترین داور و یا حتی اگر کولینا باشد. چه فایده ای دارد وقتی 3 امتیاز از دست ما می رود و هیچ امتیازی به ما برنمیگردد.

او گفت: ما تلفنی صحبت می کنیم و مسائل را یادآوری می کنیم و در مورد نحوه چینش داوران حرف می‌زنیم ولی متأسفانه بازهم همان اتفاقات رخ می‌دهد. در بازی ما مقابل پرسپولیس که لغو شد، همان داوری که قرار بود بازی ما را قضاوت کند، بازی استقلال را داوری کرد. من فکر می‌کنم عمق محتوای این مطلب زیاد باشد. یعنی داوری که قرار بوده است بازی پرسپولیس را قضاوت کند، باید همان داور را برای بازی استقلال انتخاب کنند؟ من فکر می‌کنم به آن داور قول پخش مستقیم داده اند و جالب اینجاست به این اشتباه اعتراف می کنند ولی مصر هستند دوباره اشتباهشان را تکرار کنند. زمانی که یک داور در 9 بازی برای یک تیم اشتباه می کند، نباید مجددا دیدار آن تیم را قضاوت کند. پس من مجبور هستم بعد از بازی با آلومینیوم یک سری حقایق را بازگو کنم. این سکوت دیگر فایده ندارد. من به عنوان سرمربی با ذوب آهن قرارداد بسته ام. من کارشناس داوری نیستم که بعد از هر بازی در مورد داوری صحبت کنم. حتی کارشناسان نیز همگی به اتفاق اعتراف دارند همه سوت هایی که در مورد ذوب آهن زده شده است، اشتباه بوده است. چرا باید بعد از 8 بازی، داور دیدار نهم همان داوری باشد که مرتکب اشتباه شده است؟ آن هم بدون اینکه این داور جریمه یا محروم شود.

من باید یک کارشناس داوری استخدام کنم که کنار خودم داشته باشم و نصفی از کنفرانس خبری را ایشان صحبت کنند. رضایی با بیان این جمله افزود: باید از فوتبال لذت برد. دلیل اینکه فوتبال ما پیشرفت نمی کند، همین است که تیمی که خوب بازی نمی کند و نتیجه می گیرد. من خواهش می کنم روی چینش داورها دقت کنند. متأسفانه باشگاه در طول این هفته در مورد داوری صحبتی نکردند و ساکت نشسته اند. من فکر میکنم خود باشگاه ذوب آهن باید این مسائل را تشخیص دهند.

وی رو به دادفر مدیررسانه ذوب آهن گفت: شما به عنوان مدیررسانه باشگاه ذوب آهن باید این مسائل را پیگیری کنید. وظیفه شما تنها نشستن در نشست خبری نیست. چرا نباید سخنگوی باشگاه در مورد این مسائل صحبت کند؟ آیا مدیرعامل نباید راجع به این مسائل صحبت کند؟ مدیررسانه باشگاه نباید این مسائل را پیگیری کند؟

رحمان رضایی در مورد کمبود VAR در فوتبال ایران گفت: متاسفانه این خلأ از ابتدا حس شده است و ما نیز این را عنوان کرده ایم. باید به این مسئله رسیدگی شود. ما تابع تصمیمات هستیم ولی من فکر نکنم نبود VAR به نفع فوتبال ما باشد و همه اینها به ضرر فوتبال ماست. پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا، بزرگترین ضربه را از VAR خورد. چرا که اگر بازیکن باآگاهی وارد زمین شود و اگر بخواهد احیانا خطایی مرتکب شود، یا ضربه دور از چشمان داور به بازیکن تیم حریف بزند، تمام اینها بازبینی می شود و جریمه خواهد شد. مطمئنا بازیکن دست به آن حرکت نمی زند که مهدی شیری انجام داد و مرتکب خطای هند شد. نبود VAR آسیب بزرگی به فوتبال ماست و هر چه سریعتر باید به فکر آوردن کمک داور ویدیویی باشند و بتوانند این خلا را پر کنند تا برای پیشرفت فوتبال ما مفید واقع شود و در بازی های بین المللی بهتر بتوانیم فوتبال بازی کنیم.

رحمان رضایی در مورد غایبان ذوب آهن در بازی با آلومینیوم نیز گفت: متاسفانه دو بازیکن مصدوم داریم. تمام بازیکنانی که در تیم ما به کرونا مبتلا شدند، متاسفانه از لحاظ بدنی دچار مشکلاتی شدند. آنها دچار ضعف و گرفتگی عضلانی هستند مخصوصا عضلات پشت پا، دوقلو و فیله های پشت و کمر دچار مشکل شده اند. در این مورد با دکتر تیم صحبت کردیم و حتی فکر کردیم مشکل از نوع تمرین تیم است. در این مورد آسیب شناسی کردیم و دیدیم تمرینات ما همان تمرینات سابق است و این مشکلات بخاطر ابتلای بازیکنان به کروناست که علائم آن یکی یکی بر روی بازیکنان ظاهر می شود. امیدوارم این مشکلات حل شود و بازیکنان بتوانند به فرم ایده آلشان برسند. ما برای بازی با آلومینیوم غایب نداریم ولی بازیکنانی که به کرونا مبتلا شده بودند، مشکلاتی که گفتم را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز