خبرگزاری کار ایران

معصومه اسماعیل زاده : پخش زنده به کیفیت لیگ بانوان کمک کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۳۶۵

بازیکن تیم بسکتبال نارسینا گفت: خانم زمان پور مانند بازیکن ششم در کنار بچه های تیم حضور دارد چون خودش قبلا جو بازیها را تجربه کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، یکی از جذابترین بازیهای لیگ برتر بسکتبال بانوان کشور بین گروه بهمن تهران و نامی نو اصفهان برگزار شد که تهرانی ها با یک اختلاف امتیاز برنده شدند. در این مسابقه معصومه اسماعیل زاده ملی پوش کشورمان یکی از امتیاز آورترین بازیکنان نامی نو بود. او بعد از این رالی جذاب بسکتبالی با ایلنا به گفت و گو پرداخت:

 

*در کوارتر اول و دوم تیم شما خیلی آماده نشان داد و به نظر می رسید پیروز مسابقه هستید؟

بسکتبال بازی گروهی است وقتی خوب بازی می کنیم نتیجه تلاش تیم است، حالا درست است بازی ام دیده شد ولی ما در طول هفته خیلی تمرین کردیم که در این بازی برنده باشیم ولی با اختلاف یک امتیاز بازنده شدیم و امیدوارم در بازی بعدی جبران کنیم. مقابل  گروه بهمن خیلی آماده بودیم و برای بازی برنامه ریزی کرده بودیم به همین خاطر در کوارتر اول و دوم بهتر ظاهر شدیم. با اینکه به برنامه ها و هدفمان خیلی نزدیک بودیم اما با اختلاف یک امتیاز شکست خوردیم. فکر می کنم تمرکز ما رفته رفته کم شد. نباید فراموش کنیم چند بازیکن ما به خاطر آسیب دیدگی به این بازی نرسیدند.تیم حریف هم مدعی قهرمانی است و بازیکنان ملی پوش دارد.

* فکر می کنم خانم زمان پور سرمربی نامی نو  تاثیر بسیار مثبتی دارند و در نتیجه این بازی خیلی تاثیر داشتند. چه بسا اگر چند امتیاز را از دست نیم دادید برتری با نامی نو بود.

10 سال پیش وقتی سن کمی داشتم با او هم تیمی بودم و او جزو 10 بازیکن برتر بانوان ایران بود. خوشحالم که توانستم باز هم با او در یک تیم حضور و همکاری داشته باشم. وقتی او کنار زمین قرار می گیرد انرژی زیادی به تیم تزریق می شود چون خودشان قبلا این فضا را تجربه کرده اند و مانند بازیکن ششم کنار تیم هستند.

*از نظر وضعیت بدنی و بدنسازی تیم شما کمی ضعیف به نظر نمی رسید؟

ما روز پنج شنبه بازی داشتیم و روز جمعه هم بازی این به سختی داشتیم. 2 بازی پشت سر هم که 30 الی 35 دقیقه در هر دو بازی کردم. ما واقعا بازیهای حساسی داریم و با جدیت بازی دنبال می شود. با اینکه بعد بازی پنج شنبه ریکاوری کردم ولی باز هم به تحلیل می رویم.

* با این باخت باز هم شانس قهرمانی برای تیم خودتان قائل هستید؟

با اینکه ما به گروه بهمن در بازی رفت و برگشت باختیم ولی این دلیلی بر اینکه از تلاش دست بکشیم و زودتر از موعد تیم دیگری قهرمان شود، نیست. الان تیم مهرام صدرنشین است اما آنها در دور رفت، بازی را به ما باختند. به نظرم چهره اصلی تیم ها را بعد از صعود به دور بعد و در بازیهای پلی آف می بینیم.

*در گروه سخت و با اسپانسرهای قوی حضور دارید؟

4 تیم نامی نو، بهمن، مهرام، نارسینا از نظر بازیکن و اسپانسر واقعا قوی هستند و رقابت فشرده است و فکر می کنم این گروه بازیهای جذاب تری دارد. در آن گروه هم تیم هایی با اسپانسر قوی حضور دارند ولی به نظرم بازیهایشان نسبت به گروه ما جذابیت کمتری دارد.

*پخش بازی ها توسط آپارات و لایو اینستاگرام فکر می کنم بازخوردخوبی داشته.

پخش بازیها و لایو اینستاگرام واقعا به بازیکنان انگیزه داده است. وقتی پدر و برادرم بازی مرا تماشا می کنند خیلی خوشحال می شوم و آنها درباره بازی ام نظر می دهند . گاهی اوقات حتی مواردی را می بینند که شاید من داخل بازی متوجه آن نیستم. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و از مسئولان فدراسیون تشکر می کنم. علاوه بر آشنایم افرادی هم که بازیها را تماشا می کنند نکاتی را درباره نقاط ضعف و قوت بازیم می گویند که نشان می دهد بازی بازخورد خوبی داشته. البته در لایو اینستاگرام کمی تماشا برایشان سخت تر شده ولی در آپارات با کیفیت و تر بیشتر بازی را تماشا می کردند. گاهی اوقات اینترنت خود ورزشگاه شاید مناسب نباشد و طبیعتا کیفیت لایو کمتر می شود.

*به نظر شما ممکن است روند پخش زنده مقطعی و دوره ای  باشد؟

نمی دانم که مقطعی یا دائمی است ولی از مسئولان فدراسیون خواهشمندم  که این کار را تداوم ببخشند و به این مسیر ادامه بدهند. چون واقعا برای بازیکنان جوان و تازه وارد انگیزه زیادی ایجاد می شود وکیفیت بازیها بالا می رود.

*وضعیت تیم ملی بسکتبال و اردوهایی که در پیش دارد؟ بازیکنان جدید و جوان شانس دعوت به تیم ملی دارند؟

فکر می کنم اردوی تیم 3 نفره باید تشکیل شود و که شرایط بیماری کرونا هم تاثیر دارد. در مورد ورود بازیکنان جوان بستگی به شرایط دارد و فکر می کنم در رقابت ها بیشتر به بازیکنان با تجربه بها داده می شود که این هم طبیعی است.

*تیم بسکتبال بانوان در آسیا می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد؟ وضعیت را چطور ارزیابی می کنید؟

فکر می کنم در 10 سال آینده ما می توانیم توانایی هایمان را نشان بدهیم به این خاطر که بعضی از تیم ها سال هاست که بازی می کنند و تجارب تیم ما بیشتر به غرب آسیا مربوط می شود و تجربه بین المللی ما کم است. البته نسبت به خیلی از تیم ها بهتر هستیم و استعدادهای خوبی داریم. باید به بخش پایه و پایه سازی هم  بیشتر توجه کنیم تا به اهدافمان برسیم.

*بخش استعداد یابی و پایه را چطور می بینید؟

 در بخش بانوان استعدادیابی هست ولی بازیکنان خوب دیر و محدود شناسایی می شوند البته نه اینکه تلاشی نباشد، هست. در همین تیم خودمان با کمک مربیان بازیکنان جوان به سوپرلیگ بستکبال معرفی کردند اینها نشانه تلاش و انگیزه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز