خبرگزاری کار ایران

رکوردداران بازی با لباس پرسپولیس در بین بازیکنان کنونی؛ سید جلال با اختلاف در صدر

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۱۳۳

سید جلال حسینی در بین بازیکنان کنونی پرسپولیس رکوردار بازی با لباس این تیم است، بعد از آن احمد نوراللهی در رتبه بعدی قرار دارد.

به گزارش ایلنا، پرسپولیس در سال جاری در فصل نقل و انتقالات بسیاری از ستاره های خود، از جمله علیرضا بیرانوند، علی علیپور، شجاع خلیل زاده، بشار رسن، محسن ربیع خواه و مهدی ترابی را از دست داد تا این تیم برخلاف سال‌های گذشته که شاکله اصلی خود را حفظ می‌نمود در سال جاری نتواند در این امر موفق باشد. اما سرخ‌پوشان همچنان چند مهره کلیدی و باسابقه خود را به عنوان کاپیتان های خود در اختیار دارند. که در گزارشی کوتاه به بررسی سابقه حضور آنها در پرسپولیس خواهیم پرداخت.

 سیدجلال حسینی: ۲۰۵ بازی

رکوردداران بازی با لباس پرسپولیس در بین بازیکنان کنونی؛ سید جلال با اختلاف در صدر

سید جلال حسینی سابقه دو دوره حضور در پرسپولیس را در کرانامه خود دارد. او به همراه محسن بنگر و حسین ماهینی، با امضای قراردادی یک ساله تا پایان فصل ۹۲–۱۳۹۱ به باشگاه فوتبال پرسپولیس پیوست.و قرارداد خود را با پرسپولیس برای یک سال در فوریه ۲۰۱۳ تمدید کرد و تا سال ۲۰۱۴ در پرسپولیس ماندگار شد؛ او با پرسپولیس نایب قهرمان جام حذفی شد.اما بعد از آن در همان سال راهی العربی قطر شد و در یک فصل حضور در این تیم قطری دوباره به فوتبال ایران بازگشت.

سید جلال حسینی در آستانه بازگشت به پرسپولیس بود. اما برانکو سرمربی وقت پرسپولیس از جذب او امتناع کرد تا وی راهی نفت تهران شوند. اما در پایان لیگ پانزدهم با توجه به اینکه پرسپولیس به دلیل تفاضل گل و عملکرد ضعیف دفاع خود قهرمانی را به استقلال خوزستان داد. برانکو تصمیم گرفت سید جلال حسینی را باز به پرسپولیس باز گرداند. در بهار سال ۲۰۱۶، پس از چند روز مذاکره، حسینی اعلام کرد که با باشگاه سابقش پرسپولیس امضا کرده‌است؛ در تاریخ ۱۳۹۵/۰۳/۱۹ سید جلال حسینی رسماً به تیم فوتبال پرسپولیس بازگشت؛با نظر مستقیم برانکو ایوانکوویچ، سید جلال حسینی به عنوان کاپیتان تیم برای فصل ۱۷–۲۰۱۶ اعلام شد. بدین ترتیب کاپیتان محبوب سرخ‌پوشان بعد از دو سال جدایی دوباره به این تیم پیوست و اکنون با ۲۰۵ بازی با سابقه ترین بازیکن حال حاضر پرسپولیس می‌باشد.

سید جلال با هشت در لیگ برتر (یک دوره سایپا، سه دوره سپاهان، چهار دوره پرسپولیس) پر افتخارترین بازیکنی ایرانی در زمینه کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر است. همچنین وی شش بار موفق به گلزنی با لباس پرسپولیس شده است که مهم ترین آن به در بازی دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بوده است که وی موفق شد در دقیقه هشتاد و نه دروازه الجزیره را باز کند و باعث سود پرسپولیس به دور بعدی مسابقات شود.

احمد نوراللهی: ۱۸۵ بازی

رکوردداران بازی با لباس پرسپولیس در بین بازیکنان کنونی؛ سید جلال با اختلاف در صدر

احمد نوراللهی نیز  همچون سید جلال حسینی در دو مقطع در پرسپولیس حضور داشته است. نوراللهی بعد از یک سال حضور در فولاد یزد، با قراردادی سه ساله در سال ۱۳۹۳ به پرسپولیس پیوست. او در مدت زمانی کمتر از 6 ماه به دلیل انجام خدمت سربازی به تراکتور پیوست و بعد از گرفتن کسری خدمت خود و پایان دوران سربازی مجدد به پرسپولیس بازگشت.

در مسابقه برگشت دو تیم پرسپولیس و الجزیره در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸، او گل نخست پرسپولیس را با شوتی پرقدرت زد که در پایان با صعود پرسپولیس به مرحلهٔ ۱/۴ نهایی لیگ قهرمانان آسیا همراه بود. این گل همچنین برترین گل دیدارهای دور برگشت مرحلهٔ ۱/۸ نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ شد.

احمد نوراللهی در شهرآورد هشتاد و نهم تهران، موفق شد در دقیقه ۲۱ مقابل رقیب سنتی گلزنی کند. با تک گل وی، بازی حساس که برنده آن تکلیف صدر جدول را بین پرسپولیس و استقلال در هفته بیست و سوم لیگ هجدهم مشخص می‌کرد، پرسپولیس توانست در صدر جدول باقی بماند.

کمال کامیابی‌نیا: ۱۶۱ بازی

رکوردداران بازی با لباس پرسپولیس در بین بازیکنان کنونی؛ سید جلال با اختلاف در صدر

پس از عملکرد خوب کمال در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا برای نفت تهران و دعوت به تیم ملی، وی نظر برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس را به خود جلب کرد، در تاریخ ۵ تیر ۱۳۹۴ کامیابی‌نیا با قراردادی دو ساله به پرسپولیس پیوست.

او نخستین بازی خود را در برابر پدیده و اولین گل خود را برای این تیم در تاریخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ در بازی که در نهایت با تساوی ۲–۲ در برابر سپاهان به پایان رسید را به ثمر رساند. در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۹۵، کامیابی‌نیا گل برتری را در دقیقه ۹۴ برای پرسپولیس در پیروزی ۲–۱ در برابر ملوان به ثمر رساند. کامیابی‌نیا نخستین گل پرسپولیس را در فصل ۹۶–۱۳۹۵ در تاریخ ۵ مرداد ۱۳۹۵ در پیروزی ۱–۰ در برابر سایپا به ثمر رساند.

امید عالیشاه: ۱۶۰ بازی

رکوردداران بازی با لباس پرسپولیس در بین بازیکنان کنونی؛ سید جلال با اختلاف در صدر

امید عالیشاه نیز همچون احمد نوراللهی در دو مقطع برای پرسپولیس بازی کرد. وی برای انجام خدمت سربازی به تراکتور پیوست و سپس به پرسپولیس بازگشت. 

امید عالیشاه در نقل و انتقالات تابستانی فصل نود و دو  لیگ برتر خلیج فارس، با قراردادی ۲ ساله به تیم پرسپولیس پیوست. او نخستین بازی رسمی خود برای پرسپولیس را در مسابقه با ملوان انجام داد و توانست یک گل در آن مسابقه بزند. امید عالیشاه سابقه گلزنی در دربی تهران را نیز دارد،[۴] او گل پیروزی پرسپولیس را در دربی ۷۹ به استقلال زد.

در  پایان لیگ پانزدهم عالیشاه بیشترین تعداد پاس گل در بین تمام بازیکنان لیگ را ارسال کرد. و بهترین پاسور شد. همچنین در این میان علی پروین ۳۴۱ بازی، محمد پنجعلی ۲۶۴، حسین عبدی ۲۶۱، افشین پیروانی ۲۵۵ و بهروز رهبری فرد با ۲۴۹ بازی رکورداران بازی با لباس پرسپولیس هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز