خبرگزاری کار ایران

سید مهدی رحمتی و استقلال؛ نبرد انتقام جویانه

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۴۷۰

شهرخودرو و استقلال درحالی درچارچوب هفته ششم مسابقات لیگ برتر به مصاف هم می‌روند که، کاپیتان سابق استقلال هدایت مشهدی‌ها را برعهده خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، از ساعت 15:45 در چارچوب هفته ششم مسابقات لیگ برتر، شاگردان مهدی رحمتی در شهرخودرو در ورزشگاه امام رضا مشهد پذیرای استقلال تهران خواهد بود.

سید مهدی رحمتی که فصل گذشته پس از جنجال فراوان با نظر آندرا استراماچونی سرمربی وقت استقلال از این تیم جدا شد. راهی مشهد شد تا تجربه حضور در قفسه توری شهرخودرو را نیز به کارنامه خود اضافه کند. بعد از تغییرات فراوان روی نیمکت شهرخودرو کمتر کسی فکر می‌کرد که سنگربان سابق تیم ملی ایران در لیگ قهرمانان آسیا و در لیگ بیستم هدایت شهرخودرو را بر عهده بگیرد. پس از حواشی فراوان و درگیری وی با سهراب بختیاری زاده سرمربی سابق شهرخودرو به یک باره رحمتی به عنوان سرمربی عنابی‌پوشان انتخاب شد.

شاگردان مهدی رحمتی تا بدین جا با 2 برد، 1 تساوی و 2 شکست و کسب 7 امتیاز در رتبه هشتم جدول قرار دارند. آنها موفق شدند 6 بار دروازه حریفان خود را تا بدین جای فصل باز کنند و در مقابل 5 بار نیز از حریفان خود گل دریافت کرده‌اند. که 3 بار آنها از پرسپولیس فینالیست لیگ قهرمانان آسیا و مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر بوده است.

ترکیب و شاکله مشهدی‌ها با توجه به حضور سید مهدی رحمتی دست‌خوش تغییرات بسیاری شده است. و به نظر می‌رسد با توجه به تغییرات فراوان در این تیم و تجربه کم رحمتی این تیم تا بدین جا نتیجه قابل قبولی گرفته است. اما رحمتی زمانی نمره قبولی خواهد گرفت که بتواند در مقابل تیم‌های بزرگ نتیجه لازم را کسب کند تا بتوان از او به عنوان یک مربی جوان و آینده دار یاد کرد.

یکی از این بازی‌های بزرگ، دیدار کاپیتان سابق استقلال مقابل هم بازی‌های سابق خود است. رحمتی که تا لیگ نوزدهم تنها بازیکنی بود که تجربه حضور در تمامی ادوار لیگ برتر را در کارنامه داشت حالا باید در قاموس یک مربی مقابل استقلال قرار بگیرد. 

مهدی رحمتی در 3 مقطع و در 9 فصل سابقه حضور در استقلال را در کارنامه دارد.او  در 196 بازی برای استقلال در لیگ برتر بازی کرده و با این تیم در لیگ های پنجم و دوازدهم قهرمان شده است. مهدی رحمتی در این 196 بازی در 94 دیدار موفق به ثبت کلین شیت شده است تا از این حیث برترین دروازه‌بان تاریخ استقلال در لیگ برتر باشد. او به طور میانگین در 0/77 گل در هر بازی خورده است.

 رحمتی البته در رویارویی هایش با استقلال درون دروازه فجر، سپاهان، مس، پیکان و شهر خودرو آمار خوبی ندارد. او 19 بار در لیگ برتر برابر استقلال قرار گرفته و صاحب 4 برد، 6 مساوی و 9 باخت شده است. رحمتی در هیچکدام از 5 رویارویی آخرش برابر استقلال کلین شیت نکرده و با یک مساوی و 4 باخت، رنگ برد را هم ندیده است. نکته دیگر درباره رحمتی این است که او در تاریخ لیگ برتر، 26 بار دروازه اش برابر استقلال باز شده و از هیچ تیمی بیشتر از این تعداد گل نخورده است.

باید  نشست و دید که آیا مهدی رحمتی در نخستین تجربه خود مقابل تیم محبوب خود آن هم به عنوان سرمربی موفق خواهد بود یا همچنان در مقابل استقلال ناکام خواهد بود؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز