خبرگزاری کار ایران

هاشمیان: کیفیت لیگ باید بهتر شود/ تیم ملی هر کشوری تغییر می کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۵۹۵

مربی تیم ملی ایران در خصوص وضعیت تیم ملی و برنامه های آن توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش ایلنا، وحید هاشمیان مربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص شرایط تیم ملی با دراگان اسکوچیچ و لیست دعوت شده ها به تیم ملی فوتبال ایران در گفت و گو با رادیو ایران در خصوص تیم ملی اظهار نظر کرد: 

بعد بازی بوسنی کادرفنی تیم ملی مشغول چه کاری هستند؟

بعد از بازی بوسنی که به تهران بازگشتیم، با آقای اسکوچیچ بازی بوسنی را دیدیم و آنالیز کردیم نقاط قوت و ضعف. کارهایی که برای آینده برای بهبودی تیم ملی می توان انجام داد، انجام دادیم.بازیهای که در لیگ برگزار می شود یا به صورت حضور در استادیوم یا  به صورت ویدیو بعد بازی همه را رصد می کنیم. 

کیفیت بازیهای لیگ را چطور ارزیابی می کنید؟

در مورد کیفیت بخواهیم صحبت بکنیم ما بیشتر کارمان دیدن لیگ، کار تیم ها و بازیکنان جوان، وضعیت بازیکنانی که در تیم ملی هستند رصد می کنیم. هنوز لیگ فوتبال کشورمان هنوز به آن کیفیت خوب نتوانسته برسد. امیدوارم از هفته های بعد شاهد بازیهای خوب و آن کیفیت لازم برسد.

بعد از انتقال بازیکنانی مانند طارمی، علیپور، ترابی و ...بعضی کارشناسان می گویند کیفیت مهاجمان لیگ برتر بالا نیست. نظرتان؟

اینکه ما در خارج از ایران بازیکنانی داریم که خوب بازی می کنند و گلزنی می کنند باعث خوشحالی ما است. مهاجمانی مانند آزمون، کاوه رضایی و طارمی و سایر مهاجمان.اما اینکه شما گفتید مشکل گلزنی دارند شما ببینید چقدر تغییر و تحولات شده در بازیهای لیگ. از سالهای پیش فکر کنم فقط 2 یا 3 مربی ثابت مانده باشند. وقتی مربی عوض می شود و مخصوصا که دیر می رسند به تیمشان.  نیاز به زمان دارند تا بتوانند تفکراتشان را پیاده کننندو نقل و انتقالات زیادی هم انجام شده. استرسی که روی تیم ها و مربیان بر روی نتیجه گرفتن است بنابراین تیم ها اقتصادی بازی می کنند و می خواهند با گل کمتری نتیجه بگیرند.

نظر آقای اسکوچیچ، درباره استفاده از مسعود شجاعی و دژاگه چیست؟ اگر این بازیکنان خوب بازی کنند به تیم ملی دعوت می شوند؟

تیم ملی هر کشوری مدام در حال تغییر است مدام هر دو سال سه سال پوست اندازی می کند و نفرات به کلی در حال تغییرند به خصوص در تیم ملی. باشگاه با تیم ملی فرق می کند. در باشگاه شاید بازیکن مصدوم مربی در سطح باشگاه اجازه بدهد او بازی کند ولی در سطح ملی فقط باید آماده ترین بازیکنان باشند و شناختی که آقای اسکوچیچ دارند و صحبت هایی که با هم دارند و خون جدیدی به تیم ملی اضافه شود. سن و سال فقط ملاک دعوت شدن نیست، بازیکان جوانی داریم خوب کار می کند. در سری اول چندین سری بازیکن مختلف دعوت کرد که شناخت خوبی داشته باشد. لیگ تا سه ماه دیگر ادامه دارد و باز هم شناخت ما ادامه دارد. چرا برای استفاده از بازیکنان اصرار دارید؟

اصراری به استفاده نیست، چون اینها کاپیتان های سابق تیم ملی بوده اند اگر قرار است دیگر دعوت نشوند برای آنها بازی خداحافظی برگزار شود.

من کمک مربی تیم ملی هستم، برای بازی خداحافظی پیشنهاد به فدراسیون لیگ بدهید. اما شما برای آقای دایی بازی خداحافظی داشتید؟ برای خداداد بازی خداحافظی داشتید؟ همه سوالات را نمی توانید از یک نفر نمی توانید بپرسید. هر کدام از جایگاه ها، مسئولیت و توان خود را دارند. برحسب مورد باید از مسئول مورد نظر بپرسید. البته طبیعتا از همه بازیکنانی که برای تیم ملی زحمت کشیدند باید تقدیر شود و بعد از پایان فوتبال، هم عرف بر این است که داخل فوتبال ایران استفاده شود.

در مورد تشکیل اردوی تیم ملی کمی توضیح بدهید.

هنوز برنامه ریزی صد در صد نشده، حدودا مشخص شده بعد بازی هنگ کنگ باید بلافاصله در کامبوج، در چمن مصنوعی بازی داریم. باید سریع ریکاوری کنیم این سفر به کامبوج باشد و نتیجه بگیریم. فکر می کنم شش روز قبل بازی اردو تشکیل بدهیم. البته آقای اسکوچیچ باید با سازمان لیگ هماهنگ کنند. احتمالا بازیهای لیگی زودتر در اردو حاضر شوند اما لژیونرها طبق قانون دیرتر حاضر می شوند و آنها هم می توانند بیایند.اولین بازی با هنگ کنگ در تهران است طبیعتا در تهران تمرین می کنیم بعد از آنکه فاصله کامبوج با کشورمان زیاد است سفر طولانی می شود و فکر نمی کنم بیش از یک تمرین در تهران بتوانیم انجام بدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز