خبرگزاری کار ایران

پرده جدیدی از دوگانه فروغی - فردوسی پور؛

فروغی: فردوسی پور مظلوم نمایی می‌کند/ اگر با او برخورد نمی‌کردیم سازمان از هم میپاشید

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۲۶۱

رئیس شبکه سوم صدا و سیما صحبت هایی در خصوص عادل فردوسی پور انجام داد که بار دیگر بحث اختلاف میان آنها و امکان همکاری مجدد را داغ کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، اسفند ماه 97 و کمی پیش از شروع سال 98 بود که روابط عمومی شبکه سوم سیما طی بیانیه‌ای از پایان فعالیت برنامه نود با اجرای عادل فردوسی‌پور خبر داد و این موضوع سرو صدای زیادی به پا کرد و با وجود گذشت نزدیک به 2 سال از آن ماجرا این موضوع محل بحث مخاطبان ورزشی و غیر ورزشی صدا و سیما و اهالی فن است و خیلی‌ها همچنان منتظر گشایشی در ماجرای بازگشت فردوسی پور به تلویزیون هستند ولی مواردی که در این مدت مطرح شده نشان می‌دهد عادل نه تنها به بازگشت به صندلی سابقش نزدیک نشده که حتی نسبت به دو سال قبل دورتر هم شده است و در این شرایط نباید انتظار تغییری در این وضعیت را داشته باشیم.

اختلافات میان فردوسی پور و برخی مقامات صدا و سیما از مدت‌ها قبل از تعطیلی رسمی برنامه نود برمی‌گردد و در طول دوران 20 ساله پخش هفتگی این برنامه بارها عادل زیر تیغ سانسور، فشار، تهدید، تعطیلی موقت و مواردی از این دست شده ولی پایگاه اجتماعی او مانع از اتفاقی شد که در نهایت اسفند 97 شاهدش بودیم.

علی فروغی که چند وقتی بود مدیریت شبکه سوم سیما را بر عهده گرفته بود از جوان ترین مدیران سازمان بود که او را آدمی جدی و ساختار شکن در تفکراتش می‌دانستند و از همان ابتدا عنوان شده بود که اگر یک مدیر جسارت و جرئت پایان دادن به کار محبوبترین برنامه دو دهه اخیر صدا و سیما را داشته باشد خود اوست و همین اتفاق هم افتاد و زبانه کشیدن آتش اختلافات در نهایت کار عادل و نود را در شبکه سوم پایان داد.

بعد از این اتفاق بود که عادل فردوسی پور دیگر در عرصه گزارشگری ها حاضر نشد و تنها نقطه اتصال او به صدا و سیما و رسانه ملی تهیه‌کنندگی برنامه فوتبال 120 و شنیدن صدایش در برخی از نریشن های این برنامه بود و در مدت دو سال اخیر عادل تنها در رسانه هایی غیر از صدا و سیما دیده شده است که یکی از آنها مراسم معرفی کتابی است که اخیراً ترجمه کرده و در برنامه ای اینستاگرامی با سروش صحت منتشر شد.

فردوسی پور که جایگاهش را در تلویزیون از دست رفته دید و انتظار برای گشایشی در این زمینه هم به جایی نرسید تصمیم به تولید برنامه ای شبیه به نود روی بستر تلویزیون های اینترنتی بود و زمینه های این کار هم فراهم شد ولی با توجه به اینکه مجوز برنامه های اینترنتی هم طبق قوانین موجود نیاز به تایید مسئولان سازمان صدا و سیما دارد تا این لحظه جلوی تولید و پخش این برنامه هم گرفته شده تا رویای دوستداران عادل برای دیدن دوباره برنامه ای فوتبالی با اجرای او نقش بر آب شود.

عادل فردوسی پور تا کنون در محافل رسمی و غیر رسمی چند باری نسبت به قطع همکاری با صدا و سیما واکنش نشان داده ولی تا امروز از طرف دیگر ماجرا یعنی علی فروغی و مسئولان صدا و سیما توضیحاتی در این خصوص برای روشن شدن اذهان عمومی داده نشده بود.

علی فروغی اخیراً در گفتگویی تصویری توضیحاتی در خصوص قطع همکاری با عادل فردوسی پور داده و ضمن اعلام اینکه درهای بازگشت به روی عادل مشروط به حرکت در چهارچوب‌ها و قوانین سازمان همیشه باز است، تخطی و خروج او از همین چهارچوب ها را دلیل لزوم به قطع همکاری با او عنوان کرد. فروغی در صحبت‌هایش یادآور شد که محبوبیت و تخصص عادل برای آنها پوشیده نیست ولی چهارچوب شکنی‌های عادل باعث شده بود سایر برنامه سازان هم نسبت به جبری که در آن قرار داشتند معترض شده و ادامه همکاری با عادل در آن شرایط مدیریت صدا و سیما را از دستشان خارج می‌کرد.

فروغی همچنین عادل را متهم به مظلوم نمایی در پروسه کنار رفتنش و همچنین ایجاد پروپاگاندا به واسطه دوستان رسانه‌ایش کرد و از پرداخت ارقام میلیاردی به وی توسط سازمان خبر داد و اینکه ترفیع درجه عادل با امضای خود او صورت گرفته بود که خودش نپذیرفت.

در این صحبت ها هم عنوان شد که عدم حضور عادل در گزارش های تلویزیونی انتخاب خود او بوده است.

 

با این شرایط به نظر می‌رسد گره کار بازگشت عادل به صدا و سیما کورتر از قبل شده و به این زودی ها نباید منتظر اتفاق خاصی در این زمینه باشیم.

حجم ویدیو: ۷.۶۵M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۴۵ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز