خبرگزاری کار ایران

رشد ۵۰۰ درصدی استقبال از کلاس‌های تابستانی کانون پرورش فکری همدان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۵۶۹

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از رشد ۵۰۰ درصدی استقبال کودکان و نوجوانان از کلاس‌های تابستانی کانون نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، معصومه ابراهیمی‌هژیر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کانون با یک قدمت ۶۰ ساله تنها مرکز تخصصی کودکان در سطح کشور است که در استان همدان ۴۴ کتابخانه ثابت سیار و پستی شامل ۳۱ کتابخانه ثابت، ۱۰ کتابخانه سیار و سه کتابخانه پستی دارد.

وی افزود: کتابخانه ثابت کانون به طور میانگین ۱۲ هزار جلد کتاب کودک و نوجوان دارد و فعالیت‌های عمومی رایگان در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی انجام می‌دهد. 

ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه کتابخانه سیار در قالب یک خودرو به روستاها می‌رود به طوری که در ماه ۲۰ روستا را پوشش می‌دهد، ادامه داد: کارکرد کتابخانه پستی بدین گونه است که کتاب‌ها را داخل پاکت قرار داده و به روستاهایی که محروم بوده و دسترسی به شهر ندارند، می‌برند و برای بازگشت نیز یک پاکت داخل اپست قرار می‌دهند که کودکان هزینه‌ ارسال نپردازند.

وی با اشاره به اینکه هر مربی کانون چهار روستا را پوشش قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: روستاهای محروم نه کتابخانه ثابت دارند، نه سیار بنابراین سعی می‌کنیم از طریق سه کتابخانه پستی فعال در همدان، ملایر و تویسرکان کتاب به جامعه هدف برسانیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه شهرستان‌هایی چون نهاوند، کبودرآهنگ و رزن دارای کتابخانه سیار هستند، تصریح کرد: هدف اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در رده سنی ۴ تا ۲۲ است به طوری که تمام فعالیت‌های ما به کتابخوانی منتهی می‌شود.

وی با بیان اینکه خانواده هم به سبد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه شده است، یادآور شد: ورک‌شاپ خوشنویسی، نقاشی و سفالگری، آموزش مهارت‌های زندگی و برگزاری کارگاه‌های آسیب‌های اجتماعی برای خانواده‌ها را داریم.

ابراهیمی‌هژیر اضافه کرد: "هر خانه، یک کانون" و "هر مادر، یک مربی" شعار کانون پرورش فکری است و رسالت اصلی ما ترویج فرهنگ کتابخوانی با برگزاری کلاس‌های فرهنگی هنری و ادبی، کلاس‌های قصه‌گویی، نمایش خلاق، سفالگری، معرفی کتاب، نوشتن خلاق، پویانمایی و ۶۲ فعالیت مربی‌محوری است.

وی با اعلام اینکه در استان همدان ۱۴ هزار عضو در کانون پرورش فکری داریم و نسبت به سال گذشته رشد ۵۰۰ درصدی جذب در کارگاه‌های فصل تابستان را داشتیم، بیان کرد: یکی از علل این رشد، وجود مربی‌های متخصص هر رشته است به طوریکه رشته تحصیلی آنها مرتبط با کاری است که انجام می‌دهند همچنین امسال تبلیغات خوبی داشتیم و سوم رویکرد مدیریت کانون بود که روی مسائل مذهبی در کارگاه‌ها خیلی تکیه داشت و چهارم اینکه در دوره بعد از کرونا همه اولیاء به سمت کانون آمدند چرا که شهریه بسیار منصفانه‌ای دارد و مهمترین بخش آن، مرکز تخصصی  کودکان و نوجوانان است. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در ادامه اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های پیش‌رو در کانون پخش پویانمایی "بچه زرنگ"، ساخت تهران است که به عنوان نخستین و طولانی‌ترین انیمیشن کودک با محتوای بسیار خوب و زحمت پنج ساله محسوب می‌شود به طوری که یک ابرقهرمان دارد و روی هویت ایرانی- اسلامی و خوب بودن و خوب ماندن کار می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز