خبرگزاری کار ایران

امام جمعه همدان:

تربیت نسل جوان قرآنی یک ضرورت اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۶۸۴

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، تربیت نسل قرآنی را وظیفه متولیان فرهنگی دانست و گفت: تربیت نسل جوان قرآنی هم اینک یک ضرورت اجتماعی است.

به گزارش ایلنا از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در آیین تکریم و تجلیل از فعالان و چهره‌های قرآنی استان همدان افزود: ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی باید سرلوحه فعالیت همه ارگان های دولتی، مردم و نهادهای مختلف کشور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همه فعالان قرآنی از اساتید و قاریان تا حافظان و متولیان جلسات قرآنی، باید تلاش کنند تا فعالیت‌های قرآنی در استان توسعه پیدا کند اظهار داشت: باید برای توسعه آموزش قرآنی در بین این قشر آینده‌ساز بیش از پیش برنامه‌ریزی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: وظیفه همه این است که نسلی قرآنی تربیت کنیم و در این عرصه اسم و رسم‌ها مهم نیست، مهم هدف و مسیری است که در آن قرار داریم.

آیت الله شعبانی موثقی با تاکید بر لزوم حرکت در مسیر تحقق سند قرآنی که در استان تدوین شده است افزود: اولویت همه ما قرآن است و هیچ دوگانگی در این بین وجود ندارد.

وی، حضور فعالان قرآنی در کنار یکدیگر را اقدامی قابل تقدیر برشمرد و گفت: امروز زمان آن است که برای افزایش تعداد نفرات جامعه قرآنی در استان تلاش و برنامه ریزی داشته باشیم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه قرآن، توصیه اول پیامبر اسلام (ص) است یادآور شد: متاسفانه باید گفت که در جامعه کنونی نسبت به ‌قرآن کوتاهی شده و این حرف قرآن است که پیامبر(ص) به علت مهجوریت قرآن از ما شکایت خواهد کرد.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه باید تلاش شود تا حقیقت آیات قرآن کریم را درک کنیم، بیان کرد: حقیقت قرآن، آیاتی است که در قلب پیامبر گرامی اسلام(ص) و حضرت امیر(ع) وجود داشت.

وی تصریح کرد: باید مراقب باشیم تا در تلاوت قرآن متوقف نشویم و از این تلاوت قرآن به حقیقت واقعی قرآن دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز