خبرگزاری کار ایران

نمایشنامه‌های نوجوانان باید با نیازهای آنان مطابقت داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۸۶

نویسنده نمایش " راز دژ کلات " گفت: نمایشنامه‌ای که برای گروه سنی نوجوانان نوشته می‌شود باید با سلیقه‌ها و نیازهای نوجوانان امروزی همخوانی داشته باشد.

ایلنا: نویسنده نمایش «راز دژ کلات» گفت: نمایشنامه‌ای که برای گروه سنی نوجوانان نوشته می‌شود باید با سلیقه‌ها و نیازهای نوجوانان امروزی همخوانی داشته باشد.

به گزارش ایلنا، آتسا شاملو با بیان اینکه نمایش «راز دژ کلات» ویژه نوجوانان تولید شده است، افزود: علی‌رغم اینکه نوجوانان نه کودک و نه بزرگسال هستند، نیازهای خاص خودشان را دارند و باید این نیاز‌ها را جدی گرفت. وی تصریح کرد: در نمایش ویژه نوجوانان نباید دایره لغات بیش از حد گسترده و یا کودکانه باشد تا نه غیرقابل فهم و نه سطح پائین به نظر آید؛ بلکه در این نمایش‌ها باید آموزش مستمر باشد تا آنان غیر مستقیم آنچه باید دریابند را، درک کنند.

نویسنده نمایش «راز دژ کلات» با تأکید بر اینکه نویسنده‌ها باید بیشتر به مسائل امروز نوجوانان بپردازند، خاطرنشان کرد: در مواقعی نوجوانان باید در خصوص نمایشنامه‌ای که برای تئا‌تر این گروه سنی نوشته می‌شود، نظر دهند.

وی با بیان اینکه شعار امسال جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان بسیار مناسب است، افزود: با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان در بسیاری از مواقع به همراه خانواده در سالن‌های نمایش حضور می‌یابند، باید فضای سالن و نمایش به گونه‌ای باشد که خانواده‌ها هم برای حضور در سالن نمایش رغبت داشته باشند.

شاملو با بیان اینکه بسیاری از نوجوانان ارتباط کمتری با خانواده خود دارند، اذعان کرد: بسیاری از خانواده‌ها نیازهای نوجوانان خود را نمی‌شناسند و باید با روش‌های درست این نیاز‌ها را به خانواده‌ها یادآوری کرد.

نویسنده نمایش «راز دژ کلات» با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودک و نوجوان دو سالی است روی پروژه ورود هنرهای نمایش به مدارس تحقیق می‌کند، اظهار کرد: با انجام این پروژه اعضای نوجوان می‌توانند خود نمایشنامه‌ای را نوشته و کار کنند تا تئا‌تر کودک و نوجوان هم به نقطه مطلوبی برسد.

وی در خصوص میزبانی جشنواره تئا‌تر کودک در شهر تاریخی همدان نیز گفت: تاکنون در هنگام برگزاری جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان در همدان نبودم اما دورادور رویدادهای آن را پیگیری می‌کردم. امسال برای نخستین بار در جشنواره همدان حضور می‌یابم و امیدوارم شاهد کارهای خوب نمایشی در این دوره از جشنواره باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز