خبرگزاری کار ایران

نصیری مطرح کرد:

کاهش آمار بیکاری در هرمزگان با حمایت از کشت گلخانه ای

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۳۵۵

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان گفت: با حمایت از پتانسیل کشت گلخانه ای در استان، می‌توان بیکاری را مغلوب کرد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، حمیدرضا نصیری در نشست خبری ضمن بیان اینکه در سال جاری بیش از 600 هکتار مجوز احداث گلخانه در استان صادر شده است، گفت: از 50 هزار هکتار اراضی مطالعه شده برای پرورش میگو در استان، هشت هزار و 172 هکتار در حال بهره برداری و 10 هزار هکتار در حال احداث مزارع پرورش میگو هستند.  

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای بیش از 14 هزار هکتار زمین موافقت نامه اصولی صادر شده است، افزود: همچنین با واگذاری 20 هزار هکتار مزرعه پروش میگو به شهرک‌های کشاورزی سعی شده تا از هدر رفت سرمایه و زمین جلوگیری شود.  

نصیری در تشریح مزیت واگذاری زمین برای پروش میگو به شهرک ها بیان کرد: با اجرای طرح های پرورش میگو توسط شهرک های کشاورزی، کانال های آبرسانی و زهکشی در اجرای پروژه های پرورش میگو کاهش خواهد یافت.  

وی تاکید کرد: استان هرمزگان از پتانسیل های بی شماری در این راستا بر خوردار است که اگر با حمایت دستگاه های اجرایی همراه باشد، معضل بیکاری در استان ریشه کن خواهد شد.  

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان به عملکرد این سازمان در سال جاری اشاره و تشریح کرد: در سال جاری 163 موافقت نامه اصولی، 92 مجوز تاسیس و همچنین 42 مجوز بهره‌برداری در حوزه شیلات استان صادر شده است.  

وی ضمن اشاره به اینکه تا این زمان 600 هکتار گلخانه در استان صادر شده است که این عدد تا پایان سال به 700 هکتار زمین در حال کشت گلخانه ای خواهد رسید،گفت: خوشبختانه در حال حاضر اخذ مجوز طی یک روز و با ارائه طرح توجیحی، مدارک مالکیت زمین و آب و بدون اخذ استعلام،  صادر می شود.  

نصیری در ادامه از مقام اول استان هرمزگان در پرورش میگو و ماهی در قفس خبر داد و خاطرنشان کرد: هرمزگان از مستعدترین استان ها در زمینه پرورش ماهی خاویار است که این پروژه در شهرستان های میناب،  بندرعباس و حاجی آباد می تواند رشد چشمگیری داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز